.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تضمین امنیت در دنیا و آخرت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که هر انسانی در ذهن خود دارد.

چگونه امنیت خود در دنیا و آخرت را تضمین کنیم؟هر انسانی در زندگی خود به این فکر می افتد که چگونه می‌بایست امنیت خود در دنیا و آخرت را تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در یکی از قسمت‌های برنامه سمت خدا به این سوال پاسخ می‌دهد و با توجه به آیه 82 سوره" انعام "در این باره می‌گوید:

"امنیت یک نعمت بزرگی است که همه انسان ها آن را دوست دارند. از امنیت مالی گرفته تا بدنی، کشوری و محیط زندگی همه این موارد مورد نیاز انسان بوده اما دنیوی هستند و غیر از اینها به امنیت اخروی نیز نیاز داریم.

انسان در قیامت هم می خواهد که امن باشد اما برای رسیدن به آن چه باید کرد؟خداوند در این آیه شریفه اسبابی را که این امنیت را فراهم می کنند، برای بندگان خود بیان کرده است.

دو راهکار وجود دارد که امنیت دنیوی و اخروی انسان را تامین می کند، اول داشتن ایمان و دوم اینکه به خود و دیگران ظلم نکند."



:: برچسب‌ها: احادیث ، تفسیر قرآن ، دانلود فیلم ، دانستنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 18 بهمن 1396
.

خنده از بهترین داروهای فعال كننده ژن‌های انسان است و هورمون‌های استرس را که از عوامل تشدید کننده ام اس هستند را کاهش می‌دهد.

 خنده درمانی باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود، خندیدن سطح هورمون‌های استرس، مثل کورتیزول، آدرنالین، دپامین و هورمون‌های دیگر را کاهش می‌دهد؛ از طرف ديگر موجب افزایش ترشح هورمون‌هایی مثل اندروفين می‌شود که به سلامت بدن ما کمک و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

تاثیر خنده در تحریک ژن و درمان بیماری‌ها

نود درصد از ژن‌های ما در حالت معمول غیر فعال هستند و برای فعال شدن نیاز به محرک دارند؛ خنده از جمله محرک‌هایی است که می‌تواند انرژی درون DNA را تحریک و در درمان بسیاری از بیماری‌ها به ما کمک کند، می‌توان خنده درمانی را یکی از کم هزینه‌ترین و بی‌خطرترین راه‌ها برای درمان بیماری‌ ام اس در نظر گرفت.
 
ام‌ اس یکی از بیماری‌هایی است که در برابر مولکول‌های بدن واکنش نشان می‌دهد؛ بیماری ام اس هنگامی اتفاق می‌افتد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه مولکول‌های خودی را بیگانه تلقی کرده و به بدن حمله می‌کند و همین امر موجب بروز بیماری به نام خود ایمنی می‌شود؛ در این بیماری دستگاه ایمنی مولکول‌ها یا سلول‌های خودی را مورد حمله قرار داده و در برابر آن‌ها پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند.

پیشگیری از ام اس با ورزش کردن و شادی

سید مسعود نبوی متخصص مغز و اعصاب در خصوص راه‌های پيشگيری از بيماری ام اس با اشاره به اینکه بیماری ام اس درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: با ورزش کردن، شاد بودن، دوری از استرس و اضطراب می‌توان از بیماری ام اس پیشگیری کرد.
 
فلوشیپ ام اس با اشاره به اینکه برخی از غذاها باعث تشدید ام اس می‌شود، گفت: با توجه به اينكه بافت روده افراد متفاوت است، برخی از غذاها باعث افزایش نفوذپذیری جداره روده می‌شوند و به این ترتیب زمینه ورود سموم به بدن را مهیا می‌کنند که این عمل به میکروب‌ها اجازه می‌دهد موادی را در روده ایجاد کنند و باعث التهاب در مغز و نخاع ‌شوند.
 
مدیر بالینی دپارتمان مغز و علوم شناختی پژوهشگاه رویان با بیان این مطلب که می‌توان با تغییر در رژیم غذایی التهاب را در مغز بیماران کم کرد، اظهار کرد: رژیم غذایی سالم، شامل آنتی اکسیدان‌ها، روغن مایع غیر اشباع و اسید فولیک برای این نوع بیماری مناسب است و کسانی که از رژیم غذایی طبع گرم استفاده کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت.
 
نبوی با تاکید به اینکه با توجه به نوع پیشرفت بیماری ام اس می‌توان آن را درمان کرد، بیان کرد: درمان این بیماری به 2 دسته تقسیم می‌شود، درمان جانبی و درمان اصلی؛ در درمان جانبی اگر بیمار استرس کمتر و تحرک بیشتری داشته باشد در بهبودی گام بزرگی برمی‌دارد، چه بسا در بیماران صعب العلاج هم این روش موثر است.
 
وی افزود: درمان اصلی زمانی شروع می‌شود که وضعیت بیمار به طور ناگهانی بدتر شود، در این زمان فرد بیمار باید مصرف داروهایی برای جلوگیری از وخیم شدن بیماری ام اس ‌را آغاز کند.

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه طب سوزنی در درمان بیمارانی که در ناحیه پا، سفتی عضلانی و درد دارند موثر است، بیان کرد: طب سوزنی می‌تواند روی بعضی از علائم مانند درد، اسپاسم عضلانی، بی‌حسی اندام‌ها، مشکلات مثانه و ادراری، اضطراب و افسردگی اثر مطلوبی داشته باشد لذا در درمان بیمارانی که در ناحیه‌های پا دچار مشکل هستند و تکرر ادرار دارند می‌تواند تاثیر گذار باشد.
 
نبوی با بیان اینکه در 2 دهه قبل درمان بیماری MS چشمگیر نبود، یادآور شد: در گذشته برای درمان این بیماری 3-2 نوع دارو وجود داشته است اما در حال حاضر این تعداد به 10-12 دارو افزایش پیدا کرده است و امید است در آینده تعداد داروهای قابل درمان این بیماری افزایش پیدا کند.
 

شیوع بیماری ام اس  در 20 تا 40 سالگی 

 
تهراني متخصص مغز و اعصاب در خصوص اينكه شیوع بيماری ام اس بيشتر در سنين ٢٠تا٤٠ سالگی است، بيان كرد: بيشتر افراد در سنين ٢٠ تا ٤٠ سال متوجه علائم اين بيماری می‌شوند اما در برخی افراد ديده شده كه علائم خفيف اين بيماری در سن ١٠ تا ٥٠ سال هم وجود دارد.
 
متخصص مغز و اعصاب با تاكيد بر اينكه خانواده در بهبود بيماری ام اس بسيار تاثير گذار است، گفت: بيمارانی كه در خانواده‌های شاد زندگی می‌كنند و مورد حمايت و پشتيبانی خانواده و دوستان هستند بهتر از ديگر بيماران با اين بيماری مقابله می‌کنند و روند بهبودی را بهتر و با سرعت بیشتری پشت سر می‌گذارند.

وي با تصريح اينكه افرادی که در خانواده خود بیمار مبتلا به ام اس دارند، اختمال بیشتری برای ابتلا به اين بيماری در آنها وجود دارد، يادآور شد: با توجه به اينكه بيماری ام اس يک بيماری ارثی است، افرادی كه هنوز به اين بيماری دچار نشده‌اند با كاهش استرس و شاد بودن می‌توانند از ابتلا به اين بيماری جلوگيری كنند.
 
گفتنی است؛ رژيم غذایی مناسب، ورزش، آرامش، خانواده و دوستان در بيماری ام اس بسيار مهم است و افرادی كه در خانواده خود فرد مبتلا به اين بيماری را دارند می‌توانند با كنترل این عوامل از ام اس پيشگيريی كنند.


:: برچسب‌ها: ام اس، خنده، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 18 بهمن 1396
.

بهتر است تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید، چون بافت‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند.

کارکردهای مختلف تلفن همراه در دنیای امروز آن را به ابزاری جدایی ناپذیر در زندگی شهروندان مبدل نموده است به طوری که تصور زندگی بدون تلفن همراه ناممکن به نظر می‌رسد، لذا تنها راه گریز از عوارض و پیامدهای آن، استفاده صحیح و بکار بردن راهکاری مناسب بهره‌گیری می‌باشد.در این مقاله با 20 تکنیک کاهش پیامدهای منفی موبایل آشنا می‌شوید.

۱- کاهش مدت زمان مکالمه‌

-بهترین راهکار این است که مدت زمان مکالمه با تلفن همراه‌تان را کاهش دهید.

-مطالعات نشان می‌‌دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می‌‌گیرد.

۲- کودکان فقط در مواقع ضرورت

اگر از تلفن همراه زیاد استفاده می‌کنید،بخوانید

-به هیچ وجه درست نیست که کودکان یک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند، چون مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها پنج برابر بیشتر است.

-بهتر است کودکان جز در موارد ضرورت، با تلفن همراه خود صحبت نکنند.

۳- تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید

-بهتر است تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید، چون بافت‌‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌‌بینند.

-نتایج یک مطالعه نشان می‌‌دهد مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می‌‌دهند، تعداد اسپرم‌هایشان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و دچار عقیمی موقت می‌‌گردند.

۴- اول بگذارید ارتباط برقرار شود

-وقتی شماره گرفتید، اجازه دهید اول ارتباط با طرف مقابل برقرار شود، سپس موبایل را روی گوش تان قرار دهید.

-در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار می‌‌گیرید. شما می‌‌توانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراه تان ببینید.

۵- تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌های فلزی قرار ندهید

-برای موبایلتان پوشش‌‌های فلزی نخرید. این محفظه‌های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می‌‌آیند، تشدید و منعکس می‌‌کنند.

-استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است.

۶- تلفن همراهی با میزان اِس. اِی. آر پایین تر (جذب پایین اشعه برای بدن) بخرید

-هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس. اِی. آر آن توجه کنید.

-این عدد به طور معمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می‌‌شود و نشان می‌‌دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می‌‌شود.

-هر چه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایین‌تر باشد، آن گوشی ایمن‌تر است.

۷- از هندزفری استفاده کنید

-برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوش‌تان قرار داده‌اید مغز شما را نشانه نروند، باید آن را از سرتان دور کنید.

-بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش‌تان، از یک «هندزفری» یا «هدست» سیم دار استفاده کنید. این کار موجب می‌‌شود امواج تلفن همراه به سمت مغز شما نیایند.

۸- از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید

-برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه، هنگام صحبت کردن با آن، از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید.

-فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا می‌‌توانید تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله، میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می‌‌یابد.



:: برچسب‌ها: مشکلات گوشی ، خواندنی ، دانستنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 18 بهمن 1396


برای شناخت انقلاب و جنگ باید امثال شهید باقری را شناخت سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید حسن باقری که چهارشنبه شب 4 بهمن‌ماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: شهید حسن باقری انسانی است که به واسطه انقلاب تغییر یافت، پس برای شناخت انقلاب و جنگ باید او را شناخت؛ جوانان انقلابی به دنبال شناخته شدن و فرماندهی و ریاست نبودند، آنها به دنبال خدمت و سربلندی انقلاب بودند.

رضایی با اشاره به چگونگی آشنایی با شهید باقری که توسط رهبر معظم انقلاب به ایشان معرفی شد، گفت: باقری را رهبری که آن زمان نماینده امام در ارتش بودند معرفی کردند و قرار شد از او برای ایجاد واحد اطلاعات سپاه استفاده کنیم، از همان جلسه بود که به او گفتم از این به بعد اسم تو حسن باقری هست و به کسی نگو غلام حسین افشردی هستی.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه مردم نفوس خود را تغییر دهند اظهار کرد: در چهل سال پیش با رهبری امام خمینی (ره) و با تحول عظیمی که در نفوس جوانان ما ایجاد شد سرنوشت کشور و جامعه ما تغییر و یک حکومت فاسد شاهنشاهی در منطقه از بین رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب در ارزش‌ها، الگوهای رفتاری و تغییر بنیادین در ادبیات ملت ایران بود، افزود: شهید حسن باقری نمونه مهاجر الی الله بود که ارزش‌های اسلامی و انقلابی در تمام وجودش نمود پیدا می‌کرد.

رضایی با اشاره به حمله عراق به کشورمان اظهار کرد: وقتی رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد، بلبشویی در کشور ایجاد شده بود و هیچ کس نمی‌دانست ارتش عراق کجاست و چگونه وارد خاک کشور شده است. من به حسن باقری گفتم اطلاعات سیاسی و امنیتی در تهران باقی می‌ماند و اطلاعات نظامی را در خوزستان راه بیانداز و ایشان به اهواز آمد و در اهواز مستقر شد و اطلاعات نظامی را به خوبی ایجاد کرد.

فرمانده سپاه در دفاع مقدس اضافه کرد: شهید باقری اطلاعات دقیقی به من می‌داد و من با اطلاعات دقیق او به جلسه شورای عالی دفاع می‌رفتم و این اطلاعات آنقدر دقیق بود که حتی بنی‌صدر هم از دقت آنها به فکر فرو می‌رفت.

رضایی با اشاره به حضور خود در خوزستان بیان کرد: من، شهید باقری، سردار رشید، سردار صفوی و شهید صیاد شیرازی هسته اولیه تصمیم‌گیری در عملیات‌ها تا قبل از عملیات والفجر بودیم و شهید باقری چهره متفاوت این جمع بود. او از یک طرف یک شخصیت اطلاعاتی بود و از طرف دیگر، هم تحلیل‌گر سیاسی و نظامی بود.

وی با بیان اینکه شهید باقری در آن زمان تحلیل کرده بود که امریکا عراق را کنار گذاشته، ایران را محاصره کرده و اعراب را در مقابل ایران قرار می‌دهد، یادآور شد: این تحلیل در خاطرات شهید باقری است. آنقدر نگویید نظامی‌ها نمی‌فهمند و کشور را نظامی می‌کنند. این حرف‌ها عوام‌فریبی است. آیا در چهره شهید باقری نظامی‌گری می‌بییند؟ نظامی‌گری او انقلابی و الهی بود و ایشان سیاسی هم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به ذکر خاطرات عملیات‌ فتح‌المبین و بیت‌المقدس اشاره کرد و ادامه داد: شهید باقری و برادر احمد متوسلیان در آزادی خرمشهر آنقدر که سختی کشیدند، هیچ کدام از فرماندهان ما به آن اندازه سختی نکشیدند.

رضایی با بیان اینکه یکی از چهره‌هایی که نماد ایمان کامل است، شهید باقری است، عنوان کرد: شهید باقری خالص خالص بود. او از نبوغ نظامی کامل برخودار بود. شهید باقری از فرماندهان مقتدر ما در جبهه ما بود. اگر کسی صحبت‌های مرا در مراسم چهلم حسن باقری گوش کند، فکر می‌کند او فرمانده من بوده است و واقعا همینطور بود.

وی درپایان تصریح کرد : خدا نکند ارزش‌ها در کشور عوض شود و صف‌ها و وحدت درکشور ما کمرنگ شود. وقتی در کشور اختلاف و مسئله‌ای پیش می‌آید مطمئن باشید، به خاطر کمرنگ شدن آن ارزش‌ها است.



:: برچسب‌ها: دفاع مقدس ، سپاه ، وزارت کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 7 بهمن 1396
.

بزرگ‌ترین پارک یخی چین با مجسمه‌هایی جالب سالیانه توجه گردشگران بیشماری را به خود جلب می‌کند.

 فستیوال بین المللی یخ و برف هاربین چین. سی و چهارمین دوره این فستیوال مشهور بین المللی در منطقه هاربین چین افتتاح شد. بیش از 10 هزار هنرمند و همچنین کارگر در منطقه ای به مساحت 800 هزار متر مربع ماه ها مشغول ساخت مجسمه هایی دیدنی از جنس یخ بودند تا توجه گردشگران را جلب کنند. پیش بینی می شود حدود 1.5 میلیون نفر امسال از این فستیوال زمستانی بازدید کنند. در ادامه می توانید تصاویری جالب از این فستیوال را مشاهده کنید.

تصاویری دیدنی از مشهورترین فستیوال یخی جهان

تصاویری دیدنی از مشهورترین فستیوال یخی جهان



:: برچسب‌ها: جذاب ترین ها ، زیباترین ها ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 23 دی 1396

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید توان رزمی خود را به رخ دشمن بکشیم و کاری کنیم تا بداند همیشه در صحنه هستیم.

باید توان رزمی خود را به رخ دشمن بکشیم تا بداند در صحنه هستیم حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور بازدید و سرکشی از یگان‌های ارتش مستقر در جنوب در راس هیئتی صبح امروز وارد استان خوزستان شد، در جمع فرماندهان، مسئولین و روسای عقیدتی سیاسی‌های ارتش در قرارگاه جنوب غرب گفت: آمریکا ضربه‌ای سخت از انقلاب، امام خمینی(ره)، قرآن و ملت ایران خورده است.

وی افزود: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند بدانید امروز تاریخ جهان و در پیچ بزرگ تاریخی است؛ اگر بخواهیم از پیج تاریخی به سلامت عبور کنیم و منافع امت اسلامی را به آنجایی که حقش است برسانیم، باید هوشیار باشیم و منویات مقام معظم رهبری در خصوص الزامات عبور از پیچ تاریخی که همان استقامت در هدف و ایمان است را باید سر لوحه کار خود قرار دهیم .

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به قدرت و توان رزمی نیروهای مسلح گفت: ما باید توان رزمی و اقتدار خود را به رخ دشمن بکشیم و با تبلیغ اقتدار نیروهای مسلح دل دشمن را خالی کنیم و دشمن بداند که همیشه در صحنه هستیم .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اهواز را کربلای ایران خواند و تصریح کرد: برای آزادی این استان و شهرهای اطراف خون های شهدای زیادی تقدیم شد.

وی استان خوزستان را سلطه ناپذیر خواند و تاکید کرد: خوزستان و مردم مجاهدش سلطه‌ناپذیر هستند ، استان خوزستان مجاهدخیز، مجاهدپرور، و جان نثار اسلام و قرآن است و جلوه های ایثارگری مردم غیور این خطه هرگز فراموش نمی شود.

محمدحسنی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ایران اسلامی کانون اسلام در جهان است، چرا که ایران مرکز انتشار ارزش‌های اسلامی به دنیا است و ما باید با قدردان آن باشیم که در این منطقه خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همدلی را رمز موفقیت در تمامی عرصه ها خواند و خاطرنشان کرد: امروز از هر روز دیگر همدلی و یک دلی واجب است، وقتی دشمنان قسم خورده ما کنار هم قرار گرفته‌اند، ما نیز باید با تحکیم وحدت اهتمام ویژه ای را داشته باشیم و صف به صف در کنار هم و علیه دشمن بیاستیم و اجازه هیچ گونه تعرضی را به دشمن ندهیم.

وی همچنین به نقش یگان‌های ارتش در پیروزی های ارزنده در عملیات های دفاع مقدس پرداخت و افزود: یگان های زرهی، پیاده ، تکاوران دریایی و گروه ۴۲۲ پل شناور خوزستان نقش بسیار مهمی را در پیروزی های ارزنده در عملیات های دوران دفاع مقدس داشته اند و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم کردند.

محمدحسنی تاکید کرد: نسل قبل از ما در انجام رسالت خود بدرستی عمل کردند، امروز ما کسانی هستیم که با تمام قوا باید در صحنه باشیم و امانت شهدا را حفظ کنیم و به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.



:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران ، عقیدتی سیاسی ، ستادکل نیروهای مسلح ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 23 دی 1396
.

 

ارتش تا پایان این هفته دو هزار کانکس تحویل خواهد داد/ چون صدا و سیما در جبهه انقلاب است آمریکا با این نهاد دشمن می‌کند

 

فرمانده کل ارتش گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صدا و سیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد آمریکا در مقابل آن قرار دارد.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین اقدامات ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: ارتش در زلزله و امدادرسانی نیروی واکنش سریع است و کارش این است که برای اقدامات اولیه به فوریت وارد صحنه شود و کار امداد و نجات را انجام دهد که در زلزله کرمانشاه نیز همین کار را انجام دادیم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در زلزله کرمانشاه پس از اقدامات اولیه تصمیم بر آن شد تا شهر را به مسئولین واگذار کنیم و همین کار را هم انجام دادیم، اما استقرار گردان‌های مهندسی و بیمارستان ارتش را در این استان ادامه دادیم تا هر زمان که مسئولین خواستند به کمک بیایند.

وی با بیان اینکه ما به یگان‌های پادگان سرپل ذهاب هم اعلام کردیم تا در صورت نیاز دوباره وارد صحنه شوند، افزود: مأموریت ارتش در زلزله کرمانشاه دو روز پس از سفر فرماندهی معظم کل قوا به این استان پایان یافت، اما به درخواست آقای تابش رئیس بنیاد مسکن برای ساخت کانکس وارد صحنه شدند.

موسوی ادامه داد: با اعلام نیاز بنیاد مسکن برای ساخت دو هزار دستگاه کانکس از ارتش به سرعت ساخت آنها را در پادگان سر پل ذهاب آغاز کردیم که تاکنون هزار دستگاه را ساخته و ان شاءالله تا آخر همین هفته دو هزار دستگاه را کامل می‌کنیم و به بنیاد مسکن تحویل می‌دهیم.

فرمانده کل ارتش افزود: ما پس از زلزله در اقدامات اولیه چون امداد و نجات و درمان مصدومین با سرعت بالایی وارد شدیم و کارهای لازم را انجام دادیم و پس از آن که تصمیم به خروج از نیروهای نظامی گرفته شد ارتش شهر پل ذهاب را به مسئولین تحویل داد اما بیمارستان و گردان مهندسی ما هنوز هم در این شهر مستقر است.

وی در واکنش به هجمه‌های رسانه‌ها و مقامات غربی به خصوص آمریکا علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صدا و سیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد آمریکا در مقابل آن قرار دارد و این امر طبیعی است، چرا که دشمن و از او جز دشمنی توقع دیگری نمی‌رود.

موسوی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: هر کشور و فردی در هر نقطه‌ای از جهان در جبهه انقلاب بایستد و حرفی بزند دشمن آمریکا است و هر شخصی که به نفع آنها صحبت کند دوست آمریکا محسوب می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: مناطق زلزله زده ، سرپل ذهاب ، سرلشکر موسوی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 19 دی 1396
.

یک مقام مسئول در نیروی هوا فضای سپاه گفت: دود دیده شده در آسمان تهران ناشی از تمرین پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است.

یک مقام مسئول در روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دود سفید دیده شده در آسمان تهران و شهرهای اطراف اظهار کرد: دود دیده شده صبح امروز در آسمان شهر تهران و برخی از شهرستان‌های اطراف ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و سیار و همچنین پهپادهای نیروی هوا فضای سپاه بوده است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این تمرین هوایی در یکی از پایگاه‌های تمرینی هوافضای سپاه انجام شده است.

دود دیده شده در شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است

دود دیده شده در شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است



:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، هوا فضا، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 19 دی 1396
.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در چند روز نخست زلزله نزدیک به 1000 سورتی پرواز برای جابجایی زلزله‌زده‌زدگان انجام شد.

هزار سورتی پرواز برای انتقال مجروحین در روزهای اول زلزله/ تأمین کانکس با نهایت سرعت در حال انجام استامیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه پس از وقوع زلزله تیپ‌ها و یگان‌های پشتیبانی و رزمی ارتش در لحظات اولیه در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا کردند، اظهار کرد: نیروهای ارتش اقدامات اولیه برای نجات هموطنان از زیر آوار را انجام دادند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه بعد از انجام این اقدامات، ناوگان زمینی و بالگردی هوانیروز ارتش برای تخلیه مجروحین کرمانشاه اقدامات موثری انجام داد، اظهار کرد: در چند روز اول زلزله نزدیک به 1000 سورتی پرواز برای جابجایی مجروحین از منطقه زلزله‌زده انجام شد.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: کار برقراری امنیت و کمک‌رسانی غذایی، اسکان موقت، کمک‌های روانی، اقدامات بهداشتی و استقرار بیمارستان‌های صحرایی به خوبی انجام شده که این اقدامات و کمک‌ها تا مرحله بعد که استقرار کانکس و چادر هست، در حال انجام خواهد بود.

وی در خصوص استقرار کانکس اظهار امیدواری کرد که این مرحله هم که در حال انجام است هرچه زودتر به پایان برسد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه بحث آواربرداری رو به اتمام است، اظهار کرد: اقدامات لازم جهت ساخت و ساز برای اسکان دائم خانواده‌ها در دستور کار است و ارگان‌های مختلف هرآنچه را که از دستشان بر می‌آید کمک می‌کنند.

امیر سیاری اظهار کرد: همه آنچه را که داشتیم پای کار آوردیم تا بتوانیم اندکی از دردهای مردم غرب کشور را کم کنیم و تمام تلاش خود را کردیم تا مردم به زندگی عادی خود بازگردند و ان‌شاءالله با اقدامات بعدی شاهد آبادانی منطقه خواهیم بود.



:: برچسب‌ها: زلزله، ارتش، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 آذر 1396
.

 

قدرت دریایی ایران منادی صلح و دوستی ملت‌ها استرئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت هم افزایی راهبردی نیروی دریایی ارتش و سپاه در تضمین قدرت دریایی کشور گفت: قدرت دریایی ایران منادی صلح و دوستی برای ملت ها است.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش، قدرت دریایی ایران را منادی صلح و دوستی برای ملت‌ها دانست و تاکید کرد: هم‌افزایی راهبردی نیروی دریایی ارتش و سپاه روند قدرت‌افزایی دفاعی ایران در دریا را تضمین کرده است.

متن این پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم آذر ماه سالروز حماسه ماندگار و غرور انگیز دریادلان ناوچه پیکان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عملیات موسوم به «مروارید» در سال 1359 نبردی بزرگ و طاقت‌فرسا با تسخیر سکوهای نفتی «البکر» و «الامیه» نظامیان ارتش بعثی صدام را در روزهای سخت جنگ تحمیلی مقهور عظمت خود ساختند، را گرامی می‌داریم. در این روز خجسته که به روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شده است، بر همه شهیدان گرانقدر این نیروی راهبردی درود می‌فرستیم.

بی‌تردید دستاوردها و موفقیت‌های مثال‌زدنی و افتخارآمیز امروز نیروی دریایی ارتش در پیشبرد راهبرد ایران اسلامی در پهنه دریا که حراست از منافع و مصالح ملی در جغرافیایی پیرامونی و دوردست را تأمین کرده است و با هوشمندی در ایفای نقش‌های موثر در آبهای فرامرزی و بین‌المللی از جمله در حوزه امنیت‌سازی برای معابر و گذرگاه‌های حساس دریایی مانند خلیج عدن و شمال اقیانوس هند، انحصار و جولان‌دهی قدرتهای استکباری، گروههای تروریستی و راهزنان دریایی در این منطقه را با چالش مواجه ساخته است، مرهون حماسه جهاد و شهادت رزمندگان و شهیدان این نیرو و عزم و اراده راسخ فرماندهان و آحاد مدیران و کارکنان آن در شکل‌دهی به سازمانی مقتدر، روزآمد و متناسب با استانداردهای مورد انتظار است.

خدای سبحان را شاکریم که قدرت دفاعی و بازدارنده دریایی امروز کشور با هم افزایی، هماهنگی و اراده مشترک نیروی دریایی مقتدر ارتش و نیروری دریایی سلحشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ اهداف و راهبردهای قدرتهای استکباری و ماجراجو در منطقه راهبردی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مهار و آنان را برابر اقتدار و آمادگی‌های امنیت آفرین خود منفعل و مستأصل ساخته است.

اطمینان دارم استمرار روند قدرت افزایی دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران با تعمیق و توسعه ظرفیت هم‌راستایی و نقش‌پذیری‌های مشترک و راهبردی دریادلان نیروهای دریایی ارتش و سپاه تضمین و قدرت منحصربه‌فرد دریایی کشور را با درک شرایط و مقتضیات روز به اتخاذ راهکارهای مواجهه‌ی هوشمند با متغیرهای نوین و مقابله با تهدیدات دریا پایه رهنمون و تحت منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دشمن را در پیگیری راهبرد سلطه‌گری و انحصارطلبی در دریا بیمناک و این قدرت نوظهور را منادی صلح و دوستی برای ملت‌ها قرار خواهد داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری



:: برچسب‌ها: سرلشکر باقری ، نیروی دریایی ارتش ، سپاه پاسداران، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 آذر 1396
.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی و موشکی ایران روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد و به هیچ وجه قابل مذاکره نخواهد بود.

قدرت دفاعی و موشکی ایران روز به روز افزایش پیدا خواهد کردامیر سرتیب امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به موضوع قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: قدرت دفاعی و موشکی ایران روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد و به هیچ وجه قابل مذاکره نخواهد بود.

وی ادامه داد: قدرت دفاعی ما متعلق به ملت ایران است و تا جایی که بتوانیم آن را افزایش خواهیم داد و از کسی ترسی نداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سخنان ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بر ضد مردم ایران، گفت: مردم بارها پاسخ ترامپ را داده‌اند و این سخنان بی‌منطق ترامپ خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.



:: برچسب‌ها: موشک ، برجام ، آمریکا ، داعش ، کاتسا ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 20 آبان 1396
.

مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز ( چهارشنبه ١٧ آبان) در تالار صدف ستاد این نیرو برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم نداجا برگزار شد

در این مراسم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی، امیر دادرس جانشین جدید فرمانده ارتش، حجت الاسلام محمد حسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، سردار تقی زاده جانشین وزیر دفاع، سردار شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء، سردار عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر قربانی فرمانده هوانیروز، امیر ناصر آراسته مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی، امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، امیر خرم طوسی و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش حضور دارند.

مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم نداجا برگزار شد

گفتنی است، امیر دریادار سیاری فرمانده سابق نیروی دریایی طی حکمی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت معاون هماهنگ کننده ارتش منصوب و امیر دریادار خانزادی به سمت فرمانده نداجا منصوب شد.



:: برچسب‌ها: نیروی دریایی ، دریادار سیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 20 آبان 1396
.

فرمانده کل ارتش گفت: متعهّد می‌شویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به پایان رسد.

ارتش دست از دست سپاه در نمی‌آورد تا عمر رژیم صهیونیستی به پایان برسدمراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السّلام)برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، گفت: متعهّد می‌شویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هر چه زودتر به پایان رسد.

امیر فولادی فرمانده دانشگاه امام علی (علیه‌السّلام) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتید و روحانی نمونه‌ دانشگاه‌های افسری ارتش و همچنین همسر شهید رستمی از شهدای ارتش، هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجویان نیز، مفتخر به دریافت درجه و سردوشی از دست فرمانده کل قوا شدند.



:: برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش ، دانشگاه افسری ارتش ، سرلشکر موسوی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 5 آبان 1396
.

معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بهترین فرهنگی است که می تواند ما را از سختی‌ها عبور دهد.

فرهنگ ایثار و شهادت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دنیا عزیز کردهامیر نوذر نعمتی جانشین و معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت در روحیه ملت ایران، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دنیا عزیز کرده و این فرهنگ در تار و پود  مردم ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت است که ما را با همه سختی‌ها، مشکلات و کمبود تجهیزات ظاهری در برابر دنیای استکبار در هشت سال دفاع مقدس و اتفاقات قبل و بعد آن  حفظ کرده و به جلو برده است.

معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شرکت در مراسم تشییع شهدا و تأسی کردن به جایگاه شهدای عزیز در ملکوت اعلا  باعث می‌شود که روحیه ایثار و شهادت همچنان ادامه داشته باشد.

امیر نعمتی تصریح کرد: جوانان اگر می‌خواهند از مسیر پر پیچ و خم زندگی و سختی‌های دنیا به راحتی عبور کنند باید به فرهنگ ایثار و شهادت روی آورند.

وی در پایان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بهترین فرهنگی است که می تواند ما را از سختی‌ها عبور دهد.



:: برچسب‌ها: امیر نعمتی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، شهدای گمنام ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 8 مهر 1396
.

در كتاب شريف كامل الزيارات كه نوشته مرحوم ابن قولويه استاد شيخ مفيد می باشد ، داستانی عجیب از زیارت حضرت موسی (ع) نقل شده که با هفتاد هزار ملک به زیارت امام حسین (ع) می‌رود.

كامِلُ الزّيارات کتابی با موضوع زیارت ، تالیف ابن قولویه قمی متوفای ۳۶۷ق، محدث و عالم نامدار شیعه . این کتاب از فضیلت و چگونگی زیارت پیامبر اکرم (ص) ، اهل بیت و امام‌زادگان و مومنان  سخن می‌گوید و مجموعه روایاتی را از اهل بیت(ع)در این باره نقل می‌کند. كامل الزيارات از مهمترين و معتبرترین منابع روایی و دعایی شيعه است كه علما و فقهای شیعه پیوسته به آن مراجعه کرده‌اند. 

در  این كتاب شريف  آمده است:

زماني قبر سيدالشهدا (ع) نه ضريح و حرمی داشت و نه قبه و بارگاهی، و حتی به قدر چهار انگشت از زمين بالاتر نبود و هيچ نشان و نشانه اي نداشت. بلكه قبر مطهر ايشان در دل صحرا بود و كسی كه قصد زيارت داشت بايد نشان دقيق آن را از ديگران مي پرسيد ، در چنين اوضاعی معمولا اشخاص به صورت تنها يا در گروه‌های دو سه نفری به زيارت می آمدند تا به دست مأموران گرفتار نشوند.

در اين زمان شخصی تنها به زيارت امام حسين (ع) آمد و به چند صدمتری قبر مطهر رسيد در روستايی كه در آن نزديكی بود درنگ كرد تا هوا تاريك شود. [از گفتار امام كه فرمودند: «بين النووايس وكربلا» استفاده می شود كه اين روستا همان كربلای قديم بوده و ظاهرا پشت بارگاه فعلی حضرت اباالفضل العباس (ع) قرار داشته است] .
اين اقدام از ترس افراد مسلحی بود كه پيرامون قبر مطهر نگهبانی مي دادند تا مبادا كسی به زيارت امام حسين(ع) بيايد.

اين شخص خودش می گويد: در تاريكی هوا آرام آرام به سمت قبر مطهر آمدم. ناگهان شخصی در دل تاريكی به سمت من آمد و گفت: برگرد. اكنون نمی توانی زيارت كنی. از برخورد او فهميدم جزو نگهبانان نيست.

به روستا برگشتم و قدری كه گذشت دوباره به سمت قبر مطهر آمدم و دوباره همان شخص مانع من شد. گفتم چرا؟ گفت: چون حضرت موسی بن عمران علی نبينا و آله و عليه السلام به همراه هفتاد هزار ملك به زيارت امام حسين عليه السلام آمده است.

گفتم تو كيستی؟ گفت: من از ملائكه ای هستم كه خدا مرا به نگاهباني از قبر امام حسين و استغفار براي زائرانش گماشته است. دوباره بازگشتم و اين بار نزديك فجر براي زيارت آمدم و كسی جلوی مرا نگرفت . زيارت كردم و نماز صبح خود را همان جا خواندم و پيش از روشن شدن هوا برگشتم. (1)

اين ماجرا مربوط به يكي از زوار امام حسين (ع) در حدود هزار و دويست سال پيش است . در گذشته افرادی كه قصد زيارت داشتند اين مسئله را حتي از نزديكان خود نيز مخفی می كردند و اگر به كسی اعتماد داشتند با او وداع می كردند؛ چرا كه بسيار بودند كسانی كه به زيارت اباعبدالله الحسين(ع) رفتند ولی باز نگشتند.

 

منبع:
1)کامل الزیارت صفحه112



:: برچسب‌ها: حضرت موسی ، امام حسین ، کربلا ، کامل الزیارات ، قبر امام حسین ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 8 مهر 1396
.

در دنیا افرادی هستند که به دلایل مختلف برای خودشان کلکسیونی از سلاح های کشنده جمع آوری می کنند.

لوکس و نابودگر؛ سلاح هایی که لرزه بر اندام می اندازند + تصاویر تفنگ گونه‌ای سلاح گرم دستی و انفرادی است. تفنگ معمولاً دارای قنداق است و کاربرد آن مستلزم استفاده از دو دست و شانه تیرانداز است.
 
برخی تفنگ‌ها گلوله را با انفجار مهمات به بیرون می رانند، در مقابل نوع دیگری به نام تفنگ بادی وجود دارد که با فشار هوا به صورت مکانیکی این کار را انجام می‌دهد.
 
تفنگ‌های دارای مهمات هم دو نوع اصلی تفنگ دارند: تفنگ ساچمه‌زنی و تفنگ گلوله‌زنی.در تفنگ ساچمه‌زنی تعدادی ساچمه فلزی در اثر فشار گاز باروت که در فشنگ ایجاد می‌شود از لوله تفنگ به بیرون پرتاب می‌شود.
 
در تفنگ گلوله زنی فقط یک گلوله از لوله به بیرون می‌رود.تفنگ گلوله‌زنی معمولاً دارای لوله خاندار است که به همین دلیل دقت تیراندازی و برد آن بسیار بیشتر از تفنگ ساچمه‌ای است.در سال ۲۰۱۳ شرکت آمریکایی ترکینگ پوینت از نوعی تفنگ شکاری رونمایی کرد.
 
میدان دید و هدف‌گیری این سلاح رایانه‌ای است و مجهز به نرم افزارهای هدف‌گیری و سیستم مسافت‌یاب لیزری است. تجهیزات کامپیوتری این تفنگ به منظور نشانه‌گیری بسیار دقیق تعبیه شده است. کاربران مبتدی نیز به راحتی می‌توانند با این تفنگ شکاری به هدف مشخص شلیک کنند.
 
این سلاح مجهز به سامانه وای-فای است و قادر می‌باشد مختصات هدف گیری و تاریخ شلیک را ثبت کند. 
تکنولوژی این سلاح امکان پی‌گیری جرائم را به مراجع قانونی و حقوقی داده و کار آنها را برای کشف جرم و زمان رویداد تخلف آسان می‌کند.
 


:: برچسب‌ها: لوکس و نابودگر، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 8 مهر 1396

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم توجه به واقعیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و تأسی به فرهنگ مقاومت و انقلابی‌گری و برافراشتن پرچم بصیرت و دشمن شناسی تاکید کرد

لزوم توجه به واقعیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و تأسی به فرهنگ مقاومت و انقلابی‌گریسردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به یادواره سرداران و ۱۳۶ شهید اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه لزوم توجه به واقعیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران که تهدیدات دشمن در ابعاد و صورت های به مراتب پیچیده تر و خطرناک تر از جنگ تحمیلی، تهدیدات سخت و نیمه سخت را متصور می سازد، رامورد تاکید قرار داد و گفت: تأسی به فرهنگ مقاومت و انقلابی گری و برافراشتن پرچم بصیرت و دشمن شناسی که شهدای عزیز این مرز و بوم به اهتزاز درآورده اند، ضرورت گریزناپذیر عصر پرماجرای امروز می‌باشد.

در این پیام آمده است: در جوامع دین مدار و سعادت طلب که در پی مصونیت بخشی مردمان خود برابر زشتی‌ها، بدی ها و در یک کلمه "منکر"، رهنمون ساز اهل خود به خوبی ها و کمالات و در یک کلام "معروف" را آرزو می کنند، معرفی "اسطوره ها" و شخصیت های تاریخ سازی که در مسیر حرکت تاریخی ملت خود نقش های ماندگار به ودیعت نهاده اند، الهام بخش و درخور اهمیت است.

در هنگامه ای که جامعه‌ اسلامی ما، در تکاپوی قرب الهی و تولید و ارائه الگوهای برتر و هدایت‌گر برای جوامع بشری، بیش از هر زمانه ای در جستجوی گنجینه های ارزشمند و بزرگ انسانی خود در این عرصه است، نام "شهیدان" این سرزمین می درخشد؛ اسطوره ها و قهرمانانی که حماسه "مقاومت، ایثار و شهادت طلبی" آنان سرافرازی و جاودانگی ایران و ایرانی را تضمین و جهانگیر ساخته است. 

بی شک برگزاری این "یادواره" معنوی و نورانی که مزین به نام و یاد "سرداران و ۱۳۶ شهید اطلاعات منطقه‌ی جنوب شرق کشور" در "هشت سال دفاع مقدس" و تداوم آن تا به امروز و در عرصه های دفاع از "امنیت پایدار مردم پایه" در این خطه عزیز از جغرافیای پاک و ناب میهن اسلامی است؛ گامی بلند و قابل ستایش در پاسخ به این جستجوی راستین می باشد. 

بر یکایک دست اندرکاران گرانقدر این  یادواره با شکوه، به ویژه فرمانده خردمند و مقتدر نیروی زمینی سپاه (سرتیپ پاسدار محمد پاکپور) و نیز فرمانده شجاع و مردمی قرارگاه قدس نزسا (سرتیپ پاسدار محمد مارانی) و خانواده های معظم شهدا، پیشکسوتان و همرزمان حماسه ساز شهیدان و  عرصه‌ اطلاعات – در دو استان ولایت مدار و مؤمن کرمان و سیستان و بلوچستان- که همواره تجلیگاه وحدت، همدلی و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی به شمار می روند، درود می فرستم و نیت خالص و همت صادق آنان را می ستایم.

در پایان، با تأکید بر لزوم توجه به "واقعیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران" که تهدیدات دشمن در ابعاد و صورت های به مراتب پیچیده تر و خطرناک تر از "جنگ تحمیلی" ، تهدیدات "سخت" و "نیمه سخت" را متصور می سازد، تأسی به فرهنگ "مقاومت" و "انقلابی گری" و برافراشتن پرچم "بصیرت" و "دشمن شناسی"  که شهدای عزیز این مرز و بوم به اهتزاز درآورده اند، را ضرورت گریزناپذیر عصر پرماجرای امروز دانسته و از خدای سبحان طلب می کنم در این مسیر مبارک و صراط قویم، ما را در جلب رضایت حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از نایب برحقش مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) یاری بخشد.



:: برچسب‌ها: باقری ، نیروهای مسلح ، مقاومت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 21 مرداد 1396
.

صفحه توئیتر منتسب به حاج قاسم سلیمانی با انتشار پیامی یک دعا برای عاقب به خیری کرد. این صفحه نوشت:" از خدای سبحان عاجزانه طلب میکنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز را برای ما مقرر فرماید."

گفتنی است؛ صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سلیمانی هم پیش تر نوشته بود:" به حلقوم بریده این شهید [محسن_حججی] عزيز راه اباعبدالله (ع)، سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست. ۹۶/۰۵/۱۹"



:: برچسب‌ها: سردار سلیمانی ، محسن حججی ، توئیتر سردار سلیمانی ، واکنش سردار سلیمانی به شهادت محسن حججی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 21 مرداد 1396
.

به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ستوان سوم سید مهدی جودی ثانی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

هشتمین شهید مدافع حرم ارتش در حلب به شهادت رسید

ستوان جودی ثانی که هشتمین شهیدمدافع حرم ارتش است. پیش از این در تیپ 377 نیروی زمینی ارتش در قوچان و در رسته توپخانه خدمت می‌کرد که صبح روز گذشته (سه‌شنبه 20تیر) در حلب سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار صبح جمعه(23 تیر) پس از برگزاری مراسم دعای ندبه از مقابل مهدیه شهر قوچان برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: شهید، ارتش، مدافع حرم، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 23 تير 1396
.

یکی از بازوهای قدرت در نیروهای مسلح؛ نیروی دریایی هر کشور و مولفه قدرت این نیرو  نیز طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی است که یک نمونه از این تجهیزات ناوشکن‌ها هستند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی؛ ساخت ناوشکن‌هایی که توان مانور، سرعت و برد بالا‌ در کنار توان پنهان‌کاری داشته باشند در دستور کار قرار گرفته و از آنجایی که تولید این شناور دارای دانش پیچیده‌ای است فقط در اختیار برخی کشروهای دنیا قرار دارد که موجب شده تا آنها ابرقدرت شوند.

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از این قافله عقب نماند و کار ساخت ناوشکن‌های تمام ایرانی را در دستور کار خود قرار داده و  روز به روز در حال توسعه و پیشرفت آنها است.

در این گزارش به معرفی ناوشکن‌های برتر جهان می‌پردازیم.

ناوشکن تماما ایرانی جماران با سرعت بیش از 50 کیلومتر بر ساعت و برد 5 هزار و 500 کیلومتر 

////////////////////// 


ناوشکن الوند ایران که سرعتی بالغ بر 31 تا 72 کیلومتر بر ساعت و  برد تا 9 هزار کیلومتر دارد

 //////////////////////


ناوشکن البرز ساخت ایران که دارای سرعت 72 کیلومتر بر ساعت است

////////////////////// 


ناوشکن سبلان ایرانی که سرعتی بالغ بر 31 تا 72 کیلومتر بر ساعت و  برد تا 9 هزار کیلومتر دارد

////////////////////// 


ناوشکن دماوند ساخت ایران که سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و پیشرفته‌ترین سیستم‌های دفاعی و راداری را دارا است

 //////////////////////


 ناوشکن تماما ایرانی سهند که سرعت 63 کیلومتری دارد و قادر به حمل پیشرفته‌ترین سیستم‌های دفاعی و راداری است

////////////////////// 


ناوشکن بایندر ایران با سرعت 37 کیلومتر بر ساعت بردی بین 4 هزار و 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر دارد

////////////////////// 


ناوشکن ساخت ایران نقدی

 //////////////////////


ناوشکن آمریکایی  Zumwalt سرعتی بالغ بر 56 کیلومتر بر ساعت و به گفته برخی منابع 25 هزار کیلومتر برد دارد

 //////////////////////


ناوشکن Sejong the Great کره جنوبی با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و برد 10 هزار کیلومتری

////////////////////// 


ناوشکن  Arleigh Burke ساخت آمریکا سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و برد 8 هزار کیلومتری دارد

////////////////////// 


ناوشکن چینی  Type 052D سرعت 57 کیلومتر بر ساعت دارد

////////////////////// 


ناوشکن  Kolkata ساخت هند که سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و برد 15 هزار کیلومتری دارد

////////////////////// 


ناوشکن  Atago ژاپن با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت

////////////////////// 


 ناوشکن انگلیسی  Daring سرعت 56 کیلومتر بر ساعت و برد 8 هزار کیلومتری دارد

////////////////////// 


ناوشکن تولید مشترک ایتالیا و فرانسه با نام  Horizon با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت و برد 11 هزار کیلومتر

////////////////////// 


ناوشکن روسی Kashin که سرعت 59 کیلومتر بر ساعت و برد 7 هزار و 400 هزار کیلومتری دارد

 //////////////////////


ناوشکن Kara ساخت روسیه با سرعت 62 کیلومتر بر ساعت و برد 14 هزار و 500 کیلومتر

 //////////////////////

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: برترین ناوشکن ها، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 23 تير 1396
.

 از رفتارهای دولتمردان کره شمالی که همه روزه در تصاویر و فیلم های مرتبط با رهبر کره شمالی دیده می شود و مورد توجه بسیاری قرار گرفته ، یادداشت برداری با شور و حرارت از سخنان کیم جونگ اون است.

 
به این ترتیب در تصاویر و فیلم ها دیده می شود که همیشه کسانی در اطراف رهبر کره شمالی گفته هایش را می نویسند ، اما این کار آنان چه حکمتی دارد؟
 
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علاوه بر سخنرانی های رسمی و طولانی هنگام بازدید از یک مدرسه، کارخانه، مزرعه یا مکان نظامی و غیره ممکن است جملاتی کوتاه به زبان بیاورد که اطرافیان او خود را موظف می دانند اینگونه سخنان را یادداشت کرده و بعدا به عنوان راهنما از آن استفاده کنند و در واقع هر کلمه ای که می گوید ، نوشته می شود.
 
اطرافیان کیم که اکثرا افسران بلند پایه و مسئولان دولتی هستند، همیشه دفتری به دست دارند و هر کلمه ای که از دهان کیم خارج می شود را یادداشت می کنند.
 
جیمز گریسون استاد دانشگاه شفیلد انگلیس و کارشناس امور کره می گوید : سنت " دفتر به دستان " را کیم ایل سونگ پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی در دهه پنجاه قرن گذشته مرسوم کرد. 
 
گریسون در مصاحبه با پایگاه بی بی سی گفت: این سنت با هدف نشان دادن رهبر کره شمالی به عنوان "راهنمای مردم" مرسوم شد؛ بنابراین معاونان، مشاوران و اطرافیان رهبر این کشور باید هر کلمه ای که از کیم جونگ اون می شنوند ، بنویسند.
 
تلویزیون ملی و خبرگزاری دولتی کره شمالی تصاویر نوشتن کلمات رهبر این کشور را پخش می کند تا به مردم نشان بدهد که وی از اطلاعات فراوان و فهم و درک فراوانی در امور مختلف برخوردار است.
 
مساله جالب اینکه آنچه معاونان رهبر کره شمالی می نویسند، در هیچ رسانه ای منتشر نمی شود! 
 
 
چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره
 
چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره
 
چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره
 
چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره
 
چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره


:: برچسب‌ها: کره شمالی , کیم جونگ اون , رهبر کره شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 16 خرداد 1396
.

به نقل از اسپوتنیک، «یوری بوریسوف»، معاون وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد: شرکت حمل و نقل هوایی سوخوی روسیه ساخت دو نمونه از هواپیماهای نظامی نسل پنجم «سوخو پک فا تی 50» را در سال 2017 به پایان می‌رساند.

 
وی گفت: «مراحل ساخت نسل پنجم هواپیماهای نظامی «سوخو پک فا» در مراحل پایانی قرار دارد. در سال جاری میلادی ما نمونه‌های دهم و یازدهم از این جنگنده‌ها را تحویل می‌گیریم که باید آزمایش‌هایی روی آن‌ها انجام شود. از جنگنده‌های سوخو پک فا تی 50 در مأموریت‌های برنامه‌ریزی شده برای سال‌های 2018 تا 2025 استفاده خواهد شد.»
 
حدود یک ماه پیش، «سرگئی کوروتکوف»، طراح شرکت هوافضا و صنایع دفاعی «ونایتد ایرکرفت کورپوریشن» روسیه اعلام کرده بود که آزمایش‌های پرواز جنگنده‌های سوخو پک فا تی 50 در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.
 
تی 50 یک هواپیمای دو موتوره و تک‌سرنشین است. این هواپیما نخستین هواپیمای نسل پنجم روسیه است که قابلیت هواپیماهای رادارگریز را دارد. اولین نمونه آزمایشی این هواپیما پرواز خود را در 29 ژانویه 2010 انجام داد. 
 
هواپیمای پنهان کار و فوق پیشرفته روسیه در مراحل پایانی+ تصاویر
 
هواپیمای پنهان کار و فوق پیشرفته روسیه در مراحل پایانی+ تصاویر
 
هواپیمای پنهان کار و فوق پیشرفته روسیه در مراحل پایانی+ تصاویر


:: برچسب‌ها: روسیه , بالگرد نظامی , هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 16 خرداد 1396
.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امام خمینی(ره) معجزه قرن هستند و غبار را از چهره اسلام زدودند.

امام خمینی(ره) ارکان جهان استکبار را به لرزه در آوردندامیر سرتیپ احمدرضا پوردستان؛ جانشین فرمانده کل ارتش در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقش امام خمینی(ره) در گسترش اسلام اظهارداشت: امام خمینی(ره) معجزه قرن هستند و غبار را از چهره اسلام زدودند.

وی افزود: تمامی جهانیان در مقابل عزت اسلام سر تعظیم فرود آوردند و امروز شاهدیم که پرچم اسلام در سراسر گیتی در اهتزاز است.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: همه اینها به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.



:: برچسب‌ها: امیر پوردستان ، مبارزه با استکبار ، استکبار جهانی ، آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 16 خرداد 1396
.
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری،هرکس به زعم خویش ویژگی و معیار های مختلفی  را برای انتخاب نامزد اصلح  مد نظر دارد.
 
 با توجه به اینکه برای کشف معیارهای حقیقی ، دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر بوده، لازم است تا با مراجعه به  بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای مطلوب را بدست آورده و براساس آن نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنیم.
 
در همین راستا کانال تلگرامی مقام معظم رهبری مطلبی را منتشر و با بهره گیری از بیانات 28 سال گذشته ایشان برخی  ویژگی های نامزد اصلح را عنوان کرد.
 
 در ادامه نصویری از این ویژگی ها را مشاهده می کنید.
 
 

 



:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , کانال تلگرامی رهبر معظم انقلاب , انتخابات ریاست جمهوری , ویژگی های انتخاب رئیس جمهور , کاندید اصلح ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 22 ارديبهشت 1396
.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش طی سفری به منطقه پسابندر از این منطقه بازدید کرد.

 فرمانده نداجا در ادامه سفر خود صبح امروز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه از منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش بازدید و در جریان آخرین وضعیت زیرساخت‌های این منطقه و سواحل مکران قرار گرفت.
 
اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت + تصاویر 
 
در جریان این بازدید امیر سیاری در جمع نیروهای این منطقه اظهار داشت: هر پیشرفتی به خاطر وجود امنیت است، اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود:معیار برقرای امنیت پایدار در کشور نیروهای مسلح است که با استقرارشان در قسمت های مختلف کشور به ویژه مرزها و فراتر از مرزها موجب برقراری امنیت می شوند .
 
لازم به ذکر است منطقه پسابندر نقطه صفر مرزی میان دو کشور ایران و پاکستان است و یکی از پایگاه‌های مهم اطلاعاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت + تصاویر 
 

اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت + تصاویر



:: برچسب‌ها: دریادار سیاری , نیروی دریایی , ارتش جمهوری اسلامی ایران , امنیت ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 22 ارديبهشت 1396
.

ئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اشراف اطلاعاتی و قابلیت‌های منحصر به فرد و توانمندی‌های دفاع دریایی ما، دشمنان را منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.

دشمن توان بازدارندگی ما را با تمام وجود لمس کرده است/«شناور تندرو» معجزه نیروی دریایی سپاه
 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین افتتاحیه پنجمین همایش ملی شناورهای تندرو که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، صاحب نظران و فعالان این عرصه در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و نیز شهدای علم و فناوری و عرصه دریا، برخورداری ازمزیت ها و ویژگیهای ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک را از نقاط قوت کشورمان عنوان و تصریح کرد:در این بین موضوع "دریا" جایگاه ویژه‌ای داشته و ایران اسلامی از سواحل طولانی در شمال و بویژه جنوب کشور که حوزه ای تعیین کننده در هرم قدرت منطقه و جهان است بهره مند می باشد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه خلیج فارس اظهار کرد:این منطقه علاوه بر اهمیت ذاتی ساحل و دریا، دربرگیرنده بزرگترین منابع فسیلی جهان در نفت و گاز بوده و قلب تپنده اقتصاد وانرژی جهانی در خلیج فارس و سرزمینهای پیرامونی آن است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بیش از 90 درصد مبادلات تجاری جهان از مسیرهای دریایی انجام می شود گفت:
امروز تنگه هرمز گلوگاه صادرات منابع انرژی فسیلی و واردات کالا برای کشورهای پیرامونی این حوزه بوده و بهره مندی از چنین موقعیت با ارزش موهبتی است که خداوند متعال در اختیار ملت ایران قرار داده است.

وی با اشاره به تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی و پیشینه خصومت ورزی امریکا و قدرت های استکباری و سلطه گر علیه نظام و ملت ایران، گفت: ما از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با دشمنی و تهدید امریکا مواجه بوده ایم و دولتهای مختلفی که در این کشور سرکار آمده اند با الفاظ نسبتاً متفاوت اما مضمون یکسان جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کنند که این تهدیدات به طور عمده دریا پایه می باشند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد:دریا پایه بودن تهدید مسأله مهمی است که می تواند بر نحوه نگرش ما به صحنه دریا به شدت تأثیر گذار باشد و دشمنان ما که قدرتی با حجم بزرگ را در دریا شکل داده اند برغم تلاشهاو اقدامات گسترده ای که برای ایجاد امنیت آن بکار می گیرند، اما به وضوح می دانند که در میدان نبرد واقعی ،آسیب پذیر بوده و  متحمل خسارات و تلفات سنگینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه  طی سالیان متمادی هیچگاه از خباثت و توطئه های دشمنان بر علیه ما کاسته نشده ، بلکه افزایش نیز یافته است، بر نقش و جایگاه بی بدیل نیروی دریایی در برابر تهدیدات دریاپایه تاکید و خاطرنشان کرد:آنچه دشمنان را به این نتیجه می رساند که هزینه نبرد دریایی با جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از فایده آن می باشد، در واقع همین توان بازدارندگی کشور است که  با تمام وجود آن را لمس کرده اند.

سرلشکر باقری شناورهای تندرو را "معجزه نیروی دریایی سپاه " و به مثابه یک فرهنگ توصیف کرد و گفت :این شناور تنها یک تجهیزات نیست بلکه یک فرهنگ  است و رزمنده ای که بر آن سوار می شود با اعتقاد و ایمان به خدا و برخورداری از روحیه شهادت طلبی الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، چشم بر جلوه های دنیوی بسته و پای در میان جهاد با جبهه کفر می گذارد و در این راه حاضر به گذشتن از تمامی هستی خود است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه" در نبرد فناورانه با دشمن به سر می بریم"، گفت: در شرایطی که دشمن با صرف هزینه های کلان وصید و بکارگیری شماری از مغزهای متفکر و نخبگان سراسر دنیا، سعی بر اعمال زور و سلطه گری در منطقه را دارد، جوانان دانشمند، اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی خالصانه پای به میدان گذاشته اند تا سربلندی و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورند و احساس در خط مقدم جبهه بودن در این عرصه  مسأله اصلی ما است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح "چابکی و سرعت"، ثبات و آرامش، رادارگریزی و سهولت در کاربرد و قدرت مانور را از ویژگیهای شناورهای تندرو برشمرد و اظهار کرد: توانمندی و قابلیتهای عملیاتی تجهیزات از جمله شناورها می بایست متناسب  با دانش روز و تهدیدات دشمن پیشرفت کرده و به روز باشد که بحمدالله مجاهدت های صورت گرفته نشان می دهد تاکنون اینگونه بوده است.

 وی استفاده از توان و دانش بومی کشوردر تقویت و پیش روندگی این مسیر مبارک و اقتدار آفرین  را امری مستمر و اجتناب ناپذیر قلمداد و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ما، تحریم های ظالمانه ای را بر علیه ملت ایران اعمال می کنند،توجه به باورو انگیزه پژوهشگران جوان و استفاده از ظرفیت دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان می تواند قطع وابستگی حداقلی به خارج  در این زمینه را سبب شده و بسترهای  تولید محصولاتی ارزان و با قابلیتهای بالا را فراهم تر سازد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد :به فضل الهی ، اشراف اطلاعاتی و قابلیت های منحصر به فرد و کشف ناپذیر توانمندی های دفاع دریایی ما ، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.


:: برچسب‌ها: سرلشکر باقری ، شناور تندرو ، اشراف اطلاعاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 22 ارديبهشت 1396
.

تمامی اطلاعات و جزئیاتی که پیرامون قدرت نظامی و حجم آتش (توان شلیک گلوله و یا هر وسیله ی جنگی دیگر توسط فرد یا یگان نظامی به سوی دشمن) کره جنوبی، در ادامه مشاهده خواهید کرد، مربوط به سال 2016 هستند.
 
این کشور رتبه ی یازدهم - از 126 کشور مورد بررسی - در "شاخص قدرت" را به خود اختصاص می دهد. شاخصی که طی مجموعه ای از مطالب براساس آن به توان نظامی کشورهای مختلف اشاره می کنیم. به منظور ارائه رده بندی حاضر بیش از 50 فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است. توان و قابلیت های نظامی هر کشور در زمین، آسمان، دریا همراه با منابع، اقتصاد، جغرافیا و ... از جمله موارد اثر گذار در شکل گیری نتایج هستند.
 
نیروی انسانی (نفر)
 
با وجود آن که تجهیزات جنگی بروز و قدرت نظامی در دست یابی به پیروزی اهمیت بالایی دارند، اما این نیروی انسانی است که حرف اول و آخر را می زند. به آمار زیر توجه کنید:
 
- جمعیت کل: 49،115،196
 
- نیروی انسانی موجود برای تعلیم و شرکت در جنگ: 25،610،000
 
- نیروی انسانی مناسب برای خدمت: 21،035،000
 
- شمار افرادی که سالیانه به سن خدمت نظامی می رسند: 690،000
 
- نیروی خط مقدم فعال: 625،000
 
- نیروی ذخیره ی فعال: 2،900،000



:: برچسب‌ها: ابر سفید، قدرت نظامی ، تجهیزات نظامی ، قدرت هوایی ، کره جنوبی ، قدرت دریایی ، بالگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1396
رادارهای «آتش‌یاب نوید» و «تصویربردار شاهد» رونمایی شدند سردار باقری مدیرعامل صاایران طی سخنانی گفت: در نمایشگاه امروز، محصولات تولیدی ظرف 4 سال اخیر توسط رئیس جمهور، بازدید و 12 محصول جدید از جمله رادار آتش‌یاب نوید، رادار تصویربردار شاهد، رادار مراقبت ساحلی دریادار، سامانه فرودگاهی تکن موبایل، سامانه فرودگاهی ADSB و تعدادی محصول پدافندی و لیزری جدید رونمایی شد.
 
وی افزود: لازم به ذکر است که این محصولات برای اولین بار رونمایی شده و محصولاتی که گفته شده به عنوان محصولات قبلی بوده، محصولات موجود در نمایشگاه توانمندی دفاعی بوده که از نزدیک مورد بازدید قرار گرفته است.


:: برچسب‌ها: رادار آتش یاب ، رادار تصویر بردار شاهد ، صا ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1396
.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی مراسمی با حضور سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار دريادار پاسدار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انبوه موشك جديد كروز ضد كشتي نصير در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع به نيروي دريايي سپاه تحويل گرديد.

 
سردار دهقان در اين مراسم با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقويت روز افزون توان موشكي نيروهاي مسلح گفت : موشك كروز سطح به سطح نصير با قابليت شليك از ساحل و دريا عليه اهداف دريايي از جمله كشتي هاي جنگي و اسكله ها بكار گرفته مي شود.
 
وزير دفاع آماده سازي و واكنش سريع، ارتفاع پروازي پايين، دقت بالاي ناوبري و اصابت به هدف، قدرت تخريب زياد، قابليت ضد جمينگ بالا به واسطه رادار پيشرفته و شليك از روي شناورهاي تندرو را از ويژگي هاي موشك جديد نصير برشمرد.
 
سردار دهقان تصريح كرد: اين دستاورد ارزشمند كه ناشي از رويكرد تحقيق، نوآوري، توسعه و توليد بر مبناي نياز نيروهاي مسلح مي باشد با بهره گيري از راه هاي ميان بر كه همواره مورد تاكيد فرماندهي معظم كل قوا بوده، انجام گرفته و با تجهيز نيروهاي دريايي ايران به اين موشك، گام موثري در راستاي افزايش توانمندي دفاعي و قدرت بازدارندگي كشور برداشته شده است.
 
سردار دهقان با قدرداني از دست اندركاران طراحي، ساخت و توليد انبوه موشك كروز دريايي نصير بويژه دانشمندان، متخصصان و كاركنان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع گفت: اين موشك و ديگر موشك هاي نيروهاي مسلح صرفا براي دفاع از ايران اسلامي و فقط بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد و براي پاسداري از صلح، ثبات و امنيت منطقه بكار گرفته خواهد شد.


:: برچسب‌ها: موشک کروز ، سردار دهقان ، دریادار فدوی ، وزارت دفاع ، نیروی دریایی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 2 ارديبهشت 1396

این ناو که با هزینه حدود 10 میلیارد یورو ساخته شده است به عنوان گران ترین ناو جنگی جهان محسوب می شود.

تصاویر دیدنی از گرانترین ناو جنگی جهان



:: برچسب‌ها: ناو جنگی، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 24 فروردين 1396
حفظ امنیت پایدار در کشور، هدف اصلی نیروهای مسلح/ به دنبال افزایش توان پدافندی در سال جدید هستیم   امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت سال جدید، گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار در کشور است و نیروهای مسلح هر سال با افزایش توان نظامی خود سطح بازدارندگی را ارتقاء می‌دهند.

وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امنیت یکی از شاخص‌های اصلی کشور است و قرارگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال جدید مانند سنوات گذشته فعالیت و تلاش خود را برای افزایش توان رزم بازدارندگی به کار خواهد بست.


:: برچسب‌ها: امیر اسماعیلی، پدافند ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 24 فروردين 1396
.

شناور موشک انداز

استفاده از شناورهای سبک موشک انداز در نیروهای دریایی دنیا در حال ایجاد جایگاهی خاص برای خود هستند.

  اگرچه تا سالهای اخیر، بسیاری از کشورهای جهان برنامه هایی برای توسعه شناورهای سبک موشک انداز نداشتند و به سمت ساخت ناوهای بزرگ و سنگین حرکت کرده بودند، اما این رویه چند سالی است که تغییرات محسوسی یافته و اکنون بتعداد قابل توجهی از نیروهای دریایی مناطق مختلف جهان، توسعه این کلاس از شناورها را در دست اجرا داشته و محصولات مختلفی را در این زمینه به بازار ارائه کرده اند.

  شاید این ادعا که تجریات موفق نیروهای دریایی کشورمان در استفاده از این شناورها، مورد استفاده فرماندهان و کارشناسان نیروهای دریایی دیگر ارتش های جهان قرار گرفته، قابل استناد رسمی نباشد، اما حداقل می توان گفت نگاه و راهبرد فرماندهان ایرانی، بسیار جلوتر و عمیق تر از بسیاری کشورها بوده و اکنون شمال اروپا و جنوب شرقی آسیا از جمله مناطقی است که این گونه شناورها در تعداد بالا در آن مورد استفاده قرار می گیرد.

در حقیقت شناورهای سبک موشک انداز از جمله تسلیحاتی بودند که مدتی را در سایه کم توجهی اکثر نیروهای دریایی طی کردند ولی امروزه با استفاده از تکنولوژی های جدید خصوصا در زمینه پنهانکاری و همچنین معرفی سامانه های تسلیحاتی جدید با قدرت هر چه بیشتر وارد میدان شدند؛ البته امری که در ایران همیشه مد نظر بوده است و از قایق های تندروی سپاه تا ناوچه های موشک انداز کلاس سینای ارتش همیشه در سالهای اخیر با قوت به توسعه آن همت گمارده شده است.

موشک اندازهای کوچک در ایران؛ از تندروهای سپاه تا پیکان مرگبار نداجا

اگرچه در کشور ما سابقه استفاده از شناورهای سبک موشک انداز به قبل از انقلاب باز می گردد -جایی که شناورهای کلاس La Combattante II  از فرانسه خریداری شده و در کشور ما به عنوان کلاس پیکان وارد خدمت شدند- اما این برنامه صرفا حالتی کوچک و مبتنی بر خرید داشت. در جریان عملیات مروارید نیز یکی از شناورهای این کلاس در یک رویارویی سنگین در برابر قایق های موشک انداز کلاس اوزای عراقی با همکاری جنگنده های نهاجا موفق به نابود کردن بیش از 80 درصد از نیروی دریایی عراق شد.

البته در سالهای اخیر نیز شناورهای کلاس سینا با استفاده از الگو گیری از همین طرح موفق توسعه یافته و به یگان های نداجا تحویل شده اند. اما از طرفی سپاه پاسداران بر اساس طرحی که از زمان جنگ تحمیلی آغاز و با قدرت و تفکر، تا به امروز ادامه داشته تبدیل به یگانی با شهرت جهانی در زمینه استفاده از قایق های تندرو شده است. در دوران جنگ تحمیلی قایق های تندروی سپاه بیشتر با راکت اندازهای 107 میلی متری و مسلسل های سنگین مجهز بودند و به عملیات می پرداختند.

در سالهای بعد سپاه به سرعت در مسیر توسعه شناورهای تندرو قرار گرفته و امروز چندین مدل از شناورهای موشک انداز سپاه با سرعت بالا تولید انبوه و در منطقه خلیج فارس وارد خدمت شدند. امروزه نیز سپاه برنامه هایی برای افزایش سرعت شناورهای خود به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت دارد و این طرح ابتکاری، هم اکنون بزرگترین کابوس برای نیروهای اشغالگر فرامنطقه ای و عملا یکی از ابزارهای مهم تامین اقتدار کشورمان در بخش دریایی شده است.

چرا شناورهای موشک انداز؟

بحث شناورهای موشک انداز به نوعی از سال 1967 میلادی بسیار داغ شد چراکه در جریان جنگ 6 روز اعراب و اسراییل شناورهای موشک انداز مصری موفق شدند ناوشکن اسراییلی را غرق کنند و اولین موفقیت را برای شناورهای سبک و موشک های کروز بدست آوردند. این شناورها سریع و ارزان قیمت هستند و می توان در مدت زمان نسبتا کمی تعداد بالایی از آنها را ساخت و وارد خدمت کرد. در یک سناریوی درگیری در مناطق ساحلی و آب های کم عمق این شناورها می توانند با یک حمله برق آسا حجم زیادی از موشک را به سمت اهداف مورد نظر شلیک کرده و به سرعت عقب نشینی کنند.

یک مسئله مهم درباره شناورهای سبک موشک انداز، ضعف این شناورها در برابر حملات هوایی و زیر سطحی است. از آنجایی که این شناورهای کوچک و سبک که عمدتا بین 500 الی 750 تن وزن دارند فضای کافی برای حمل موشک های ضد هوایی یا سامانه های سونار ندارند، از این رو معمولا این شناورها در پوشش جنگنده ها، شناورهای رزمی بزرگتر یا سامانه های دفاع هوایی برد بلند به عملیات می پردازند. برای نمونه در مورد کشور ایران، شناورهای ایرانی می توانند در سایه سامانه های دفاع هوایی برد بلندی مثل اس 300 یا باور 373 و همچنین موانع طبیعی موجود در خلیج فارس به عملیات بپردازند.

نگاهی به روند روزافزون توجه کشورهای مختلف جهان به تولید شناورهای سبک موشک انداز را با ذکر مصادیقی از این موضوع بهتر تشریح خواهیم کرد:

کلاس Skjold

شناورهای کلاس Skjold ساخت نروژ با وزن نهایی 274 تن به منظور دفاع ساحلی طراحی و ساخته شده است. این شناور با استفاده از خصایص پنهانکاری طراحی شده است؛ با توجه به این مسئله که خطوط ساحلی کشور نروژ بسیار طولانی بوده و در بسیار از نقاط شامل فرو رفتگی‌ها و مناطق کم عمق است، نیروی دریایی این کشور به شناوری نیاز داشت که بتواند نیاز به حرکت در این مناطق را حل کند.

کف این شناور به مانند هاورکرافت ها طراحی شده و توان حرکت در آب های بسیار کم عمق نیز برای آن ایجاد شده است. این شناور دارای سرعت نهایی 111 کیلومتر بر ساعت بوده و می تواند تا 8 تیر موشک کروز ضد کشتی NSM با برد 185 کیلومتر را با خود حمل کند. موشک های دوش پرتاب میسترال و توپ 76 میلی متری از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناور هستند.

کلاس Hamina

این شناور فنلاندی از دیگر ناوچه های سبک به وزن 250 تن است که ترکیبی مناسب از تسلیحات، سرعت و پنهانکاری را با هم ترکیب کرده است. این شناور فنلاندی که 4 فروند از آن برای نیروی دریایی این کشور ساخته شده است تنها 250 تن وزن و 51 متر طول دارد.

این شناور کوچک فنلاندی توان حرکت با سرعت نهایی 56 کیلومتر بر ساعت را دارد. در بخش تسلیحات این شناور کوچک به یک قبضه توپ سوئدی 57 میلی متری و 4 تیر موشک کروز RBS-15MK2 با برد حدود 70 کیلومتر، 8 تیر موشک ضد هوایی دوش پرتاب Umkhonto-IR Block 2ساخت آفریقای جنوبی با برد 15 کیلومتر در کنار سامانه های سونار با قابلیت مین ریزی و خرج های انفجاری ضد زیردریایی است.

کلاس Buyan

یکی از شناورهای جالب در کلاس کشتی های جنگی زیر 1000 تن کلاس Buyan ساخت روسیه است که در دو مدل در وزن های 500 و 940 تن عرض شده است. این شناورها در مدل سنگین تر یعنی 940 تن توان حمل موشک های کروز حمله به اهداف زمینی سری کلاب با برد نزدیک به 2 هزار کیلومتر را نیز دارند و اخیرا از دریای خزر به سمت گروه های تروریستی در سوریه شلیک کردند.

این شناورها حدودا 50 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و می توانند تسلیحاتی مثل موشک های ضد کشتی سری کلاب یا یاخونت را حمل کنند. یک توپ 100 میلی متری و موشک های دوش پرتاب ایگلا از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناورها به حساب  می آیند.

کلاس Gumdoksuri

بعد از چند مورد درگیری بین نیروی دریایی کره جنوبی و شمالی، صنایع کشتی سازی کره جنوبی به دنبال توسعه نسل جدید از شناورهای سبک برای دفاع از سواحل این کشور افتاد. شناورهای کلاس Gumdoksuri دقیقا به همین منظور توسعه پیدا کردند. این شناورهای 570 تنی در حدود 63 متر طول داشته و می توانند با سرعت نهایی 81 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

4 تیر موشک کروز ضد کشتی SSM-700K ساخت کره جنوبی با برد 160 کیلومتر، موشک دوش پرتاب، توپهای 76 و 40 میلی متری و مسلسل های 12.7 میلی متری از جمله دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناور هستند. نیروی دریایی کره جنوبی در حدود 18 فروند از شناورها در اختیار دارد.

تایپ 022

نیروی دریایی چین در جریان مدرن سازی تجهیزات خود در سالهای اخیر توجه ویژه ای را به شناورهای سبک برای حفاظت از خطوط ساحلی و حفظ توازن در مناطقی مثل تنگه تایوان یا دریای چین جنوبی داشته است. شناورهای سریع و کوچک موشک انداز تایپ 022 از جمله پر تعدادترین شناورهای نیروی دریایی چین هستند که نزدیک به 83 فروند از آنها تولید شده و وارد خدمت شده اند.

این شناور 220 تن وزن و 42 متر طول دارد. سرعت این شناور چینی 67 کیلومتر بر ساعت است. شناورهای تایپ 022 توان حمل 8 تیر موشک کروز سری C-803 با برد حدودا 250 کیلومتر به همراه موشک های دوش پرتاب و همچنین یک توپ گاتلینگ در جلوی این شناور را دارد.

اگرچه عمده این شناورها از رده قایق های تندرو ایرانی سنگین تر بوده و نوعی ناوچه موشک انداز محسوب می شوند، اما همین نگاه ارتش های مهم دنیا به چابک سازی و استفاده از شناورهایی در این کلاس، نشان می دهد راهی را که نیروهای مسلح کشورمان سالهاست پیموده اند، اکنون به نقشه راهی موفق برای سایر ارتش های مهم دنیا تبدیل شده است.



:: برچسب‌ها: ابر سفید، نیروی دریایی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 24 فروردين 1396
.

Related image



:: برچسب‌ها: کار فرهنگی , ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 21 اسفند 1395
.

Image result for ‫عکس رهبر به همراه متن‬‎



:: برچسب‌ها: خوشتر از نقش تو , ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 21 اسفند 1395
.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، این مجلس را استثنایی، بسیار مهم و تأثیرگذار در حال و آینده کشور خواندند و با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت مسئولان در قبال مردم بویژه در مسائل معیشتی افزودند: باید با تلاش بی وقفه و عینی کردن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، حرکت پرافتخار ۴ دهه اخیر را شتاب و رونق بیشتری بخشیم.


:: برچسب‌ها: خبرگان رهبری , ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 21 اسفند 1395
.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محصولات دفاعی گسترده ای را پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و تولید کرده است. 

ساخت و تحویل انواع موشک های بالستیک، تحویل انبوه موشک های سطح به دریا، تولید انواع خودروهای تاکتیکی، طراحی و ساخت موشک های ضد زره پیشرفته و طراحی و ساخت جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این دستاوردهاست.

یکی از محصولاتی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر روی آن تاکید ویژه ای داشته تا عملیاتی شود؛ جنگنده  "قاهر 313 " است.

**جنگنده قاهر 313 چه ویژگی هایی دارد؟

" قاهر" یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است.
 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر
 

اين هواپيماي جديد با طراحي رادار گريز که یکبار روی يک سکو در آشيانه نشان داده شده دارای سطح مقطع راداری بسيار کم است. این جنگنده با تجهيزات پيشرفته ساخته شده و به سامانه های الکترو اَويونيک پيشرفته مجهز است.

با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می‌شود، محفظه حمل جنگ‌افزار آن می‌تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب‌های کوچک نقطه زن هدایت‌شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.

کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می‌شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است و البته در مأموریت‌های تهاجم زمینی بسیار کمک کرده و در نبرد هوایی نزدیک هم بسیار مفید است.

سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) با اشاره به جنگنده "قاهره 313" نوشت: ایران یک جنگنده بومی به کمک صنایع نظامی خود از جمله "قدس"، "هسا"، "پنها"، "صها" و ... را ساخته است که این یک جنگنده استیلز (با توانایی رادار گریزی) است.

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر


جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر


این سایت ادامه داد: این جنگنده با طول بیش از 15 متر، عرض 8 متر، وزن کلی 9000 کیلوگرم با سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت، با موتور "توربوفان" است.

**جنگنده قاهر چه تسلیحاتی را حمل می کند؟

سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) تصریح کرد: تسلیحات این جنگنده بمب‌های هدایت شونده 500 تا 1000 کیلوگرمی "او آر 6 " و موشک‌های هوا به هوا (کلاس‌های مختلف بسته به نوع استفاده) خواهد بود.


سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص آخرین وضعیت پروژه ساخت جنگنده بومی قاهر می گوید: این جنگنده روی باند آمده و حرکت می‌کند و تست‌های پروازی آن نیز در سال آینده انجام می‌شود.

وزیر دفاع ادامه داد: کار ساخت قاهر تمام شده است و آماده تست‌های مختلف است که اولین تست آن روشن کردن موتور و روی باند آمدن آن است.


کارشناسان نظامی غربی مدعی هستند که قاهر-۳۱۳ شباهت مبهمی با هواپیمای آزمایشی بوئینگ برد آو پری (Boeing Bird of Prey) دارد که برای تست‌های پنهان‌کاری ساخته شده بود.

شبکه فاکس نيوز درباره ساز و کار ساخت جنگنده قاهر 313 می گوید: همه مراحل طراحي و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان ايرانی انجام دادند.

خبرگزاری اسپونیک روسیه در گزارشی به معرفی جنگنده های در حال توسعه و عملیاتی نسل 5 جهان پرداخته است. در این گزارش، طرح جنگنده قاهر 313 نیز به عنوان یک جنگنده نسل 5 اعلام کرده است.

صدای روسیه در گزارشی درباره جنگنده قاهر 313 می گوید: اين جنگنده هم تراز با جنگنده "اف 18 " آمريکا است.
 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر


برخی تحلیلگران نظامی مدعی هستند که جنگنده "قاهر 313" شباهت به جنگنده "F18" دارد که برای ماموریت‌های تهاجمی و جنگ‌های هوا به هوا کاربرد دارد.

البته توان عملیاتی  "قاهر 313 " در توان هجومی پرواز در ارتفاع پست، رادارگریزی، مقابله هوا به هوا با اهداف متخاصم و سرعت عمل بالا است. البته برخی رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند این جنگنده را کپی جلوه دهند و یا به طور کامل ساخت آن را زیرسوال می‌برند که در پاسخ باید پروازهای "صاعقه" و "آذرخش" را مثال زد.

این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است. 

تلفیق حضور جنگنده های پیشرفته و توانمندی خلبانان مومن و انقلابی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجبات تثبیت اقتدار هوایی را در آسمان به فراهم می کند.



:: برچسب‌ها: جنگنده قاهر 313 , نهاجا , وزارت دفاع , سردار دهقان , اقتدار نهاجا , اقتدار ایران , پرواز جنگنده قاهر ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 اسفند 1395
.



:: برچسب‌ها: درخت , ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 15 اسفند 1395
.
 قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز 14 اسفند ماه سامانه پدافند بردبلند "S300" را طی یک رزمایش با نام دماوند مورد آزمایش قرار داد.
 
در ادامه می‌تواند تصاویر این رزمایش را ملاحظه کنید.
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
تست و انهدام موفقیت‌آمیر اهداف توسط سامانه
 
 
 
 


:: برچسب‌ها: پدافند هوایی , ارتش جمهوری اسلامی ایران , سامانه موشکی اس 300 ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 15 اسفند 1395
.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: باید مراقب بود رژیم خبیث صهیونیستی می خواهد روابط صمیمی ایران و آذربایجان را تضعیف کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان، مذهب مشترک را مهمترین عامل در احساس قرابت و خویشاوندی جمهوری اسلامی ایران با مردم و مسئولان آذربایجان خواندند و خاطرنشان کردند: سطح همکاریهای اقتصادی در مقایسه با ظرفیتها و امکانات دو کشور بسیار پایین است و حجم تبادلات باید تا ۱۰ برابر میزان کنونی افزایش یابد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مواضع دولت آذربایجان در قبال جمهوری اسلامی ایران از جمله در قضیه مذاکرات هسته‌ای را بسیار خوب ارزیابی کردند و افزودند: دولت آذربایجان در محافل و مجامع سیاسی همواره در کنار ایران بوده است و این مواضع مثبت، بیش از پیش دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عصبانیت دشمنان از روابط نزدیک ایران و آذربایجان افزودند: رژیم خبیث صهیونیستی بیش از همه دشمنان در جهت تضعیف روابط برادرانه ایران و آذربایجان تلاش می‌کند و در مقابل باید از ارتباطات صمیمی موجود مراقبت کرد.

ایشان همچنین با تجلیل از مردم آذربایجان و گرایشهای دینی آنان، گفتند: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است، به‌نحوی که آنان هیچ‌گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه دولت نداشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، جلب همراهی مردم و تکیه بر آنان را مهمترین عامل در ایجاد مصونیت مقابل قدرتها دانستند و افزودند: اگر پشت دولت آذربایجان به مردم گرم باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند به شما آسیب برساند و ما نیز برای موفقیت دولت و ملت آذربایجان دعا می‌کنیم.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهوری نیز حضور داشت، آقای الهام علی‌اف رییس‌‌جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: ایران و آذربایجان همواره در کنار یکدیگر بوده و هستند و سفر حدود یک میلیون نفر از مردم آذربایجان به ایران در سال گذشته نمونه‌ای از این پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی است.

آقای علی‌اف با اشاره به برخی تلاشها به منظور ایجاد اختلاف میان ایران و آذربایجان، افزود: روابط دو کشور در سطح عالی قرار دارد و این‌گونه اقدامات دشمنان، راه به جایی نخواهد برد.

رییس‌ جمهوری آذربایجان روابط تهران- باکو را در حال گسترش خواند و گفت: من در طول سه سال اخیر سه بار به ایران سفر کرده‌ام و در سال جاری نیز ۲۰ سند همکاری میان دو کشور امضا شده و حجم روابط تجاری دو کشور نیز در مقایسه با سال قبل، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

آقای علی‌اف در عین حال، این حجم از تبادلات تجاری را راضی‌کننده ندانست و با اشاره به برخی طرحهای مشترک در حال اجرا همچون طرح راه‌آهن مشترک گفت: اتصال راه‌آهن دو کشور، کار مهمی بود که به انجام رسید و همچنین در حال کار بر روی طرح کریدور شمال- جنوب هستیم.


:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب ، الهام علی اف ، جمهوری آذربایجان ، باکو ، مذهب مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 15 اسفند 1395
.

افسران - اعتراف کدخدا ....



:: برچسب‌ها: ابر سفید، ارتش، آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 4 اسفند 1395
.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی