.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

‌



:: برچسب‌ها: اسرائیل , سازمان ملل ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 مرداد 1393
.

نامه سرگشاده صادق زیبا کلام به آقای روحانی در مورد حق آزادی بیان

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خلدالله ملکه

با سلام و تحیات از برخی بیانات جنابعالی در جمع سفرا کشور خطاب به مخالفین مذاکرات هسته ایی هم شگفت زده شدم و هم متاسف.عبارات و کلماتی بکار بردید که واقعا بدور از انتظار از شما بود و بیشتر یاد آور لحن یکی از روسای جمهور سابق مان. من بنا ندارم در خصوص بکار گیری آن سخنان چیزی بنویسم.تصور می کنم قبح آن اظهرمن الشمس است.بعلاوه مطمئن هستم نزدیکان باندازه کافی به حضرتعالی در خلوت انتقاد کرده باشند.ای بسا خودتان هم اکنون ترجیح می دادید آن ادبیات را بکار نمی بردید. بنده البته درد شما را درک می کنم. عده ایی نگران هستند که اگر توافق هسته ایی با آمریکا صورت بگیرد،تکیف علم و کتل آمریکا ستیزی و بساط "مرگ بر آمریکا" چه خواهد شد؟ اما باز هم نمی توانم با ادبیات شما همراهی کنم.بهاء ابراز آن ادبیات را شما نمی پردازید بلکه هزینه آنرا نویسندگان مستقل می پردازند.شما بنزین بر روی آتش خشونت گرایی تندروها می پاشید و شعله های بر خاسته از آن دامان اهل قلم آزاد اندیش کشور را می گیرد.

نکته دیگری که مجبورم کرد مصدع اوقات شوم، اتکاء و استناد جنابعالی به پشتیبانی ۹۰ درصدی مردم از مذاکرات و تلویحا توافق هسته ایی با آمریکا است. و اینکه وقتی ۹۰در صد مردم از وفاق هسته ایی پشتیبانی می کنند جایی برای ابراز مخالفت آن ده درصد باقی نمی ماند.جنب آقای رئیس جمهور،۹۰ در صد که جای خود دارد،حتی اگر ۹۹.۹۹درصد مردم از توافق هسته ایی دولت شما طرفداری می کردند، شما باز هم نمی توانستید جلوی اظهار نظر آن یکنفر را بگیرید. متاسفانه بسیاری از صاحبنظران حکومتی در ایران "لیبرالیزم" را تقلیل داده اند به همجنس بازی و آزادی های جنسی. اساس و بنیان لیبرالیزم بر روی این اصل بنا شده که اگر همه ۷۵ میلیون جمعیت ایران موافق مذاکرات هسته ایی و رسیدن توافق با آمریکا باشند اما صرفا یکنفر مخالف باشد، آن ۷۵ میلیون نمی توانند مانع از اظهار نظر آن یکنفر شوند.همه لیبرالیزم یعنی اینکه آقای روحانی و ۹۰ درصد طرفدارانش نمی توانند جلوی اظهار نظر آن ۱۰ در صد را بگیرند.همه لیبرالیزم یعنی اینکه آقای روحانی نمی توانند باستناد پشتیبانی اکثریت یا بخطرافتادن امنیت ملی، مصالح ملی، منافع ملی، تضعیف روحیه مردم،تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام،تضعیف نظام و......جلوی ابراز عقیده مخالف را بگیرند. کم نبوده اند موارد تاریخی که اکثریت بنحوهراس انگیزی در اشتباه بوده. و لیبرالیزم همواره نگران درستی عقیده صرفا به اعتبار پشتیبانی اکثریت از آن بوده.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیستم مردادماه یکهزاروسیصدونودوسه



:: برچسب‌ها: روحانی , زیباکلام , نامه سرگشاده ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 مرداد 1393
.

عکس/ژست جالب ظریف درحضور روحانی



:: برچسب‌ها: ظریف , روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 مرداد 1393
.

روزنامه السفیر لبنان در خصوص دیدگاه‌های حزب الله لبنان در خصوص رخدادهای منطقه و جهان عرب نوشت که حزب الله به غزه ، عراق، سوریه و لبنان توجه و تلاش می‌کند تا بر این حوادث تاثیر بگذارد و تا حد امکان از وقوع بحران‌ها در این مناطق جلوگیری کند.

با وجود تمامی این دیدگاه‌ها سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به آینده غزه، عراق، سوریه و لبنان بسیار خوش بین است و معتقد است که برخی همواره بر افزایش تعداد شهدای حزب الله در درگیری‌های اخیر سوریه به ویژه در "قلمون" و مناطق دیگر پافشاری می‌کنند اما حزب الله هیچ گاه اسم هیچ کدام از شهیدان خود را پنهان نمی‌کند بلکه همواره به شهدای خود افتخار می‌کند.

سیدحسن نصرالله شناخت کافی از ساختار گروه‌های تکفیری و روش تفکر آن‌ها به ویژه گروه "دولت اسلامی" (داعش) دارد که به وی اجازه می‌دهد تا به شرح و توضیح گسترده‌ای در خصوص این موضوع‌ها در دیدار و گفت‌وگو با افراد بپردازد همانطور که در دیدار اخیر خود با ولید جنبلاط ، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان در خصوص پدیده تندروی بحث و گفت‌وگو کرد و با توجه به این شناخت گسترده نصرالله پیش از درگیری میان کردها و داعش این حادثه را پیش بینی کرد.

با وجود اینکه گروه‌های تروریستی از جمله داعش توانستند در لبنان دست به عملیات تروریستی بزنند اما نصرالله معتقد است که هیچ گونه مکان واقعی برای این گروه‌ها در لبنان وجود ندارد و داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و خیلی زود از هم می‌پاشد.

نصرالله همچنین معتقد است تجارب و حقایق ثابت می‌کند که داعش نمی‌تواند دولتی روی خاک عراق ایجاد کند و حتی اهل تسنن حاضر نیستند حکومت داعش را بپذیرند.

سید حسن نصرالله همچنین از اخراج مسیحیان از موصل ابراز نارضایتی و با آن‌ها همدردی می‌کند و معتقد است که حضور آن‌ها در خاورمیانه مساله‌ای اساسی است.

وی همچنین تاکید می‌کند که به شخصه اوضاع مسیحیان در "معلولا" و "قاره" در سوریه را پیگیری می‌کند و تمایل دارد آن‌ها به مناطق و منازل خود بازگردند و به آن‌ها کمک رسانی شود.

این موضوع‌ها محور گفت‌وگوی سید حسن نصرالله و سلیمان فرنجیه، رئیس جریان "المرده" نیز بوده است. فرنجیه معتقد است که رخدادهای سوریه و عراق و هدف قرار گرفتن مسیحیان در این کشورها موجب تحولاتی در رویکرد مسیحیان به ویژه مسیحیان "14 مارس" شده است.

در خصوص مساله ریاست جمهوری نیز سید حسن نصرالله همواره در موضع خود نسبت به حمایت از میشل عون ، رهبر جریان آزاد ملی لبنان ثابت است و این مساله‌ای بود که سید حسن نصرالله در نشست اخیر خود با جنبلاط به آن اشاره کرد.

در این نشست جنبلاط به نصرالله گفت که اوضاع مسیحیان در منطقه ضعیف شده است و مسیحیان لبنان در حال ترک این کشور هستند. برای همین باید هر چه سریعتر رئیس جمهور انتخاب شود تا از تشدید اوضاع جلوگیری کنیم.

نصرالله در جواب جنبلاط اظهار داشت که رئیس جمهور در حال حاضر وجود دارد و میشل عون است و ما از وی حمایت می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.

ارتش لبنان چند تروریست تکفیری را در عرسال کشت و دهها تن دیگر را بازداشت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،درگیری هایی از روز شنبه بین گروه های مسلح تروریستی و ارتش لبنان در شهرک عرسال و بلندی های اطراف آن آغاز شده است و تازه ترین خبر حکایت از آن دارد که ارتش لبنان به پیشروی خود در اطراف راس السرج و طوق التلال در شرق عرسال ادامه می دهد و تلفات سنگینی به آنان وارد کرده است.
فرماندهی ارتش لبنان نیز از شهادت 14 نظامی از جمله دو افسر خبر داده و اعلام کرده است 86 نفر از نیروهای ارتش لبنان زخمی و 22نظامی نیز ناپدید شده اند.
منابع متعدد اعلام کردند فرمانده گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عرسال کشته شده است.
مونا طحینی گزارشگر المنار در گزارشی با اشاره به عملیات ارتش در عرسال و تصاویر کشته های تروریستها گفت: دهها نفر از گروههای تکفیری کشته شده اند و به اسارت در آمده اند. این تصاویری که می بینید ارتش لبنان تهیه کرده است.
افراد مسلح در محله های عرسال تقسیم شده اند و کوشیدند آنچه را که از دست دادند از دست بدهند و در داخل عرسال هرچه بیشتر پیشروی کنند اما شکست خوردند و ارتش توانست با آنان مقابله کند.
هنگ نیروهای تکاور ، واکنش سریع و گردان خمپاره انداز برای کمک به ارتش لبنان آمده اند.
خروج ساکنان عرسال نیز ادامه دارد.
ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرده است گروههای تروریستی به ساکنان عرسال حمله کردند و جلوی خروج آنان را گرفتند و شماری از آنها را که نمی خواستند زیر بار بروند کشته اند.
ساکنان عرسال می گویند شمار زیادی از افراد مسلح در این منطقه حضور دارند. آنان مردم و نیروهای ارتش را در عرسال اعدام می کنند. خبرها حاکی است تکفیریها در تلاشند شمار بیشتری را اعدام و ارتش لبنان را متهم کنند.
ارتش لبنان دیروز امنیت در مسیر خروج ساکنان عرسال را تامین کرد تا به روستاهای مجاور بروند.
ارتش لبنان خطوط مقدم خود را با اعزام نیروهای بیشتر تقویت کرده است و برای همه احتمالات آماده می شود.

شلیک سه موشک از عرسال
سه موشک شیک شده از بلندی های شهرک عرسال در دره بقاع در شرق لبنان بعد از ظهر روز دوشنبه به محله های مسکونی شهرک های «اللبوه» و «النبی عثمان» در همین منطقه اصابت کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از بیروت، یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرد سه موشک به محله های مسکونی شهرک های اللبوه و النبی عثمان اصابت کرد که از تپه های اطراف عرسال شلیک شده بود.
این منبع افزود، یک خمپاره شلیک شده از داخل شهرک عرسال نیز به جاده فرعی قدیمی بین النبی عثمان و اللبوه اصابت کرد. به گفته این منبع، موشک ها و گلوله خمپاره فقط خسارت های مادی به همراه داشتند.
از سوی دیگر خبرگزاری لبنان اعلام کرد نیروی هوایی سوریه رشته حملاتی به محل های استقرار افراد مسلح در مرزهای لبنان- سوریه انجام داد.

هلاکت یکی از فرماندهان جبهه النصره     
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یکی از فرماندهان جبهه النصره در لبنان به هلاکت رسید.
به گزارش این شبکه تلویزیونی محمد الفردوس ملقب به ابوهریره فرمانده گردان عایشه وابسته به جبهه النصره در درگیری های جرود عرسال به هلاکت رسید.

با تروریستها آتش بس نخواهد شد     
ارتش لبنان با تأکید بر اینکه با تروریستها رواداری و آتش بس نخواهد شد تأکید کرد تنها راه عقب نشینی افراد مسلح از عرسال و آزاد کردن نظامیان است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، منار صباغ احمد گزارشگر المنار در گزارشی با اشاره به درگیریهای عرسال گفت : این بزرگترین چالش امنیتی برای دولت مصلحت ملی است و موضعگیری نیز در حد و اندازه چالش است.
دولت لبنان جلسه اضطراری تشکیل داد و تنها یک دستور کار داشت. نهاد امنیتی و به همراه آن کشور در معرض حملات تروریست قرار گرفته است .
مرحله کنونی به دور از کشمکشهای سیاسی به حمایت از ارتش نیاز دارد.
تمام سلام نخست وزیر لبنان پس از این نشست سخنانی خطاب به لبنانی ها بیان کرد که بیانگر موضع واحد دولت لبنان است که در معرض حمله قرار گرفته است.

تمام سلام گفت :« حاکمیت و امنیت لبنان از طرف گروههای تروریستی هدف حمله قرار گرفته و به حاکمیت ملی تجاوز شده و کرامت ارتش و نیروهای امنیتی هدف قرار گرفته است. یک برنامه مشکوک در حال اجرا است. ارتش که در نبردش شهدای زیادی تقدیم کرده از حمایت کامل دولت با همه ترکیبهای سیاسی اش برخوردار است. دولت به ارتش کاملا اطمینان دارد و تأکید می کند در حمایت از مأموریت مقدس ارتش یکصدا ایستاده است.دولت تصمیم گرفت همه نهادهایشان و دستگاههای رسمی لبنانی را برای دفاع از کشور به کار بگیرد و با همه تلاشها برای به بازی گرفتن امنیت کشور مقابله کند.»
منار گفت راهکار سیاسی وجود ندارد و با تروریستها آتش بس نخواهد شد. راهکار شرایطی دارد.
سلام گفت:« با تروریستهای قاتل رواداری نخواهد شد و با کسانی که خاک لبنان را مباح اعلام و به مردم آن تعرض کرده اند آتش بس نخواهد شد. راهکارهای سیاسی با تکفیریها وجود ندارد تنها راه عقب نشینی افراد مسلح از عرسال و مناطق اطراف آن و بازگشت دولت با همه دستگاههایش به این منطقه لبنان است.»
منار گفت : پیش از این موضعگیری واحد وزیران بحثهای زیادی کردند و هر کس نظرش را داد.
منار گفت : موضعگیری سیاسی واحد دولت یک دستاورد است اما برخی طرفها از ارتش بدون قید و شرط حمایت می کنند اما برخی دیگر می خواهند نهاد نظامی را هدف قرار دهند.

واکنش شورای امنیت     
شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات گروه های افراطی در لبنان را محکوم و از واکنش نظامی دولت این کشور حمایت کرد، با این حال، به بیروت در خصوص کشیده شدن بیشتر به مناقشه سوریه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، بنابر اعلام ارتش لبنان، دست کم 16 نظامی لبنانی در سه روز درگیری ها با تکفیری ها نزدیک مرز سوریه کشته و 22 نفر دیگر مفقود شده اند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد « حمایت خود را از نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیتی داخلی در مبارزه شان با تروریسم و در جلوگیری از تلاش ها برای تضعیف ثبات لبنان، ابراز کرد ».
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد « بر لزوم تلاش های بیشتر برای تقویت توانایی های نیروهای امنیتی لبنان برای مواجهه با تروریسم و پرداختن به دیگر چالش های امنیتی تاکید کردند ».
شورای امنیت سازمان ملل متحد از سیاستمداران لبنانی خواست « وحدت ملی را حفظ کنند » و از هر گونه دخالت و مشارکت در « بحران سوریه » خودداری کنند.

پاسخ فوری فرانسه به نیازهای ارتش لبنان    
در پی درخواست ژنرال ژان قهوجی فرمانده ارتش لبنان از فرانسه برای دستیابی هرچه سریعتر به تحویل سلاح، فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد آماده است « فورا به نیاز لبنان پاسخ دهد. »
ونسان فلورئانی سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت : « ما برای پاسخگویی فوری به نیازهای لبنان با شرکای خود در ارتباط تنگاتنگ هستیم. »
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وی در کنفرانس خبری گفت : « فرانسه برای حمایت از ارتش لبنان-ستون ثبات و وحدت لبنان- کاملا متعهد است. »
وی افزود : « گروه بین المللی حمایت از لبنان » به ابتکار فرانسه تشکیل شده است. یکی از سه بخش این ابتکار را تقویت توانایی های نظامی لبنان در برمی گیرد.»
فرمانده ارتش لبنان روز سه شنبه اعلام کرد لازم است فرانسه هرچه سریعتر به لبنان سلاح تحویل دهد زیرا اوضاع خطرناک شده است و ارتش به سلاح نیاز دارد.
ریاض اواخر دسامبر متعهد شده بود سه میلیارد دلار به ارتش لبنان اعطا کند تا بتواند سلاح های فرانسه را تهیه کند. از آن پس گفتگوها در خصوص تهیه فهرست تجیهزاتی که ارتش نیاز دارد متوقف شده است.

اعلام حمایت عربستان از ارتش لبنان
پادشاه عربستان ادعا کرد، برای رویارویی با عناصر تکفیری در شمال و شرق لبنان در کنار ارتش این کشور خواهد ایستاد.
به گزارش خبرگزاری "دیلی استار"، «ملک عبدالله»، پادشاه عربستان روز سه شنبه در تماسی تلفنی با «میشل سلیمان»، رئیس جمهوری پیشین لبنان، سرعت بخشی روند کمک به ارتش لبنان را خواستار شد.
ملک عبدالله گفت ،عربستان در کنار نهادهای نظامی لبنان برای مبارزه با تروریسم ایستاده است.
پادشاه عربستان درحالی برای کمک به نیروهای ارتش لبنان با هدف رویارویی با تروریست های تکفیری در شمال و شرق این کشور تأکید کرد که این کشور خود از عاملان اصلی پرورش و حمایت از این تکفیری ها بوده است .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.

یک منبع خبری غربی مدعی شد حزب الله لبنان در تدارک انجام عملیات جهادی علیه منافع رژیم صهیونیستی است.

پایگاه خبری «وردلدنت دیلی» مدعی شده است که نیروهای «حزب الله لبنان» در حال کسب آمادگی و جذب نفرات مناسب در ضربه زنی به اهداف رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و داخل اسرائیل هستند.

این منبع خبری، منابع خود را از افراد تشکیلات خودگردان فلسطین ، یکی از بستگان نماینده سابق کنست به نام «دیاب عبید»، نام برد.

ورلدنت دیلی همچنین مدعی شده است که که هدف حزب الله لبنان از حملات گسترده علیه اسرائیل از غزه بر هم زدن تمرکز تل آویو است.



:: برچسب‌ها: حزب الله، لبنان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.

در حالی جنگ خونین اسرائیل علیه فلسطینی ها  در غزه وارد 30 ام روز خود می شود و زمزمه های آتش بس و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی منتشر شده است، می توان چند گزاره  رسانه ای-سیاسی را درباره جنگ غزه در نظر گرفت.

بعد از حمله ی داعش به عراق مهمترین محوری که عربستان، ترکیه و رسانه های بین المللی آن را دنبال میکردند القای این مطلب بود که جنگ عراق نه یک درگیری داخلی،بلکه یک جنگ تمام عیار شیعه-سنی است که از عراق آغاز و در تمام منطقه شلعه ور خواهد شد.

اما با حمله ناجوانمردانه و نسل کشی آشکار اسرائیل در غزه، معادله ناگهان عوض شد؛ داعش که پیش از این موفق شده بود چهره ای ضد شیعه و متمایل به اهل سنت از خود نشان بدهد و با این استراتژی به پیروزی هایی هم در سوریه و عراق کسب کرده بود عملا در برابر کشتار مردم فلسطین در غزه سکوت کرد؛ مردم مظلوم غزه که شناسنامه هایشان گواهی می دهد از اهل سنت هستند و اگر داعشی ها کوچک ترین صداقتی در کار خود داشتند، دستکم باید این جنایت در مسلمانان اهل سنت را محکوم کردند.

اما  در این سوی میدان، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران که از سوی جریان داعش به تشکیل هلال شیعی و سرکوب اهل سنت متهم می شوند، با وجود آنکه حماس و گروههای اسلام گرای سنی در برابر بشار اسد در سوریه می جنگندد،تمام قد از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی حماس در غزه حمایت کردند.

با این اوصاف می توان گفت، عملا بحران غزه دو بازنده اصلی داشت، اول رژیم اشغالگر اسرائیل که نتوانست به اهداف خود برسد و مفلوک تر و بدنام تر از همیشه در افکار عمومی جهان به عنوان رژیمی کودک کش جای گرفت و از طرف دیگر، داعش به عنوان چاشنی ایجاد جنگ عظیم و خونبار شیعه-سنی در خاورمیانه.

خون شهدای فلسطینی جنگ غزه باعث اتحاد شیعه و سنی در منطقه و مانع  از خونریزی هایی شد که عده ای با شعار جنگهای مذهبی در صدد رسیدن به آن بودند.



:: برچسب‌ها: حزب الله، لبنان، فلسطین ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.

جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.
 




نتانیاهو در جشن پوریم - 1999

در کتاب عهد عتیق درباره این داستان آمده است: «شاه ایران زمین که در پایان جشن ۱۸۰ روزه از باده نوشی بدمست شده بود، در هنگام بدمستی، شهبانو "وشتی" را می‌طلبد تا او را به اغیار بنمایاند. ملکه از این دستور گستاخانه شاه سر باز می‌زند و شاه خشمگین، او را از شهبانویی ساقط می‌كند و او را به دست جلاد می سپارد.
یهودیان که در سراسر ایران، نفوذ فراوان داشتند، جسارت‌شان به جایی رسیده بود که از دادن مالیات و خراج استنکاف می‌كردند و این استنکاف موجب شده بود که «‌هامان» صدراعظم خشایارشاه علیه آنان بشورد و آنان را در تنگنا قرار دهد و یا حتی دستور قتل برخی از آنان را صادر كند، البته یهودیان در برخی کتاب‌های خود می‌گویند: "مردخای" که پیشوای دینی یهودیان در عصر خشایارشاه بوده، وقتی حاضر به تعظیم در مقابل ‌هامان نمی‌شود، او و اتباعش مورد غضب‌هامان قرار گرفته و تهدید به مرگ می‌شوند.
یهودیان که به صورت غیررسمی در دربار شاه نفوذ داشتند، چاره می‌اندیشند و از این فرصت استفاده کرده و دخترکی یهودی به نام «اِستِر» را به عنوان ملکه و شهبانوی کشور به پادشاه معرفی می‌کنند و به او نیز توصیه می کنند که یهودی بودن خود را پنهان کند.


 

استر، دخترک یهودی که با پنهان کردن هویت یهودی اش، به دربار خشایارشاه راه یافت و مقدمات کشتار ایرانیان را فراهم کرد

فاحشه‌گری حلال در یهودیت

در سال ۲۰۱۰ یک خاخام یهودی در اسرائیل با اشاره به واقعه پوریم و استر، اعلام کرد جاسوسان زن سازمان موساد مجاز به انجام هر گونه عمل جنسی با دشمنان برای انجام ماموریت خود هستند؛ همانگونه که استر هویت یهودی خود را پنهان کرد و با یک دشمن ایرانی یعنی اخشورش (خشایارشاه) ازدواج کرد و با این کار ملت یهود را نجات داد.
این مورد یکی از موفق ترین عملیات نفوذ زنان جاسوس یهودی در میان مقامات کشورهای دیگر به شمار می رود که با استفاده از زیبایی ظاهر و به خدمت گرفتن جذابیت های جنسی، توطئه های قوم یهود را اجرا کردند و می کنند.
شاه سست عنصر نیز وقتی زیبایی او را می‌بیند، شیفته او شده و او را به عنوان ملکه تمام ایرانیان برمی گزیند، بدون آنکه بداند او یهودی است و یا برادرزاده «مردخای» رهبر مذهبی یهودیان ایران است. اِستِر ملکه ایران می‌شود و با نقشه‌های «مردخای» عموی خود، صدراعظم خشایارشاه یعنی هامان را از تخت صدر اعظمی به زیر کشیده و بر دار می‌كند و به همراه ۱۰ پسرش به مرگ محکوم می‌کند.

ضیافت شام استر برای هامان در حضور خشایارشاه
در این ضیافت استر خواستار مجازات هامان بدلیل دشمنی با یهودیان شد
نقاش: ژان ویکتور (قرن 17)



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی