.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام،‌ وظیفه داریم ظرفیت‌های دفاعی و توانمندی‌های خودمان را ارتقاء دهیم.

سربازان دژ محکم نفوذناپذیر نظام هستند/ هرچه حلقه تحریم ها تنگ تر شود از درون خواهیم جوشیدامیر احمدرضا پوردستان جانشین فرماندهی کل ارتش طی سخنانی در دومین دوره مشترک دانش‌پژوهان ارتش که در مرکز آموزشی پادگان جوادالائمه (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه مفهوم سربازی در فرهنگ ایران،‌ اظهار کرد: یکی از واژه‌هایی که در فرهنگ ما و سایر فرهنگ‌ها از آن با قداست و احترام خاصی یاد می‌شود واژه سربازی است که در نزد همه ملل از جایگاه، ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه جایگاه و مفهوم سربازی در دیدگاه ائمه معصومین (ع) نیز والا بوده است، اظهار کرد: اگر در کلام، سیره و روش ائمه نیز مروری داشته باشیم می‌بینیم که جایگاه و اعتبار سربازی آنقدر بالا بوده است که امیرالمومنین (ع) در بخشی از مرامنامه خود خطاب به مالک اشتر به موضوع سربازان و جایگاه آنان در دفاع از امنیت کشور و بلاد مسلمین می‌پردازد.
 
پوردستان خطاب به دانش‌آموختگان مرکز آموزشی جوادالائمه (ع)، اظهار کرد: امروز شما جوانان عزیز این توفیق را دارید که در صف مستحکم سربازی وارد شوید و پس از گذراندن دوره رزم مقدماتی و زندگی در شرایط سخت اردوگاهی با استفاده از آموزش‌های عقیدتی بستر و زمینه مناسبی را دارا شوید که با شایستگی بتوانید میدان مبارزه با دشمنان و حراست از مرزها را در اختیار بگیرید.
 
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه سربازان باید قابلیت‌های علمی و  فنی خود را افزایش دهند،‌ افزود: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام،‌ وظیفه داریم ظرفیت‌های دفاعی و توانمندی‌های خود را ارتقاء دهیم.
 
وی ادامه داد: ارتش برای پاسخگویی به تهدیدات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را ایجاد کرده و هرگونه تحرکی را در زمین، آب‌ها و در آسمان رصد می‌کند و این رصدها نیز توسط کارشناسان ما تحلیل می‌شود تا ظرفیت‌های دفاعی و در صورت نیاز ظرفیت‌های تهاجمی آماده و پردازش شود.
 
پوردستان با بیان اینکه ما امروز از تجهیزات دفاعی بومی استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: هرچه حلقه تحریم‌ها علیه ما تنگ‌تر شود ما به تأسی از سخن رهبری که فرمودند از درون می‌جوشیم، تحت فرماندهی کل قوا این راه را ‌آغاز کرده‌ایم تا در مجموعه نیروهای مسلح عمده توانمندی‌های نظامی‌مان را در عرصه زمینی، هوایی و دریایی توسط مهندسان خودمان ارائه دهیم.
 
جانشین فرمانده کل ارتش، ادامه داد:‌ ما امروز متکی به تاکتیک‌هایی هستیم که در دانشکده‌های افسری خودمان تدریس می‌کنیم که نمونه‌ای از این تاکتیک‌های بومی را در رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله 4 در جنوب شرق کشور شاهد بودیم و نمونه‌های دیگری از این تاکتیک‌ها را نیز در رزمایش‌های بعدی مشاهده خواهیم کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز ارتش مجهز به تاکتیک‌های بومی است، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که به اصل بصیرت پایبند باشیم، دشمن‌شناس باشیم و ظواهر پوچ مادی در ما و شما اثر نکند تا مشکلات و ناملایمات مقابله کنیم.
 
پوردستان در پایان با اشاره به تلاش‌های رزمندگان عراقی و سوری در مبارزه با داعش، اظهار کرد: رزمندگانی که در خط موصل و حلب در مقابل داعش مقاومت می‌کنند و با تمام مسائلی که نیروهای وابسته به غرب برایشان پدید می‌آورند ایستادگی می‌کنند، ثمره این ایستادگی و مقاومت را می‌چشند و خداوند به یاری آنها می‌آید.



:: برچسب‌ها: تحریم ، امیر پوردستان ، پیروزی در حلب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 25 آذر 1395
.
حلب در طی چند سال جنگ و درگیری، ظاهر گذشته خود را از دست داده و به یک ویرانه تبدیل شده است.
درگیری های چند ساله در حلب باعث شده این شهر تاریخی شاهد ویرانی‌های گسترده و بی‌سابقه‌ای باشد که احتمالا تا چندین سال قابل بازسازی نخواهند بود.
 
 تصاویری را از شهر حلب، قبل و بعد از جنگ داخلی سوریه


شهر قدیمی حلب، قبل و بعد از جنگ سوریه

////

////

یک خیابان در حلب

////

////

مسجد اموی حلب

////

////


قلعه قدیمی حلب

////

////

بازار قدیمی حلب

////

////
 


:: برچسب‌ها: حلب ، سوریه ، جنگ حلب ، جنگ سوریه ، درگیری های سوریه ، آزادسازی حلب ، بین الملل ، حلب قبل و بعد از جنگ ، ویرانی در حلب ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 25 آذر 1395
.

یانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان صبح امروز در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی باید احساس مسئولیت کنند بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، فداکاری شهیدان در «حفاظت از انقلاب اسلامی، عزّت ملی و آینده و تاریخ کشور» را بسیار عظیم خواندند و گفتند: اگر این فداکاریها و شهادت‌طلبی‌ها نبود، نهال نوپای نظام اسلامی در مقابل طوفانهای سخت دوام نمی‌آورد و از بین می‌رفت، بنابراین باید روحیه ایثارگری و فداکاری را حفظ و تقویت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، نقطه مرکزی و آماج نقشه‌ها و حملات استکباری در قضایای جهانی را «ایران اسلامی» دانستند و در تبیین علت احساس خطر دشمنان از جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: در دورانی که همه سیاستهای استکباری در جهت منزوی کردن دین بود، اسلام عزیز و قرآن کریم بر این کشور حاکم و سپس وارد مناطق گوناگون دنیا شد که این حادثه عجیب و مهم موجب احساس خطر دشمن و توطئه و فعالیت علیه نظام اسلامی از همان روز اول انقلاب اسلامی شد.

ایشان، با تأکید بر «شناخت دشمن و نقشه‌های او»، شرط استمرار ناکامی دشمنان در مقابل نظام اسلامی را «احساس مسئولیت همگانی مسئولان و مردم» خواندند و خاطرنشان کردند: همه آحاد مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، احیاء و بزرگداشت یاد شهداء را «حسنه ماندگار، صدقه جاریه و حرکتی در جهت دفاع از نظام اسلامی» خواندند و در بیان توصیه‌هایی به دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهیدان، افزودند: تلاش کنید با تولید مخاطب که در واقع همان یافتنِ مخاطبان است، محصولات و تولیدات فکری و هنری خود را به ذهن آنان برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی رساندن پیام به ذهن و دل مخاطبان را پیچیده و نیازمند ظرافتهای هنری دانستند و با تأکید بر لزوم آگاهی جوانان از تاریخ و شناسنامه انقلابی خود، خاطرنشان کردند: هماهنگی، همزیستی و همدلی موجود میان شیعه و سنی در کشور بزرگترین حربه بر ضد دشمنان اسلام و قرآن و ایران است که این این مسئله مهم نیز باید به شکل هنرمندانه به ذهن مخاطبان جوان منتقل شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در بیان امتیازات و ویژگی‌های مردم گلستان، از جمله «برخورداری از نیروی انسانی ممتاز» و «هم‌زیستی مطلوب و مؤثر اقوام و مذاهب» به طراحی‌ها و هزینه‌های هنگفت دشمنان برای ایجاد اختلاف اشاره کردند و افزودند: در ایران اسلامی و در مناطق مختلف گلستان، درست در نقطه مقابل توطئه‌ها و خواست جریانهای تکفیری و سرویسهای جاسوسی دشمن، اقوام و مذاهب مختلف در حفظ همزیستی و همکاری بسیار کوشا هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، این همکاری و محبت متقابل را «کار سیاسیِ هدفدار، جهت‌دار و قاطع» در مقابل اختلاف‌افکنی دشمنان و از نقاط قوت حقیقی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این هماهنگی‌ها و محبتها و ارتباطات متقابل، از جمله امکانات و ابزارهای منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی در جنگ نامتقارن با استکبار جهانی یعنی امریکا و صهیونیسم است که آنها قادر به درک و تحلیل آن نیستند.

ایشان، «پیشتازی مردم گلستان در استقبال از نهضت امام خمینی(ره)»، «وفاداری و فداکاری برای انقلاب اسلامی در مواردی همچون واقعه ۵ آذر ۵۷ و مقابله با گروهکهای تجزیه‌طلب در اوائل انقلاب»، و «خوش‌درخشیدن سپاه و ارتش استان در دفاع مقدس» را از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات این منطقه و نشان‌دهنده بیداری مردم دانستند و افزودند: به تک تک مردم، مسئولان و علمای شیعه و سنّی استان گلستان، سلام و اظهار محبت، اعتماد و اخلاص می‌کنم.



:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب ، نظام اسلامی ، استان گلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 25 آذر 1395
.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (یکشنبه) در دیدار حجت‌الاسلام عمار حکیم، رئیس تحالف ملّی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروه‌های شیعه‌ی عراق، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه‌ی جریان‌ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و حضرت امام صادق (علیه‌السلام) و همچنین پیروزیهای موصل، وظیفه‌ی رئیس و اعضای اصلی و همه‌ی جریانهای داخل تحالف ملی شیعیان عراق را بسیار سنگین و هرگونه تصمیم و عملکرد آنها را تأثیرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسیدن به اهداف ارزشمند تحالف ملی، فقط با حفظ انسجام و وحدت، امکانپذیر است و باید برای استمرار این موضوع، مراقبت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از وظایف مهم تحالف ملی را حمایت از دولتهای مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای عبادی بهویژه همراهی با حشدالشعبی، تأکید کردند: حشدالشعبی یا همان نیروهای مردمی یک ثروت عظیم و ذخیره‌ی بزرگ برای امروز و فردای عراق است که باید حمایت و تقویت شود.

ایشان موضوع علم و تحقیق را برای پیشرفت و اقتدار عراق بسیار مهم ارزیابی کردند و گفتند: تقویت دانشگاهها و استحکام بخشیدن به پایههای علم و تحقیق در عراق حتماً باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بهخصوص آنکه آمریکاییها و دیگر دشمنان ملت عراق، بسیاری از دانشمندان این کشور را به قتل رساندهاند.

رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه‌ی مهم دیگر هم به ائتلاف شیعیان عراق داشتند: «به آمریکاییها اصلاً اعتماد نکنید.»

حضرت آیتالله خامنهای در همین خصوص افزودند: آمریکاییها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی ازجمله عراق مخالفند و هیچگاه نباید فریب ظاهرسازیها و لبخندهای آنها را خورد.

ایشان با تأکید بر اینکه توصیه‌ی همیشگی انقلاب اسلامی به ما، اعتماد نکردن به آمریکا بوده است، خاطرنشان کردند: ما در جمهوری اسلامی ایران، هرگاه این توصیه را رعایت کردیم سود بردیم و هرگاه به فراموشی سپردیم، ضرر کردیم.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص موضوع عدم اعتماد به آمریکا، به این نکته هم اشاره کردند که آنها برخلاف ادعاهای ظاهری بههیچوجه بهدنبال ریشهکن شدن تروریستهای تکفیری نیستند و تلاش دارند تا بخشی از این تروریستها را برای مقاصد آینده‌ی خود، حفظ کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اکنون در موصل و همچنین در سوریه، آمریکاییها، تمایلی به شکست کامل تروریستهای تکفیری ندارند.

ایشان با اشاره به فروش نفت عراق بهوسیله‌ی داعش گفتند: در آن مقطع آمریکاییها صرفاً نظارهگر حرکت ستونی نفتکش
ها بودند و آنها را هدف قرار نمیدادند، بنابراین نباید به آمریکاییها اعتماد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی آینده‌ی عراق را بسیار روشنتر و بهتر از شرایط امروز دانستند و تأکید کردند: پیشرفت عراق به نفع جمهوری اسلامی ایران است و هماهنگی بیش از پیش دو کشور نیز به نفع دو طرف است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقی بهدلیل پذیرایی و میهماننوازی از زائران اربعین، پیادهروی اربعین را پدیدهای عظیم و بینظیر خواندند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حکیم رئیس ائتلاف شیعیان عراق ضمن قدردانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از روند شکلگیری ائتلاف ملی و اقدامات انجامشده بیان کرد و با تبریک پیروزیهای اخیر در عراق، سوریه و یمن گفت: یکی از نتایج مهم ائتلاف ملی شیعیان در عراق، تصویب قانون حشدالشعبی بود که علاوه بر رأی مثبت نمایندگان تحالف ملی، ائتلاف شیعیان توانست نظر تعداد زیادی از نمایندگان جریانها و گروههای دیگر را نیز با خود همراه کند.

 



:: برچسب‌ها: عراق؛ دخالت آمریکا در عراق؛ داعش؛ حجت الاسلام سید عمار حکیم؛ دیدارهای رهبر انقلاب با سران کشورهای خارجی؛ اعتماد به دشمن؛ ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 21 آذر 1395
.
سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 4گفت: فردا تاکتیک زمین‌های مسلح در منطقه عمومی رزمایش عملیاتی می‌شود.

تاکتیک زمین‌های مسلح فردا در رزمایش عملیاتی می‌شود/ بالگردهای هوانیروز به میدان می‌آیندامیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری سخنگوی رزمایش رزمایش محمد رسول الله 4 نیروی زمینی ارتش درباره برنامه‌های دومین روز از مانور رزمایش محمد رسول الله 4عنوان داشت: فردا در دو مرحله رزمایش پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: فردا با پدافند ساحلی، هجوم دشمن فرضی را با یک شوک غافلگیرانه سرکوب می‌کنیم و با ایجاد آتش روی ادوات دریایی دشمن فرضی حرکت آنها را کند خواهیم کرد.
 
سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 4تصریح کرد: فردا تاکتیک زمین‌های مسلح در نقاط و ابعاد پیش بینی شده دشمن را غافلگیر خواهد کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:  همچنین در دومین روز رزمایش تفنگ‌های تک تیرانداز را عملیاتی می‌کنیم و بالگردهای هوانیروز نیز وارد میدان خواهند شد.



:: برچسب‌ها: دفاع ، رزمایش ، امنیت ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 21 آذر 1395
.

صفحه منتسب به رهبر انقلاب تصویری از ایشان در کنار شهید صیاد شیرازی منتشر کرد که این تصویر مربوط به دوران ریاست جمهوری ایشان در سال 64 می باشد.
این صفحه نوشت:
"حضور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای، رییس جمهور وقت در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری ارتش، ۱۷ آذر ۶۴‌
‌شهید علی صیاد شیرازی در تصویر دیده می‌شود.‌"
‌‌



:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب ، صفحه منتسب به رهبر انقلاب ، دانشکده افسری ، فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 19 آذر 1395
.

ایالات متحده آمریکا از زمان بعد از جنگ جهانی دوم و به خصوص در دو دهه اخیر، یعنی پس از سقوط شوروی که فضای مناسب‌تری برای گسترش نفوذ این کشور فراهم شد، همواره در پی استقرار نیروهای نظامی و تاسیس پایگاه‌های نظامی در نقاط مختلف جهان برآمده است و از این نیروها به صورت مستقیم علیه برخی کشورها و یا به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به مخالفان خود در نقاط مختلف جهان استفاده کرده است.

 
ترکیه زیر نظر مستقیم آمریکا در اواخر ماه آوریل سال جاری به طور رسمی یک پایگاه نظامی را در قطر، که اولین پایگاه نظامی این کشور در خاورمیانه است، راه اندازی کرد.
 
ظاهرا قرار است در این پایگاه نظامی نیروهای مسلح ارتش ترکیه با حضور خود به کار آموزش نیروهای نظامی قطر نیز مبادرت کرده و زمینه را برای انجام رزمایش نظامی مشترک فراهم آورند. به علاوه، پایگاه نظامی در قطر به عنوان مکانی بالقوه برای خنثی کردن نفوذ و محبوبیت رو به افزایش ایران در منطقه است. این پایگاه نظامی همچنین بخشی از ائتلاف سنی‌ها با هم و شکل‌گیری جبهه ائتلاف ترکیه، قطر و عربستان است. در مراحل نهایی قطر میزبان بزرگترین پایگاه نظامی در خاورمیانه با حضور ده هزار نظامی آمریکا خواهد بود.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
بر این اساس، تحلیلگران بخش امنیتی خلیج فارس عنوان می‌کنند ترکیه و قطر به خاطر عدم اطمینان به ایران با هم متحد شده‌ و در عین حال حامی دشمنان ایران هستند. از سویی، به خاطر توافق هسته‌ای ایران، آمریکا دیگر نیروی پشتوانه نظامی قابل اطمینانی برای مواجهه با قدرت قابل توجه ایران نیست. کشورهای حاشیه خلیج فارس فکر می‌کنند از‌ آنجایی که آمریکا دیگر ایران را به عنوان یک تهدید تلقی نمی‌کند، بنابراین منطقه را ترک خواهد کرد.
 
برای قطر ابتکار نظامی با ترکیه که نگران نفوذ  ایران در خلیج فارس همراه با بهبود احتمالی روابط ایران با آمریکا می‌باشد، مهم است. قطر فاقد قدرت نظامی قابل توجه در منطقه است و این ابتکار نظامی موجب بر طرف شدن ضعف این کشور در منطقه خلیج فارس شده و قابلیت‌های دفاعی این کشور را افزایش دهد.
 
 همچنین ائتلاف نظامی قدرتمند با ترکیه موجب تقویت صنایع نظامی قطر شده، بخش آموزشی نظامی این کشور را ارتقا داده و وابستگی‌به آمریکا ‌کاسته و شاید حتی موجب توسعه همکاری مستحکم‌تر با ناتو از طریق ترکیه شود. برای ترکیه نیز این پایگاه نظامی موجب عرض اندام بیشتر این کشور در خلیج فارس شده و دسترسی این کشور را به بازار پرسود منطقه میسر سازد. این پایگاه همچنین روشی راهبردی را به ترکیه برای مواجهه با نفوذ ایران در منطقه بخشیده و نقش این کشور را در ترتیبات  امنیت جهانی انرژی فراهم می‌آورد.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
چرا آمریکایی‌ها در غرب آسیا پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند
 
چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خانه خود، لشکر کشی به کشورهای منطقه کرده و ملت‌های منطقه را تحقیر و ضعیف نماید. می‌توان گفت این پایگاه‌ها زمینه‌ای برای ایجاد ترس در روسای حکومت‌های این کشورهاست. واقعيت پنهان اين است كه پنتاگون پس از سال 2002 وجوه قابل توجهی را با هدف ساخت، تجهيز و گسترش پايگاه‌های نظامی زمينی، هوایی و دريايی خود در منطقه خليج‌فارس و مناطق نزديك به آن اختصاص داده است که به گفته کارشناسان بزرگترین هدف آمریکا از این کار جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران است.
 
آمریکا در قطر، عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات و عمان 21 پایگاه نظامی در اختیار دارد که این گواه حضور فعال آنها در منطقه است. این پایگاه‌ها از بزرگترین مراکز تامین و تجهیز ارتش آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند. 
 
از میان شش کشور یاد شده، کویت شش پایگاه در اختیار نیروهای آمریکایی گذاشته است، که علی‌رغم مساحت اندک خود بیشترین امکانات را در دسترس آمریکایی‌ها در منطقه قرار داده است. این پایگاه‌ها در شهرها و مناطق دوحا، کابالز، آرنیجان، احمد الجابر، علی سالم و مینا الاحمدی قرار گرفته‌اند و در جریان حمله نیروهای آمریکا به عراق از یک نقش محوری در حمله و پشتیانی نیروهای ارتش آمریکا برخوردار بودند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
بعد از کویت، قطر بیشترین پایگاه‌ها را در اختیار نیروهای ارتش آمریکا قرار داده است که تعداد آنها تا قبل ازجنگ عراق پنج پایگاه اعلام شده بود. این پایگاه‌های پنج‌گانه نظامی در سال‌های اخیر بارها و بارها از سوی ارتش آمریکا برای انجام مانورهای نظامی و همچنین حمله به عراق مورد استفاده قرار گرفتند. آخرین باری که این پایگاه‌ها به طور گسترده به فعالیت در آمدند به تابستان سال 2006 باز می‌گردد که در ماجرای جنگ 33 روزه حزب‌الله و اسرائیل بارها و بارها مقادیر کلانی از امکانات و تجهیزات نظامی را به اسرائیل منتقل کردند و عملا به مهم‌ترین مرکز پشتیانی اسرائیل در خلیج فارس تبدیل شدند.
 
کشور بحرین نیز چهار پایگاه نظامی را در خاک و جزایر خود به آمریکایی‌ها واگذارکرده است که از جمله آنها می‌توان به پایگاه دریایی المنامه، پایگاه لجستیکی المحرق و همچنین نقاطی که ناوهای یو اس اس واشنگتن و یو اس اس آبراهام لینکلن مستقر شده‌اند اشاره کرد. این پایگاه‌ها هم‌اکنون از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شوند که در مواقع حساس از سوی نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه‌های مهم نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا
 
آمریکا در ترکیه، عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان پایگاه نظامی دارد و یا از پایگاه‌های این کشورها استفاده می‌کند.
 
پایگاه هوایی اینجرلیک - ترکیه
 
اما در بین فهرست مراکز نظامی آمریکا در منطقه، پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و با پایگاه الحدید قابل مقایسه است. این پایگاه در فاصله 875 کیلومتری از مرزهای ایران و در شمال‌غربی مرزهای سوریه و در شهر آدانا کشور ترکیه قرار دارد و بزرگترین هواپیماهای زرادخانه نظامی آمریکا در آن مستقر بودند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه هوایی احمد الجابر - کویت
 
دیگر فرودگاه نظامی کویت که برای آمریکایی‌ها آغوش باز کرده پایگاه هوایی احمد الجابر با 134 کیلومتر فاصله از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. این پایگاه عظیم با چهار مجموعه آشیانه مستحکم بتونی و تعداد زیادی آشیانه سایبانی و باندهایی با بیشینه طول 3000 متر قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای نظامی را دارد.
 
کمپ‌های استقرار نیروهای ارتش آمریکا نیز بجز کمپ درمانی نیویورک شامل کمپ‌های Doha با 94 کیلومتر، Buehringبا 104، Spearheadبا 109، Patriot با 123 و arifjan با 126 کیلومتر فاصله از ایران هستند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه هوایی علی السالم - کویت
 
کشور کوچک کویت که بیشتر شبیه به یک پادگان بزرگ نظامی آمریکا است در بردارنده دو پایگاه هوایی و 6 کمپ نیروهای ارتش این کشور است. پایگاه هوایی علی السالم با 115 کیلومتر فاصله از مرزهای کشورمان قرار دارد. مجموعه آشیانه‌های این پایگاه در دو منطقه جنوب و شمال غربی و محوطه نگهداری هواپیماهای ترابری نیز در شرق آن قرار دارند.
 
طول باندهای این پایگاه هوایی حدود 3000 متر بوده، بنابراین ظرفیت پذیرش عمده هواپیماهای سبک و سنگین را دارد.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا - بحرین
 
محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین تنها 200 کیلومتر از سواحل کشورمان فاصله دارد. در این پایگاه چندین فروند ناوشکن و ناو آمریکایی با تجهیزات و تسلیحات مستقر است. نيروي دریایی ايالات‌متحده حدفاصل سال‌های 2001 تا 2009 ميلادی 15 ميليون دلار در بحرین هزينه كرد تا زيرساخت‌های مناسب برای حضور خود در اين كشور را فراهم آورد. شركت مقاطعه‌كاری EMTA هم‌اكنون در حال اجرای پروژه‌ای 10 ميليون دلاری برای احداث شهركی از چادر برای اسكان‌دادن نيروهايی است كه در مسير عبور از خاورميانه ممكن است در بحرین اتراق كنند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه هوایی تومریت عمان
 
 پایگاه هوایی تومریت عمان محل دیگری در منطقه است که فعالیت‌های آمریکایی‌ها در آن به چشم می‌خورد.
 
 
پایگاه هوایی الحدید - قطر
 
به راستی که ابَرپایگاه(Super Base) آمریکایی‌ها در منطقه پایگاه هوایی الحدید در قطر است. این پایگاه که تقریباً در مرکز کشور کوچک قطر واقع شده 278 کیلومتر با سواحل کشورمان فاصله داشته و کلکسیونی از انواع هواپیماهای آمریکایی در آن یافت می‌شود.
 
هواپیماهای بمب‌افکن تقریباً پنهانکار (رادارگریز) بی-1بی، ترابری سی-17، سی-130، سوخت رسان‌های کی-سی-135 و کی-سی-10، هواپیماهای گشت دریایی اوریون و هواپیمای جاسوسی الکترونیکی جوینت استارز در این مکان مشاهده می‌شود و گزارش شده که جنگنده‌های اف-16 نیز در آن موجود هستند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
اگرچه قطر نيروي هوايی ندارد اما دولت اين كشور در سال 1996 اقدام به ساخت پايگاه هوايی الحديد با هزينه‌ای بالغ بر يك ميليارد دلار كرد. هدف از اين اقدام كاملا مشخص بود: «جذب ارتش آمريكا.» در سپتامبر سال 2001 ميلادی روند فرود و پرواز هواپيماهای نظامی آمريكا از اين پايگاه شروع شد و پيش از آن كه سال 2002 ميلادی شروع شود تانك‌ها، نيروهای زرهی، زاغه‌های مهمات، تجهيزات پيشرفته ارتباطی و ساير ادوات ارتش آمريكا به علاوه هزاران نيروی نظامی در اين پايگاه و اطراف آن استقرار يافته بودند. دولت قطر در سال 2005 با اختصاص 400 ميليون دلار مركز فرماندهی و كنترل پيشرفته‌ای احداث كرد كه با توجه به عدم پيش‌بينی نيروی هوايی در ارتش اين كشور عملا توسط آمريكايی‌ها مديريت می‌شود.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
دولت قطر به تنهايی بار مالی گسترش زيرساخت‌های نظامی ارتش آمريكا در اين كشور را بر دوش نكشيده و پنتاگون هم طی يك دهه گذشته بودجه‌های كلانی را صرف گسترش و ارتقای تاسيسات نظامی قطر كرده است. به عنوان نمونه پنتاگون حدفاصل سال‌های 2001 تا 2009 ميلادی در مجموع 209 ميليون دلار برای توسعه زيرساخت‌های نظامی در اين شيخ‌نشين نفت‌خيز اختصاص داد.
 
پایگاه هوایی بگرام - افغانستان
 
در شرق کشورمان هر چند که دورترین منطقه در خاک افغانستان تنها در حدود 1220 کیلومتر از مرزها فاصله دارد اما 4 فرودگاه نظامی که بیشتر مورد استفاده نیروهای آمریکایی است در فواصلی بسیار کمتر از این مقدار قرار دارند. پایگاه هوایی بگرام که محل استقرار عمده هواپیماهای ترابری و جنگنده‌های آمریکایی و سایر کشورها است، در فاصله 730 و فرودگاه کابل در فاصله 732 کیلومتری مرز ایران قرار دارند.
 
پایگاه بگرام با طول باند 3 کیلومتر پذیرای هواپیماهای ترابری سی-130هرکولس، سی-17 گلوبمستر2، هواپیمای پشتیبانی نزدیک A-10 و انواع بالگردها شده است. از سایر پایگاه‌ها و فرودگاه‌های مهم افغانی‌ها می‌توان به فرودگاه قندهار در فاصله 387، شیندند در 124 و هرات در 122 کیلومتری مرز ایران اشاره کرد.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه هوایی شیخ عیسی - بحرین
 
دیگر محل مهم مورد استفاده آمریکایی‌ها در بحرین پایگاه هوایی شیخ عیسی نیروی هوایی این کشور است که 238 کیلومتر دورتر از سواحل کشورمان قرار دارد. هواپیماهای سی-17، پی-3 اوریون و جنگنده اف-16 در این پایگاه که دو باند با طول نهایی نزدیک به 3800 متر دارد قابل مشاهده است. همچنین جنگنده‌های اف-18، هواپیماهای جنگ الکترونیک ئی-آ-6-بی پراولر نیز در مقاطعی در این پایگاه مستقر بوده‌اند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
فرودگاه مناس - قرقیزستان
 
یکی دیگر از مراکزی که توسط آمریکایی‌ها و بیشتر برای امور ترابری و تجسسی مورد استفاده قرار می‌گیرد فرودگاه مناس در قرقیزستان است که 1344 کیلومتر با مرزهای کشور فاصله دارد. آمریکا از حدود سال 2001 و در جریان اشغال نظامی افغانستان، دو پایگاه هوایی دوران شوروی را در ازبکستان و قرقیزستان از این دو کشور اجاره کرد تا از آنها برای پشتیبانی عملیات در افغانستان استفاده کند. آمریکا در نوامبر ۲۰۰۵ پایگاه هوایی ازبکستان را تخلیه کرد، اما همچنان پایگاه هوایی خود را در مناس، فرودگاه بین‌المللی پایتخت قرقیزستان، حفظ کرده، با این شرط که سه برابر اجاره سابق را به دولت محلی بپردازد. 
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
پایگاه هوایی الظفره - امارات متحده عربی
 
دیگر پایگاه بزرگ آمریکا در منطقه پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی است. این فرودگاه در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی قرار دارد و در ارتفاع ۲۳ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این پایگاه بسیار بزرگ دارای دو باند اصلی با طول نهایی در حدود 4200 متر و دو خزشراه سرتاسری در کنار هر یک از آنها است. خزشراه راه‌های فرعی متعدد، 50 آشیانه سایه بانی و تعداد زیادی آشیانه بتنی در این محل یافت می‌شود که 253 کیلومتر از سواحل و 184 تا 225 کیلومتر از جزایر کشورمان در خلیج همیشه فارس فاصله دارد.
 
وسعت تأسیسات این پایگاه که با پایگاه الحدید قطر قابل مقایسه است؛ این گمانه را بوجود می آورد که شاید آمریکایی‌ها به فکر روزی که نتوانند از قطر علیه ایران اجرای عملیات کنند بوده‌اند.
 
رد پای مدعیان حقوق بشر در پایگاه‌های نظامی غرب آسیا + تصاویر
 
دیگر پایگاه‌های ارتش آمریکا که در اطراف مرزهای کشورمان قرار دارد
 
در بین پایگاه‌هایی که مورد استفاده آمریکایی‌ها هستند نام چند محل در پاکستان نیز به چشم می‌خورد که شامل دو پایگاه مهم شمسی در فاصله 199 کیلومتری و شهباز در فاصله 527 کیلومتری است. از پایگاه شمسی برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود.
 
پس از اشغال کویت توسط عراق، پایگاه های زیادی در عربستان در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت که بعدها تخلیه شده و امروزه تنها صحبت‌هایی از حضور محدود برخی واحدهای هوایی آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در 575 کیلومتری مرزهای ایران است.
 
همچنان که از آمار و ارقام پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای همسایه ایران نشان می‌دهد می‌توان گفت یکی از اهداف اساسی آمریکا از استقرار نیروهای نظامی خود در خارج از این کشور ایجاد تهدید برای کشورمان و استفاده از آن در صورت لزوم است به نحوی که برای پیشبرد منافع خود از این نیروهای در منطقه استفاده نماید؛ از نمونه‌های این امر می‌توان به استفاده از این نیروها در جریان جنگ اول و دوم عراق علیه این کشور و همچنین استفاده از نیروهای خود علیه کشورمان در جریان جنگ تحمیلی است که هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری یکی از موارد آن به شمار می رود.


:: برچسب‌ها: آمریکا ، پایگاه نظامی ، خلیج فارس ، خاورمیانه ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 19 آذر 1395
.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند.

 
آخرین مسئولیت سردار غیب‌پرور، فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) بود که دقیقا یک سال پیش و در آذر سال 94 و پس از شهادت حاج حسین همدانی به او واگذار شد.
 
قرارگاه امام حسین(ع) مسئولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) سپاه را برعهده دارد و پیش از سردار غیب‌پرور، سردار شهید حسین همدانی، فرماندهی این قرارگاه را برعهده داشت که در حین انجام مأموریت مستشاری در 16 مهرماه سال گذشته در حلب سوریه، به شهادت رسید.
 
پیش از آن نیز سردار غیب‌پرور حدود 11 سال فرماندهی سپاه فجر استان فارس و قبل از آن معاونت آموزش نیروی زمینی سپاه را به عهده داشت.
 
سردار غیب‌پرور را بهتر بشناسیم + تصاویر
 
سردار غیب‌پرور را بهتر بشناسیم + تصاویر
سردار غیب‌پرور را بهتر بشناسیم + تصاویر


:: برچسب‌ها: بسیج مستضعفین ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تیپ امام حسین، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 19 آذر 1395
.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن 15 آذر گفت: یاد سرلشکر کشوری همیشه در ذهن‌ها و قلب‌ها زنده است.

سرلشکر باقری: یاد سرلشکر کشوری همیشه در ذهن‌ها و قلب‌ها زنده استسرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن 15 آذر ماه سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

خوش به حال آن بلند آشیان عزت و غیرت خلبان شجاع هوانیروز سرلشکر شهید احمد کشوری که با عروج بی‌افول و پرواز بی‌فرود خود سیمرغ میدان‌های نبرد شد.

سیمرغ بلند پرواز کوه‌ها و دشت‌ها حدیث شوق او را سر می‌دادند. نامت ای پرنده شهید هرگز از دفتر میهن اسلامی ایران پاک نمی‌شود، نامت یادآور خلبانان شهید میدان‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس چون بابایی، شیرودی و دیگر فرماندهان شهید است، 15 آذر سالروز عروج شهید احمد کشوری است که در منطقه میمک در ایلام، مورد حمله مزدوران بخش قرار گرفت. در این میان، در حالی که بالگردش در اثر اصابت راکت هواپیما، به شدت می‌سوخت، آن را تا موضع خودی هدایت کرد و آنگاه در خاک وطن سقوط کرد و به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و شربت شهادت را مردانه سرکشید.

این فرمایش خداوند باری تعالی می‌باشد که فرمود هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندارید، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

ای به افلاک رسیده‌، ای سرلشکر شهید احمد کشوری تو در قلب ما زنده‌ای و یاد و نامت همیشه روشنی بخش راه شهیدان و هدایت راه ما است، یادت گرامی باد. سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری را به ملت غیور و شهیدپرور و تیز پروازان هوانیروز تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.



:: برچسب‌ها: کشوری، باقری، ابرسفید ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : دو شنبه 15 آذر 1395
.

سرلشکر شهید " احمد کشوری" یکی از خلبانان به نام "هوانیروز" ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در جبهه های نبرد حق علیه باطل نقش مهمی را ایفا کرد. 

وی با پروازهای دلیرانه خود بارها ده ها دستگاه تانک ارتش رژیم بعثی را منهدم کرد و از پیشروی نیروهای سطحی صدامیان جلوگیری نمود. 
 
***  شهید " احمد کشوری" کیست؟ 
 
**  نقاش سیاسی؛ نخبه خلبانی
 
شهید " کشوری" در تیرماه 1332 در خانواده ای متوسط به دنیا آمد و دوران دبستان و سه سال اول دبیرستان را به ترتیب در روستاهای " کیاکلا " و "سرپل تالار" و سه سال آخر را در دبیرستانی در بابل گذراند.
 
وی به خاطر استعداد فوق العاده‌اش توانست با عنوان شاگرد ممتاز  دوران تحصیلش را به پایان رساند البته در کنار تحصیل علاقه زیادی به رشته های ورزشی و هنری داشت و در اغلب مسابقات رشته های هنری نیز شرکت می کرد و حتی یکبار هم در رشته طراحی در ایران مقام اول را به دست آورد و همچنین در رشته کشتی نیز درخششی فراون داشت.
 
" کشوری" در زمان تحصیل فعالیت مذهبی زیادی چون مداحی داشت به نحوب که با صدایش به مجلس و مراسمات مذهبی شور خاصی می بخشید و در ایامی نظیر عاشورا نیز با مدیریت و جدیت بسیار همواره مرثیه خوانی و اداره بخشی از مراسم را به عهده می گرفت و تمام سعی خود را برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام و بیرون آوردن آن از قالب‌هایی که حکام زمان برای آن درست کرده بودند به کار می برد و معتقد بود که انسان نباید یک مسلمان شناسنامه‌ای باشد بلکه باید عامل به احکام اسلام باشد و چون در این فکر بود که اسلام را از روی تحقیق و مطالعه بپذیرد در دوران دبیرستان مطالعاتش را وسعت داد و تا هنگام اخذ دیپلم علاوه بر کتب مذهبی کتاب های بسیاری درباره وضعیت سیاسی جهان مطالعه نمود و در سال آخر دبیرستان با دو تن از همکلاسان خود، دست به فعالیت های سیاسی – مذهبی زد.
 
شهید " کشوری" در کنار فعالیت‌های مذهبی و هنری همچنین با کشیدن طرح ها و نقاشی های سیاسی بر علیه رژیم شاهی ماهیت این رژیم را افشاء کرد و بعد از گرفتن دیپلم آماده ورود به دانشگاه شد که با توجه به هزینه های سنگین آن زمان و محرومیت مالی که داشت از رفتن به دانشگاه منصرف گردید.
 
**  ورود به هوانیروز ارتش
 
شهید " کشوری" در سال 1351 وارد ارتش (هوانیروز) شد. البته همیشه از مسائلی که در آنجا می دید, رنج می برد، چرا که رفتارها,مخالف شئونات عقیدتی او بود. در معاشرت با استادان خارجی، به گونه ای رفتار می کرد که آنها را تحت تاثیر خود قرار می داد. در این مورد می گفتم: من یک مسلمانم و مسلمان نباید فقط به فکر خود باشد. و می خواست در آنجا نیز دامنه ارشاد را گسترش دهد.
شب های بسیار از مصیبت های فقرا سخن می گفت و اشک می ریخت و فکر چاره می کرد. و با همه خطراتی که متوجه اش بود، به منزل فقرا می رفت و ضمن کمک به آنان، ظلم های شاه ملعون را برایشان روشن می ساخت.
 
شهید
 
شهید کشوری چه پیش از انقلاب و همراه انقلاب و چه بعد از انقلاب, جان بر کف و دلیر برای اعتلای اسلام ایستاد و مقاومت کرد. در اکثر تظاهرات شرکت کرد و بسیاری از شبها را بدون آنکه لحظه ای به خواب برود، با چاپ اعلامیه های امام به صبح رساند. او چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب عقیده اش این بود که تنها راهبران راستین امت اسلام، روحانیون در خط امام هستند.
 

 **کارنامه درخشان شهید کشوری در دوران جنگ تحمیلی 

 

وقتی غائله کردستان شروع شد، شهید کشوری همچون کسی که عزیزی را از دست بدهد و یا برادری در بند داشته باشد، از بابت این ناامنی ناراحت بود.


سردار شهید به خون خفته تیمسار (فلاحی) می گفت: «شبی برای ماموریت سختی در کردستان داوطلب خواستم هنوز سخنانم تمام نشده بود که جوانی از صف, بیرون آمد. دیدم کشوری است.»

 
شهید

او از همان آغاز جنگ داخلی چنان از خود کیاست و لیاقت و شجاعت نشان داد که وصف ناکردنی است. یکبار به شدت زخمی شد و هلی کوپترش سوراخ سوراخ, ولی به فضل الهی و هوشیاری تمام، هلی کوپتر را به مقصد رساند.

 
در زمان جنگ هم دست از ارشاد بر نمی داشت و ثمره تلاش های شبانه روزی او را می توان در پرورش عقیدتی شیرمردانی چون شهید سهیلیان و شهید شیرودی دانست. و شهید شیرودی چه متواضعانه می گفت: احمد، استاد من بود.
 
زمان که صدام آمریکایی به ایران یورش آورد,احمد در انتظار آخرین عمل جراحی برای بیرون آوردن ترکش از سینه اش بود, اما روز بعد از شنیدن خبر تجاوز صدام، عازم سفر شد. به او گفته بودند که بماند و پس از اتمام جراحی برود؛ اما جواب داده بود: «وقتی اسلام در خطر باشد, من این سینه را نمی خواهم.» او به جبهه رفت و چون گذشته، سلحشورانه جنگید و مزدوران را به درک واصل کرد؛ به طوری که بیابان های غرب کشور را به گورستانی از تانک ها و نفرات مزدور دشمن تبدیل نمود.
 
او بدون وقفه و با تمام قدرت و قوا می کوشید. پروازهای سخت و خطرناک را از همه زودتر و از همه بیشتر انجام می داد. حماسه هایی که در شکار تانک آفریده بود, فراموش نشدنی است. شبها دیروقت می خوابید و صبح ها خیلی زود بیدار می شد و نیمه شب ها, نماز می خواند. و با اشک و تضرع و عبادت های نیمه شبش، به جهاد اکبر نیز اهتمام می ورزید.
 

او الگوی یک مسلمان کامل و به کمال رسیده بود و چه زیبا گفته است شهید عزیزمان تیمسار فلاحی که : «احمد فرشته ای بود در قالب انسان.»

 
او چنان مبارزه با کفر را با زندگی خود عجین کرده بود که دیگر هیچ چیز و هیچکس برایش کوچکترین مانعی نبود، حتی مریم سه ساله و علی سه ماهه اش. هر بار که صحبت از فرزندانش و علاقه او به آنها می شد می گفت: آنها را به قدری دوست دارم که جای خدا را نگیرند. هر کار سخت و دشواری را که انجام می داد, کار کوچکی می شمرد و آن را وظیفه می دانست. از کارهای دیگران و قشرهای مختلف در جبهه ها،خصوصا پاسداران قدردانی بسیار می کرد. به برادران پاسدار علاقه وصف ناشدنی داشت و مبارزه آنان را از خالصانه ترین مبارزات بعد از صدر اسلام می دانست. یکبار پوتینی از برادر پاسداری به عنوان هدیه گرفته بود و هرگز این چکمه رزم را از خود دور نمی کرد می گفت: «من این را از یکی از خالصان درگاه احدیت که روحانیت و جهاد و شهادت از چهره و نگاهش می بارد, گرفته ام.»
 
شهید
 

شهید کشوری همواره برای وحدت هرچه بیشتر دو قشر پاسدار و ارتشی می کوشید؛ چنانکه مسئولین هماهنگی، و حفظ غرب کشور را مرهون او می دانستند. او می گفت: «تا آخرین قطره خون برای اسلام و اطاعت از ولایت فقیه خواهم جنگید و از این مزدوران کثیف که سرهای مبارک عزیزانم (پاسداران)را نامردانه بریدند، انتقام خواهم گرفت.»

 
 

** شهید کشوری چگونه به شهادت رسید؟ 

 
بالاخره در روز پانزدهم آذرماه 1359 نیایش های شبانه اش به درگاه احدیت مورد قبول واقع گردید و در حالی که از یک ماموریت بسیار مشکل اما پیروز باز می گشت، در دره «میناب» ایلام مورد حمله نابرابر و ناجوانمردانه هواپیماهای مزدوان بعثی قرار گرفت و در حالی که هلی کوپترش در اثر اصابت راکت های دو میگ به شدت در آتش می سوخت آن را تا مواضع خودی رساند و آنگاه در خاک وطن سقوط کرد و شربت شیرین شهادت را مردانه نوشید و پیکر پاکش در بهشت زهرا میعادگاه عاشقان الله در کنار دیگر شهیدان فدایی به آرامشی ابدی دست یافت.
 


:: برچسب‌ها: شهید کشوری، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : دو شنبه 15 آذر 1395
.


افسران - اهمیت بصیرت



:: برچسب‌ها: بصیرت، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
.

افسران - مشکلات موجود در مسأله توافق هسته ای بخاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن #توافق است. #برجام



:: برچسب‌ها: برجام، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
.

به نقل از نیویورک تایمز؛ مرگ فیدل کاسترو در کوبا، چهره این کشور را تغییر داده است. هاوانا، پایتخت کوبا، در حالت معمول شهری بسیار شلوغ است و سر و صدای آن در طول شبانه روز رو به سکوت نمی‌رود؛ اما مرگ کاسترو سکوت خاصی را در این کشور به همراه آورده است. دولت کوبا به صورت موقت، جشن و موسیقی را در سطح شهر ممنوع کرده و این موضوع هاوانا را در سکوتی عجیب فرو برده است.

 
کوبا در سوگواری مرگ کاسترو
 
کوبا در سوگواری مرگ کاسترو
 
کوبا در سوگواری مرگ کاسترو
 
کوبا در سوگواری مرگ کاسترو
 
کوبا در سوگواری مرگ کاسترو
 
 


:: برچسب‌ها: کوبا ، بین الملل ، فیدل کاسترو ، هاوانا ، مرگ کاسترو ، کاسترو درگذشت ، انقلاب کوبا ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
.

 

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شدمراسم رونمايی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش با حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

 مراسم رونمايي از دستاوردهای جدید نداجا صبح امروز 9 آذر ماه با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش، در ستاد این نیرو برگزار شد.
 
در این مراسم، از تجهیزات نوینی چون پروژه حوضچه کشش، پروژه فرستنده ثامن، رادار LPI، پروژه مرصاد، پروژه طوفان‌‎ساز، پروژه کمپارتمانت، پروژه دماوند و پروژه سیستم کشف رادار  UFOX رونمایی شد.
 
لازم به ذکر است؛ همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس چندین پروژه دیگر در شهرهای رشت و نوشهر به بهره برداری خواهد رسید.
 
همچنین در تهران نیز از یک پروژه به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی خواهد شد.
 
مشخصات دستاوردهای جدیدی که امروز از آن‌ها رونمایی می‌شود به شرح زیر است؛
 
*** پروژه کمپارتمانت
 
شبیه‌سازی محیط واقعی یگان شناور، اجرای سناریوهای مختلف کنترل سوانح به صورت همزمان، ایجاد سیستم نظارت ارزیابی،‌مدیریت بحران، آموزش تعمیر و نگهداری تجهیزات، قابلیت استفاده مداوم جهت آموزش فراگیران، قابلیت ارتقای سیستم، ایجاد محیط مناسب برای تست تجهیزات جدید کنترل صدمات و آشنایی با سامانه‌های کشف و شناسایی حریق از جمله کارکردهای این پروژ است.
 
*** پروژه رادار سپر دریا
 
این سامانه با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سامانه تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد. انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.
 
*** پروژه ثامن
 
این پروژه با دقت در برد حدود 6 متر و تفکیک در برد 30 متر قابلیت ضبط اطلاعات و دریافت اطلاعات تحلیل کارکرد سامانه را دارد. این سامانه که به دو فرستنده مجزا برای رادار جست‌وجو و ردگیری مجهز است می‌تواند در جست‌وجو، آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف سطحی و هوایی موجود در حوزه تجسس، پشتیبانی، آتش دریایی با متدهای مختلف به کار گرفته شود.
 
*** پروژه مرصاد (ثبات)
 
این پروژه که بر اساس استانداردهای نظامی ساخته شده توانایی ثبت اطلاعات دیجیتال اژدر در حالت واقعی و تجزیه و تحلیل رفتار اژدر مارک 46 را دارد.
 
*** پروژه رادار LPI
 
این سامانه علاوه بر توانایی تجسس فضای مراقبت به صورت دائم توانایی آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف موجود در حوزه تجسس و تشخیص اهداف با سطح مقطع بسیار پایین را داراست. تعامل با مجموعه‌ای از سامانه‌ها و زیرسامانه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های آن است.
*** پروژه طوفان‌ساز
 
شبیه‌سازی کلیه المان‌های جوی واقعی (موج، باد، باران، مه، رعد و برق) آموزش بقا در دریا جهت کارکنان، ارتقای کیفیت آموزش با کمترین هزینه، کاهش هزینه‌ها، کسب تجربه و رسوب دانش فنی و ضمنی در سازمان از جمله کارکردهای عملیاتی این پروژه است.
 
*** پروژه حوضچه کشش
 
به دست آوردن پارامترهای هیدرودینامیکی مربوط به مدل شناور، اندازه‌گیری اثرات بدنه شناور بر روی آب و انعکاس نیروهای وارد بر بدنه در جهات مختلف، نزدیک کردن برایندهای آزمایشگاهی به حالت واقعی، ارتقای رزمی نیروی دریایی، به دست آوردن توان نیروی رانش شناور اصلی با در اختیار داشتن نیروی مقاومت کل و انجام تست بر روی تجهیزات زیرآبی و شناورهای مدل زیرسطحی و سکان از جمله مشخصات این پروژه است.
 


:: برچسب‌ها: نیروی دریایی ارتش ، عبدالرحیم موسوی ، حبیب الله سیاری ، تجهیزات نیروی دریایی ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نقش خانواده کارکنان نیروی دریایی ارتش در پیش برد اهداف این نیرو بی بدیل است.
نقش خانواده کارکنان نداجا در پیش برد اهداف این نیرو بی بدیل است امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تجلیل از خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی که در مجموعه نور این نیرو برگزار شد، اظهار داشت : نقش خانواده کارکنان نیروی دریایی در پیش برد اهداف این نیرو موثر و بی بدیل است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد : همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همسران و خانواده های کارکنان نیروی دریایی ارتش در اقتدار کشور سهمی بالا دارند.

 



:: برچسب‌ها: دریادار سیاری ، نداجا ، نیروی دریایی ارتش ، تجلیل از خانواده نداجا ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی