.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به نقل از تسنیم، حسن روحانی ساعاتي پیش وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال برخی مسئولان شهری و هواداران خود قرار گرفت.

در این سفر،‌ رسول منتجب‌نیا، مجید انصاری و محمدجواد حق‌شناس روحانی را همراهی می‌کنند.

وی در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: سرزمین زاهدان سرزمینی تاریخی و مرزی است . مردمانی غیرتمند و فدا کار دارد.

روحانی مهمترین موضوع در این استان را تامین امنیت دانست و اظهار داشت: همکاری با کشورهای همسایه و سپردن امنیت به مردم و توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله مواردی است کمه به تامین امنیت کمک می کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما مبنی بر کناره‌گیری عارف از صحنه انتخابات چیست، گفت: به صورت مفصل در سخنرانی خود به این موضوع اشاره می‌‌کنم.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در زاهدان و سخنرانی در جمع مردم این شهر از دیگر برنامه های حسن روحانی در سفر به زاهدان است.


 


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 خرداد 1392
.

شنیده شد که سازمان جاسوسی سیا اقدام به راه‌اندازی نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در فضای مجازی کرده است. فارس نوشت؛ سازمان سیا به بهانه این نظرسنجی بنا دارد به‌وسیله گروهی که ریاست آن بر عهده گری کاسپاروف است شماره تلفن‌ همراه‌های هموطنان را به دست بیاورد. این سازمان مشابه این اقدام را سال گذشته میلادی برای انتخاب شورای مخالفان روسیه انجام داد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 خرداد 1392
.

 به نقل از ایسنا،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "ناوشکن بایندر به صورت ناوشکن بومی و عملیاتی درآمده است"، اظهار کرد: در این ناوشکن چندین هزار قطعه بومی شده، سطح بدنه آن کاملا تغییر کرده و سامانه‌های ناو کاملا به روز و بهینه شده است. همچنین توپ 76 میلی‌متری و 40 میلی‌متری و سامانه اژدرافکن و سامانه موشکی قادر و غدیر به آن اضافه شده است.
سیاری افزود: ناوشکن بایندر سابقه فعالیت 50 ساله در نیروی دریایی دارد و ما به عملیات‌های که این ناوشکن در دفاع مقدس انجام داده است افتخار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم که بزودی این ناوشکن در قالب ناوگروه بیست و هفتمین و بیست هشتمین نیروی دریایی به اقیانوس اطلس،‌ آرام یا هند جنوبی عزیمت کند.

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه توانمندی جوانان ما در منطقه نمونه است، خاطرنشان کرد: ملت ایران بداند که جوانانش ناوشکن و زیردریایی می‌سازند و تعمیرات و بازسازی اساسی انجام می‌دهند. آنها که به دنبال سیاه‌نمایی هستند بدانند که توان جوانان ایران بسیار بالاست.

وی همچنین گفت: حسنین هیکل به تیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که امروز به برکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران توانسته در دریایی مدیترانه حضور یابد و آرزوی هخامنشیان را برآورده کند.

سیاری همچنین درمورد ناوگروه 26 نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این ناوگروه اکنون در محدوده شمال اقیانوس هند و محور امام محمد باقر(ع) در حال گشت‌زنی است و طبق برنامه در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ حرکت می‌کند و ممکن است در این مسیر پهلو هم بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه "مدت ماموریت این ناوگروه سه ماه است"، تصریح کرد: در مسقط یا صلاله عمان، از طریق سفارتخانه، صندوق رای به این ناوگروه منتقل می‌شود تا کارکنان بتوانند برای انتخابات رای بدهند.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است که در سال جاری ناوگروه کشورهای دیگر در بنادر جمهوری اسلامی ایران پهلوگیری کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 خرداد 1392
.

سفیر ایران در روسیه مخالفت دولت کشورمان را با پیشنهاد مسکو در خصوص عرضه یک سیستم دفاع موشکی دیگر برای جایگزینی اس-۳۰۰ را اعلام کرد.
 به نقل از تسنیم،  "سید محمودرضا سجادی" سفیر ایران در روسیه ضمن ردّ پیشنهاد مسکو برای تحویل سیستم دفاع موشکی جایگزین برای  اس-300، تأکید کرد: سیستم دفاع هوایی پیشنهادی از سوی روسیه قابلیت همگرایی با سیستم دفاعی ایران را ندارد.

روسیه پیشنهاد کرده است تا به‌جای تحویل سیستم دفاع موشکی اس-300 سیستم دفاع هوایی موسوم به "تور" را در اختیار ایران قرار دهد. سجادی تصریح کرد: ایران سیستم دفاع ملی خود را توسعه داده است و این سیستم بر مبنای سیستم دفاع موشکی "تور" نمی‌تواند کلیه قابلیت‌های سیستم اس-300 را داشته باشد.

سیستم دفاع موشکی "تور" یک سیستم دفاعی برای انواع آب و هواها، برد کوتاه، زمین به هوا است و می‌تواند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را هدف قرار دهد.

"سرگئی شیمیزوف" رئیس شرکت روس‌تک اواخر ماه می تأکید کرد: مسکو در حال تلاش برای متقاعد کردن تهران برای منصرف شدن از شکایت از شرکت صادرات اسلحه روسیه به‌خاطر لغو کردن قرارداد تحویل سیستم دفاع موشکی اس-300 به ایران است.

وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضای ایران در آوریل 2011 میلادی شکایتی را بر ضد شرکت صادرات اسلحه روسیه در دادگاه بین المللی ژنو مطرح کرده‌اند.

بر اساس اعلام مقام‌های رسمی ایران، تهران تنها در صورتی از شکایت خود بر ضد روسیه منصرف خواهد شد که مسکو به کلیه تعهدات اولیه خود عمل کند.

قرارداد 800 میلیون دلاری عرضه سیستم دفاع موشکی اس-300 روسیه به ایران در پایان سال 2007 میلادی بین دو کشور به امضا رسیده است.
 



:: برچسب‌ها: پيشنهاد موشکي , موشک روسيه , بالستيک ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 خرداد 1392
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی