.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

حریق گسترده پاساژ پلاسکو که از صبح امروز حدود ساعت 8 آغاز شده بود منجر به فروریختن کامل ساختمان شد و متاسفانه هنوز آماری از افراد گرفتار در زیر آوار وجود ندارد و آمار مصدومان هر ساعت اضافه می‌شود. 

 

اعلام اسامی مصدومین حادثه ساختمان پلاسکو


جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: با اعلام این حادثه به سامانه 125، نیروهای آتش نشانی در 2 دقیقه و 2 ثانیه خود را به محل رساندند، در حالی که شعله های آتش از طبقه 9 تا 10 پاساژ پلاسکو زبانه می کشید، با استقرار 8 ایستگاه عملیاتی و بیش از 15 دستگاه تانکر آب، خودروی تنفسی و 4 دستگاه بالابر، تشک نجات و 3 نردبان بالابر حریق تحت کنترل درآمد.
 
به گفته ملکی، 3 نردبان بالابر از بالای ساختمان در حال آب پاشیدن بودند تا بتوانیم شعله های زبانه کش را مهار کنیم.
 
وی با بیان اینکه از سرایت آتش به اطراف جلوگیری شد، تصریح کرد: عملیات اطفا به پایان رسید و در حال حاضر حریق تحت کنترل در آمده و تقریبا هیچ شعله آتشی به بیرون زبانه نمی کشد.
 
وی ادامه داد: در همان دقایق اولیه نیروها ده ها نفر را از ساختمان خارج و به محل امن انتقال دادند.
 
ملکی افزود: تا به این لحظه مورد فوتی و مصدومیت نداشته ایم و حدود 200 نفر از آتش نشانان با حضور در محل در تلاش برای ایمن سازی کامل هستند.
 
ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت
 
*۷ مصدوم در حریق "پلاسکو"/ آماده‌باش بیمارستان‌های اطراف 
 
پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه حادثه حریق ساختمان پلاسکو تهران تاکنون هفت مصدوم داشته است، اظهار داشت: حدود ساعت هشت صبح امروز در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو تهران حریق رخ داد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در محل مستقر شده‌اند.
 
سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: مدیر اورژانس تهران در محل حضور دارند و بیمارستان‌های اطراف نیز در حالت آماده باش هستند.
 
کولیوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان حادثه کسی در ساختمان حضور نداشته است و یکی از مأموران اطفا حریق، در زمان مأموریت دچار دودگرفتگی شد و یک نفر دیگر نیز دچار تروما شد که فورا به بیمارستان منتقل شده‌اند و پنج مصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
 
ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت
 
گفتنی است؛ اعلام شده که 4 طبقه از این پاساژ دوباره آتش گرفته و قسمتی از ساختمان پلاسکو ریزش کرده است که بر اثر این سانحه تعدادی از امدادگران زیر آوار گرفتار شده اند.
 
ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: بخشی از دیوارهای شمالی و شرقی و نیز طبقات میانی به دلیل شدت حرارت تخریب شد.
 
ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت
 
سخنگوی آتش نشانی گفت: هیچ آماری از تعداد افراد داخل ساختمان در دست نداریم .
 
ملکی تأکید کرد: از وضعیت همکاران آتش نشانی که در داخل مشغول عملیات بودند،  کاملا بی خبر هستیم.
 
آمار مصدومان به 45 نفر رسید(ساعت 12:00)
 
سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون 45 نفر از خدمات درمانی اورژانس استفاده کرده و 7 نفر از این تعداد به دلیل وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: متاسفانه یک اکیپ کامل آتش نشان‌ها که در محل حضور داشتند، زیر آوار ساختمان پلاسکو گرفتار شدند.

شهادت ۳۰ نفر از قهرمانان آتش‌نشانی در پلاسکو (ساعت 12:30)
 
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: احتمالا ۳۰ نفر از آتش‌نشانان که برای اطفاء حریق در ساختمان تجاری پلاسکو بودند، هنگام فروریختن برج شهید شدند.
 
تکذیب حضور 300 نفر در ساختمان‌پلاسکو هنگام فروریختن(12:45)
 
یک منبع مطلع در آتش نشانی تهران با تکذیب اخباری مبنی بر حضور ۳۰۰ نفر در ساختمان پلاسکو هنگام فروریختن، گفت: با تلاش ماموران امدادی، بخش عمده مردم و صاحبان مغازه ها که در ساختمان پلاسکو حضور یافته بودند قبل از ریزش ساختمان به بیرون هدایت شدند و غیر از حدود ۳۰ آتش نشان که برای مهار آتش در ساختمان حضور داشتند، شمار قابل توجهی از سایر افراد در داخل پلاسکو نبوده اند.
 
اطلاعاتی که در شبکه های مجازی دست به دست می‌شود، تأیید شده نیست/ با یک انفجار شدید ساختمان به طور کامل فرو ریخت
 
ملکی با اعلام آخرین وضعیت از حادثه آتش سوزی در پلاسکو، بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن ساختمان، در مراحل پایانی عملیات که تقریبا آتش تحت کنترل در آمده بود با انفجار شدید در چند ناحیه، ساختمان به طور کامل فرو ریخت.
 
وی تاکید کرد: قطعا تعدادی از افراد زیر آوار مانده اند و همکاران آتش نشانی نیز جزئشان هستند.
 
ملکی افزود: هیچ گونه آماری از زیر آوارماندگان نداریم و اطلاعانی که در شبکه مجازی دست به دست می شود، در حال حاضر تأیید شده نیست.
 
عملیت آوار برداری آغاز شد
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در حال حاضر آتشی وجود ندارد، بنابراین عملیات آواربرداری از چند ناحیه برای نجات محبوس شدگان آغاز شده است.
 
وی افزود: با وجود اینکه در همان لحظات اولیه تمامی کسبه ها و افراد عادی را از محل خارج و متفرق کردیم اما متأسفانه برخی از کسبه ها برای چک و اسناد خود، وارد ساختمان شدند و هیچ گونه همکاری با نیروها نداشته اند.
 
گفتنی است؛ دقایقی پس از درخواست اورژانس، قرارگاه ثارالله مجوز پرواز بالگرد برای امدادرسانی به مجروحان پلاسکو را صادر کرد، همچنین کمیته مدیریت بحران با حضور شهردار تهران، فرمانده انتظامی تهران، فرماندار و مسئولان امدادی در محل حادثه ساختمان پلاسکو تشکیل شد.

*تعداد مصدومان حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکو به 70 تن افزایش یافت
 
کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: آمار مصدومان به 70 تن افزایش یافت که 47 نفر از آن ها سرپایی درمان شدند و 23 نفر نیز که عمدتا از نیروی‌های آتش نشانی بودند،‌ به بیمارستان منتقل شدند.

*از مردم و کسبه کسی زیر آوار نیست/ مردم به شایعات توجه نکنند/ از همکاران آتشنشانی ۲۰ تا ۲۵ نفر از در ساختمان حضور داشته اند
 
شهردار تهران با ابراز تأسف از حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو اظهار داشت: آتش نشانی 2 دقیقه بعد از اطلاع از حادثه به محل رسید، از طبقه 11 آتش شروع شده است.
وی افزود: آتشنشانان مردم و مغازه داران را به طور کامل خارج کردند، در زمان آتش سوزی، برخی با نردبان های نجات، از ساختمان خارج شدند. 

شهردار تهران تصریح کرد: مردم به شایعات توجه نکنند، از مالکان و صاحبان پاساژ کسی درون ساختمان نبوده است.

وی افزود: ممکن است نهایتا یکی دو نفر باشند، بین 20 تا 25 نفر از پرسنل آتش نشانی گرفتار در زیر ساختمان هستند.

قالیباف گفت: نیروهای نجات آتش نشانی در حال نجات هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که راهی باز کنیم و با وسایل زنده یاب تعدادی که گفته شد را نجات دهیم.


:: برچسب‌ها: آتش سوزی , جلال ملکی , ریزش ساختمان پلاسکو , آوار پلاسکو , حادثه جمهوری , آتش سوزی پلاسکو , فیلم ریزش پلاسکو , تصاویر حادثه پلاسکو , برج پلاسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 30 دی 1395
.

حضرت آیت الله خامنه‌‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم تشییع و وداع با یار دیرین و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمة الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند.

 

تصاویری از لحظه وداع دو یار دیرین



حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم انقلاب بر پیکر آن همرزم و مبارز قدیمی نماز اقامه کردند و برای آن مرحوم، غفران، عفو و رحمت الهی را مسألت کردند.

قرار است که پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن تشییع شود و بعد از برگزاری مراسم تشییع، پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار مرقد امام راحل دفن شود.


تصاویری از لحظه وداع دو یار دیرین


 

تصاویری از لحظه وداع دو یار دیرین


:: برچسب‌ها: لحظه وداع دو یار دیرین , رهبر معظم انقلاب , آیت الله هاشمی رفسنجانی , درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی , آیت الله هاشمی رفسنجانی , دانشگاه تهران , تشییع آیت الله هاشمی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 دی 1395
.
آیت‌الله هاشمی استکبارستیز و صهیونیست‌ستیز بود سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره شخصیت آن مرحوم اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی همان طور که از اول بود، تا آخر باقی ماند.

وی افزود: مرحوم هاشمی، حالتی که از ابتدا داشت را تا به آخر حفظ کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه گاهی آیت‌الله هاشمی تاکتیک‌هایی داشت، تصریح کرد: این ویژگی در دوره‌های مختلف از خصایص آیت‌الله هاشمی بود کما اینکه وی هم استکبارستیز و هم صهیونیست‌ستیز بود.


:: برچسب‌ها: سلیمانی، سپاه قدس ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 21 دی 1395
.

فراموشی فتنه ۸۸ هزینه زیادی به نظام تحمیل می‌کندحجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش سیاسی بصیرت افزایی فرماندهان و کارکنان یگان‌های آجا در خوزستان با اشاره به رویدادهای مهمی که در طول دوران معاصر ایران در دی ماه به وقوع پیوسته، قیام 19 دی مردم قم در سال 56 را نقطه عطفی در جریان مبارزات انقلابی مردم ایران علیه استبداد خواند و آن را همچون حماسه 9 دی 88 اثرگذار و شکوهمند خواند.

 
نماینده ولی فقیه در ارتش حماسه 9 دی را اقدامی از سوی مردم ایران در جهت تجدید عهد با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی خواند که توطئه های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت بازخوانی فتنه 88 تحلیل اهداف و ابعاد فتنه را فرصتی برای زنده نگاه داشتن این حادثه تاریخی خواند که فراموشی آن هزینه زیادی را به نظام متحمل خواهد کرد.
 
آل هاشم در پایان با برشمردن اثرات فتنه 88 آن را آزمون بزرگی برای ملت ایران خواند که درس ها و عبرت های بسیاری را در بر داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کشور را واکسینه کرد.
 
همچنین با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مناطق عملیاتی جنوب کشور، مسجد امام حسن مجتی(ع) تیپ 392 دشت آزادگان نیز افتتاح شد.
 
وی در آئین افتتاحیه این مسجد بر اهمیت مراکز فرهنگی و عبادی در اسلام تاکید کرد و با اشاره به اینکه نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص)نازل شده است درباره دانش و ابزار فراگیری آن بوده، علم را زیربنای تمدن و فرهنگ اسلامی خواند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ساخت مساجد متعدد در پادگان های آجا طی سال های اخیر، نظیر پادگان آموزشی بیرجند و عجب شیر، از سامانه فرماندهی ارتش به جهت توجه به ساخت مساجد تقدیر کرد و درخشش چهره های قرآنی ارتش در عرصه کشوری و بین المللی را نتیجه چنین اقداماتی خواند.
 
آل هاشم در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، سهم ارتش در این راستا را آموزش 65 هزار حافظ قرآن تا 10 سال آینده خواند.
 
وی در پایان حضور بیش از 10 هزار خانواده ارتشی در پیاده روی اربعین را از برکات امر مسجد سازی در ارتش بر شمرد و گسترش فرهنگ اسلامی را راهی برای مقابله با هجمه فرهنگ غربی عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه حضور خود در مناطق عملیاتی جنوب از یادمان های طلائیه و رمضان بازدید کرد.


:: برچسب‌ها: حجت‌الاسلام آل‌هاشم ، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، ارتش ، فتنه 88 ، حماسه 9 دی ، ولایت فقیه ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 19 دی 1395
.

بهمن ماه سال جاری، رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 برگزار می‌شود امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش، از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در بهمن ماه امسال خبر داد.

 
وی افزود: این رزمایش، در آب‌‎های جمهوری اسلامی ایران و آب‌های بین‌المللی در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
 
دریادار سیاری تصریح کرد: در رزمایش امسال، نداجا در نظر دارد که از تاکتیک‌های جدید و به روز بهره برده و برای اولین بار، تاکتیک‌های نبردهای نوین را به نمایش بگذارد. 
 
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این رزمایش انجام خواهد شد، حضور بالگردها و هواناوهایی است که به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته‌اند.
 


:: برچسب‌ها: شمال اقیانوس هند ، نیروی دریایی ارتش ، امیر دریادار سیاری ، رزمایش ولایت 95 ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 19 دی 1395
.
 

وجود رهبر انقلاب اصلی‌ترین عامل پیروزی‌های مهم منطقه است همایش فرماندهان و مسئولان لشکر ٦ ویژه پاسداران با عنوان یادواره شهدای لشکر با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان دوران دفاع مقدس از جمله سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در تهران برگزار شد.

سردار سلیمانی در این همایش طی سخنانی کوتاه پیرامون وضعیت منطقه و شکست های پی درپی جبهه استکبار، اصلی ترین عامل قدرت نیروهای اسلام و پیروزی های مهم در منطقه را وجود رهبری فرزانه دانست و اظهار داشت: مهمترین ضعف دشمن در جبهه های مختلف، عدم برخورداری از چنین رهبری است.

وی در ادامه گفت: همه آرزو داریم که از لحظه لحظه عمرمان کم شده و بر عمر رهبر عزیز انقلاب افزوده شود.

صادق محصولی فرمانده وقت لشکر ٦ نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای لشکر از جمله شهیدان عاصمی، عابدی، گردن صراحی، عشوری، قربانی، جعفریان، کشاورز، قناعت، اسماعیلی، سیانکی، بهشتی و پاکنژاد به ذکر خاطراتی از روش و منش شهدا پرداخت.

محصولی گفت: اگر در دوران دفاع مقدس وظیفه ما حضور در جبهه ها و دفاع از کیان و ناموس ملت و کشور عزیز ایران بود، امروز نیز باید با یاری گرفتن از روح بلند شهدا به تکالیف اجتماعی خود عمل کنیم و با حضور مؤثر در صحنه های مختلف کشور مخصوصا جبهه جنگ نرم جلوی زیاده خواهی و تعدی دشمن را در فکر و اندیشه و سبک زندگی مان گرفته و با بصیرت یابی و بصیرت دهی و بصیرت افزایی و با روحیه مجاهدت به یاری همدیگر بشتابیم.

فرمانده وقت لشکر ٦ افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران یک الگوی عملی حکومت داری مبتنی بر اسلام ناب را به جهانی مملو از ایسم‌های الحادی و مادی عرضه کرده و در رویارویی با الگوهای برگرفته از مکاتب شرقی و غربی به عبارتی از سوسیالیسم شرقی تا لیبرال دموکراسی غربی به توفیقات بزرگی رسیده و توانسته این الگو را به اقصی نقاط منطقه و جهان صادر کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی توانسته جبهه مقاومت و پایداری را در مقابل مستکبرین در منطقه و جهان شکل داده و هدایت کند. به عبارت دیگر الگوی مردم سالاری دینی توانسته است هندسه قدرت در جهان را به نفع مسلمانان تغییر دهد.

محصولی ادامه داد: علت اصلی دشمنی استکبار با ایران اسلامی این است که یک الگوی برخاسته از متن دین به رهبری امام خمینی(ره) و در حال حاضر امام خامنه ای در قالب نظریه ولایت مطلقه فقیه به همه موانع سر راه خود اعم از جنگ سخت و جنگ نرم در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... توانسته ضمن امت سازی، جامعه سازی و نهادسازی بین واقعیت ها و آرمان ها رابطه برقرار کند و ضمن به چالش کشیدن گفتمان سکولار که در پی حداکثر سازی قدرت ها بوده، یک گفتمان شریعت محور با رهیافت دینی و الهی ارائه کند که آینده رهیافت ها و دکترین های یکجانبه گرایی و استکباری و تهاجمی دشمن را با تنگنا مواجه کند.

در ادامه این همایش آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ضمن سخنرانی خود به تفسیر آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» پرداخت و ضرورت خودسازی فردی و صبر و مقاومت و پایداری اجتماعی و مرزبانی از نفوذ دشمن در قلمرو فکر و سرزمین و پارسایی و تقوا پیشگی جهت رستگاری و عاقبت بخیری را بیان کرد.

وی با ذکر آیات و روایات ضرورت توجه مسئولان اجرایی کشور را به بهشت و جهنم مردم و نقش مسئولان در این زمینه یادآور شد.

سپس سید پرویز فتاح، جانشین وقت فرماندهی لشکر ٦ ویژه پاسداران و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سخنانی با بیان اینکه محرومین ولی نعمت ما هستند، گفت: ما باید بر موضوع عدالت بیش از این توجه کنیم. وی ضمن انتقاد از حقوق های نجومی و املاک و وامهای نجومی ضرورت ساده زیستی مسئولین و توجه به محرومین وآسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داده و حساسیت و تذکرات مقام معظم رهبری در این مورد را یاد آور شد.



:: برچسب‌ها: سیاسی ، سردار سلیمانی ، رهبر معظم انقلاب ، دفاع مقدس ، همایش بزرگداشت شهدا ، جبهه مقاومت ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 19 دی 1395
.
حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران در آنجا(سوریه) گرفته نمی‌شد، باید در تهران، فارس، خراسان و اصفهان جلوی آن‌ها را می‌گرفتیم.
اگر جلوی فتنه‌گران در سوریه گرفته نمی‌شد باید در تهران، خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم خانواده‌های هفت شهید مدافع حرم از تکاوران شجاع ارتش، این هفته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. این شهدای گران‌قدر در دفاع از حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سوریه به شهادت رسیده‌اند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از مقام والای شهدا گفتند: این شهدا نه‌تنها برای ارتش بلکه برای همه‌ی ملّت مایه‌ی افتخارند.
 
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: همسران محترم برخی از این شهدا در تشییع جنازه‌ی همسرانشان مطالبی گفتند که فوق سطح فهم معمول ما انسان‌های مادی است.
 
ایشان در ادامه افزودند: اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران که دستمایه‌ی دشمنی آمریکا و صهیونیسم هستند، در آنجا گرفته نمی‌شد، باید در تهران و فارس و خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم. اینها دشمن را زمین‌گیر کردند.


:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب ، خانواده‌های شهدای مدافع حرم ، شهدای مدافع حرم ارتش ، دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ارتش با رهبر انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 16 دی 1395
.

ارتش علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی کشور در حفظ امنیت داخلی نیز ایفای نقش می‌کند امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده نزاجا گفت: ارتش ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان بازویی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح به دفاع از کشور پرداخت و اکنون نیز علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی کشور در حفظ امنیت داخلی نیز ایفای نقش می‌کند.

 
وی افزود: جوانان این مرز و بوم نیز در آینده با اخلاصی تمام نشدنی، با تمام توان و اعتقاد راسخ تحت رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا(حفظه الله) و سلسه مراتب به این امر پایبند خواهند بود تا امانت بزرگ شهدا را به دست امام زمان(عج) برسانند.
 
فرمانده نیروی زمینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ارتش ما یک ارتش مکتبی با ارش‌های بسیار بالا است، اظهار داشت: ارتش‌های جهان بر سه دسته تقسیم می‌شوند. نخست ارتش هایی که توانایی جنگ و دفاع از ملت خود را ندارند و حالت تشریفاتی به خود گرفته اند. دوم ارتش هایی صرفا تک بعدی و عملیاتی بوده که در راستای سلطه گری و قدرت طلبی فعالیت می کنند و ارتش سوم ارتش مکتبی با انگیزه های متعالی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش هایی است که دارای چنین خصوصیت (ارزشی، مردمی و ولایی) است.
 
وی در پایان افزود: شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفاع از ناموس و خاک این کشور به شهادت رسیده اند گوش به فرمان ولی امر خود بوده اند ما نیز باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و آن ها را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
 

 



:: برچسب‌ها: امیر حیدری ، نیروی زمینی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 16 دی 1395
.

با حکم سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش و بنابر پیشنهاد فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش، امیر نوذر نعمتی، به سمت جانشین جدید فرمانده نیروی زمینی منصوب شد.

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش را بهتر بشناسیم + تصاویر
 
شایان ذکر است؛ پیش از این، امیر کیومرث حیدری جانشینی نزاجا را بر عهده داشت که چندی پیش، با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به عنوان فرمانده این نیرو منصوب شد.
 
همچنین؛ امیر نعمتی پیش از این، سمت معاونت هماهنگ‌کننده نزاجا را بر عهده داشت. وی همچنین پیش از آن، فرمانده تیپ 65 هوابرد نوهد بود که اواخر مهر ماه امسال، معاون فرمانده نیرو شد.
 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش را بهتر بشناسیم + تصاویر

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، از جمله فرماندهانی است که عهده‌دار فرماندهی دو تیپ عمده و استراتژیک نزاجا یعنی تیپ هوابرد شیراز و تیپ ۶۵ نوهد نزاجا را در کارنامه خود دارد.

وی متولد ۱۳۴۴ شهرستان فیروزآباد فارس است که در سال ۱۳۶۴ به استخدام ارتش درآمد و مدت ۱۲۸ ماه در مناطق عملیاتی مختلف جنگ تحمیلی خدمت کرده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش را بهتر بشناسیم + تصاویر

امیر نعمتی، از دوره ستوانی در رسته تکاوری بوده، فرماندهی گردان‌های تکاوری را نیز به عهده داشته و امروز نیز به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شده است.

وی از نیروهای با تجربه، با مهارت و با دانش نظامی بسیار بالاست که مدتی نیز رئیس ستاد لشکر 58 تکاور بوده است.


:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی زمینی ، نزاجا ، فرمانده کل قوا ، امیر نوذر نعمتی ، جانشین جدید نیروی زمینی ارتش ، جانشین جدید نزاجا ، هوابرد ، جانشین جدید فرمانده نیروی زمینی ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : پنج شنبه 16 دی 1395
.

افسران - دشمنان بدانند....



:: برچسب‌ها: دشمنان، رهبری، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 دی 1395
.

افسران - اگر 9دی نبود ایران سوریه میشد... رهبر انقلاب: توطئه‌ بزرگی پشت فتنه‌ی سال ۸۸ بود؛ در واقع میخواستند ایران را تسخیر کنند +(مقایسه تصویری ایران و سوریه)



:: برچسب‌ها: ایران،9دی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 دی 1395
.

نامه معروف امام خمینی(ره) که در آن فروپاشی بلوک شرق و زوال مارکسیسم بپیش‌بینی شده بود، در 13 دی ماه 1367، به آخرین رئیس جمهور شوروی، میخائیل گورباچف، ابلاغ شد.



:: برچسب‌ها: امام خمینی، شوروی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 دی 1395
.
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 14 دی 1395
.

افسران - فضای مجازی و رهبری



:: برچسب‌ها: رهبر، فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 11 دی 1395
.
در قرآن کریم و احادیث معتبر از پیامبر اسلام(ص) و ایمه معصومین (ع)،همواره بر احترام بر پدر و مادر تاکید شده است و در این میان جایگاه مادر، وصف نشدنی است.

«بهشت زیر پای مادر است»شاید این جمله ماندگارترین عبارت در ذهن ما از کودکی تا به امروز باشد.مادر از عصاره جانش به فرزندش می دهد و زمانی که این کودک رشد کرد، در هر شرایطی پشتیبان فرزند خود می ماند.حالا مادر این هدیه خدا به بشریت، باید جایگاهش حفظ شود و فرزندان، به خوبی آنها را تکریم کنند. 
 
در حدیثی از پیامبر اسلام(ص)نقل شده است که ایشان  فرمودند:
 
«کسی که پای مادرش را ببوسد؛مثل این است که آستانه کعبه را بوسیده است».
(گنجینه جواهر)
 
و نیز فرمود:«هر کس پیشانی مادر خود را ببوسد،از آتش جهنم محفوظ خواهد ماند».
(نهج الفصاحة)
 
این احادیث همه از ارزش مادر در خانواده می گوید و اینکه اسلام بر احترام به مادر تاکید فراوان دارد.
 
روزی مردی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد:من تمام گناهان را انجام داده ام،ایا راه توبه برای من هست؟ فرمود:ایا پدر و مادرت زنده اند؟گفت:تنها پدرم زنده است. فرمود:به پدر خود احترام و نیکی کن؛تا خداوند تو را ببخشد. وقتی که آن مرد رفت،حضرت به اطرافیانش فرمود:«ای کاش مادرش زنده بود».(بحارالانوار، ج 71)
 
یا در جایی دیگرحضرت محمد(ص) فرمودند:همانگونه که دعای پیامبران در مورد امت خودشان مستجاب است، دعای پدران نیز در حق فرزندانشان مستجاب است».
(نهج الفصاحه)
 
این است ارزش و قدر و منزلت مادر که شاید ما از آن غافل باشیم


:: برچسب‌ها: پدر ، مادر ، پیامبر اسلام ، بهشت ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 دی 1395
.

محمدتقی مصباح یزدی، مجتهد، استاد فلسفه اسلامی، مفسر، بنیانگذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از اساتید حوزهٔ علمیهٔ قم است.

صفحه اینستاگرام منتسب به آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دررابطه با انقلابی ماندن حوزه عنوان کرد: وقتی ایشان چندین مرتبه در سخنانشان در جمع روحانیت بر انقلابی ماندن حوزه، تأکید می کنند، باید بفهمیم آن چه برای ما مهم تر است، این قضیه است.

این صفحه نوشت:

"علامه مصباح یزدی:یکی از سنت های الهی این است که کسانی را که مظلوم واقع شده و به استضعاف کشیده شده اند و نمی توانند در جامعه قدرتی پیدا کنند و بر اساس روند عادی جامعه، می بایست نابود شوند، را خداوند متعال، بالا می برد و با قرار دادن امام برایشان، آن ها را از وارثین قرار می دهد. هیچ یک از شما دوران قبل از انقلاب و دیکتاتوری رضاخان را درک نکردید؛ چه استضعاف و تحقیری برای روحانیت بالاتر از این که لباس روحانیت، کالای قاچاق شمرده می شد؟ یعنی فقط چند نفری اجازه داشتند در هر شهری، ملبس به لباس روحانیت باشند. مدارس حوزوی تبدیل به انبارهای بازاریان شده بود و به کلی از روحانی خالی بود؛ حتی نه تنها در کتابفروشی ها، بلکه در کتابخانه ها نیز کتب دینی یافت نمی شد.

هر چند در آن دوره، حوزه مظلوم و مستضعف بود، اما برخی اشخاص یا گروه ها، به دلایلی استضعاف خاصی داشتند؛ برخی، هم مورد بی مهری دولت بودند و هم مورد بی مهری دیگران؛ به خصوص شخص امام (ره) در میان روحانیون مورد استضعاف مضاعف بود؛ به گونه ای که مجبور شد که دروس اخلاق و فلسفه خود را تعطیل کرده و فقط فقه و اصول بگوید. اما اراده خداوند، بر این بود که به دست همین فردی که مورد استضعاف مضاعف بود، بزرگترین قدرت های منطقه به زانو در بیایند.

 رقم خوردن این انقلاب، نمونه بارزی از مصداق آیه « و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین » است. اولین درس این است که از استضعاف و ظلم ها و بی مهری هایی که گاهی انجام می شود، نهراسیم. درس دوم ؛ کوتاهی نکردن در شناخت وظیفه و رعایت اهم و مهم دانست.

 فسادها در عالم فراوان است و حتی در بهترین حکومت ها در طول تاریخ هم فسادهایی وجود داشته است. حتی درزمان پیامبر (ص) نیز فساد وجود داشت؛ لذا نباید توقع داشت این عالم به گونه ای شود که هیچ فسادی در آن وجود نداشته باشد؛ ما باید ابتدا خودمان را اصلاح کنیم، ازضعف ها و کمبود امکانات نهراسیم و اولویت ها را مدنظر قرار دهیم.

 شناخت اولویت ها، خود امری تخصصی است ؛ الحمدلله رهبری داریم که می توانیم به شناخت وی اعتماد کنیم؛ ایشان مانند قطب نمایی است که جهت حرکت را مشخص می کند؛ لذا وقتی ایشان چندین مرتبه در سخنانشان در جمع روحانیت بر انقلابی ماندن حوزه، تأکید می کنند، باید بفهمیم آن چه برای ما مهم تر است، این قضیه است.25 آذر 95سخنرانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر."




:: برچسب‌ها: مصباح یزدی ، علامه مصباح یزدی ، فضای مجاز ی ، صفحه اینستاگرام مصباح یزدی ، پست جدید مصباح یزدی ، رهبر انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 دی 1395
.

صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با انتشار عکس نوشته ای به مناسبت حماسه نهم دی، این حادثه را نشانه ی اعتماد و دلبستگی مردم به نظام خواند: " نهم دی سال ٨٨، بمجرد اینکه مردم احساس کردند حرکتی که شروع شده است، متوجه به نظام و انقلاب است، متوجه به شخص خاص و دولت خاصی نیست، آن حرکت عظیم را از خود نشان دادند. اینجور نبود که فقط جوانهای پرشور به میدان بیایند؛ همه آمدند. حادثه‌ی نهم دی به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهنده‌ی اعتماد مردم است".



:: برچسب‌ها: حماسه نهم دی ، حماسه 9 دی ، 9 دی ، اینستاگرام رهبری ، رهبر انقلاب ، سخنان رهبری در مورد نهم دی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 دی 1395
.

عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که به خوبی به این سوال پاسخ می‌دهند که ترکیه، عربستان و قطر در جنگ نیابتی آمریکا در سوریه، به دنبال حفظ منافع مردم و دولت قانونی سوریه هستند یا تروریست‌های میانه‌رو؟!

 
در ذیل، تصاویر مربوط به انبارهای مهمات متعلق به تروریست‌ها در حلب را مشاهده می‌کنید. اکنون این انبارها پس از خروج تروریست‌های تکفیری از این شهر، به کنترل ارتش سوریه درآمده است و بدین ترتیب، می‌توان مدعی شد که کدام کشورها، نقش بارزی در ارسال انواع کمک‌ها و تجهیزات برای کمک به تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو در سوریه دارد.  
 
سلاح، مهمات و تجهيزات به‌جا مانده از تروريست‌ها در شرق حلب، به اندازه‌ای است كه جهت تجهيز 4 گردان رزمی، كافی به نظر می‌آید.
 
اين‌ تصاویر، تنها گوشه‌ای از كمك‌های سعودی - قطری - اردوغانی برای ويرانی و اشتعال آتش جنگ در سوريه است.
 
 
سلاح‌های به جا از تروریست‌ها مانده در حلب
 
سلاح‌های به جا از تروریست‌ها مانده در حلب
سلاح‌های به جا از تروریست‌ها مانده در حلب
سلاح‌های به جا از تروریست‌ها مانده در حلب
سلاح‌های به جا از تروریست‌ها مانده در حلب


:: برچسب‌ها: داعش ، ترکیه ، آمریکا ، تروریسم ، سوریه ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 8 دی 1395
.
امیر فرزاد اسماعیلی پس از پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 مطرح کرد؛

  دستور رئیس‌جمهور درباره تست باور ۳۷۳ مربوط به صنعت دفاعی بود/ در بدترین شرایط جغرافیایی، بهترین بازدهی را داشتیمفرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: ما در بدترین شرایط آب‌ و هوایی با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، پس از پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 77، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری این رزمایش، گفت: هماهنگی و یکپارچگی در برگزاری این رزمایش عالی بود، البته ما نمی‌توانیم به خودمان نمره بدهیم، اما آنچه می‌توانیم بگوییم این است که این رزمایش در وسعتی معادل 496 هزار کیلومتر مربع برگزار شد و این یعنی وسعتی بیشتر از برخی کشورهای اروپایی است.

 
وی افزود: ما در بدترین شرایط آب‌ و هوایی و در حساس‌ترین نقطه و در جنوب کشور با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه روحیه نیروهای انسانی در این رزمایش از همه بالاتر بود، اظهار داشت: ما در ماهشهر شلیک موشک داشتیم، حال اینکه آنجا دائما پروازهای مسافربری انجام شده و چندین کریدور در آسمان آنجاست، امروز هم که شلیک موشک در بوشهر بود، 7 - 8 کریدور پروازی از آسمان این منطقه عبور می‌کند، اما توانستیم همزمان با عبور و مرورها، شلیک‌ها را با موفقیت انجام داده و اهداف را در فاصله مختلف مورد اصابت قرار دهیم.
 
امیر اسماعیلی تصریح کرد: در این رزمایش ریز پرنده‌هایی که طول‌شان از طول موشک‌های شلیک شده کمتر بود، هدف قرار گرفتند و نشان داد که قرارگاه پدافند هوایی توانسته به نقاط خوبی برسد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تست سامانه موشکی باور 373 علیه موشک بالستیک گفت: دستور رئیس‌جمهور درباره تست باور 373 مربوط به صنعت دفاعی بود، اما در کل زنجیره‌های مختلفی می‌توانند از این سامانه در بخش‌های مختلف استفاده کنند که امروز هم بخشی از باور 373 در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.


:: برچسب‌ها: امیر فرزاد اسماعیلی ، تست باور ۳۷۳ ، رزمایش مدافعان آسمان ولایت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 8 دی 1395
.
رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه ۹ دی بیان کردند؛


رهبر انقلاب اسلامی، حادثه ۹ دی را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و تصریح کردند: در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.


حادثه بی‌نظیر ۹دی و قدرت فکری مردم، از نمونه‌های قدرت نظام/دشمن با حیله‌گری به‌دنبال سلب مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه ۹ دی ۸۸، با اشاره به دشمنی و کینه‌ورزی عملی مستکبران با حاکمیت اسلام و تلاش آنان برای سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حادثه بی‌نظیر ۹ دی را از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: امروز هندسه تقابل قدرتهای استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران است و در مقابل، باید این قدرت را حفظ و روز به روز تقویت کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، دستیابی به خیر و سعادت در جوامع بشری را در سایه برخورداری از قدرت دانستند و افزودند: قدرتهای مستکبر همچون امریکا، سعادت جامعه و آنچه را که «ارزشهای امریکایی» می‌خوانند، در جمع‌آوری ثروت و تسلط بر عالم دنبال می‌کنند، اما اسلام، سعادت بشر را در رسیدن به کمالات انسانی و جریان داشتن فکر و عمل قرآنی در تمام اجزاء جامعه می‌داند.

رهبر انقلاب اسلامی، وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه را موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه قدرتهای جهانی خواندند و افزودند: نظام سلطه با هر تفکر و جریان ضد ظلم و تبعیض در دنیا مخالف است، اما زمانی در مقابل جریانی با تمام وجود به معارضه بر می‌خیزد که آن جریان توانسته باشد اقیانوس یک ملت را به حرکت درآورد.

ایشان ریشه توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون با جمهوری اسلامی را تبلور مخالفت با نظام سلطه در ایرانِ برخوردار از «منابع فراوان طبیعی و انسانی و اقتصادی، حرف و منطق و منبر سیاسی، و ابزار و نیروی لایق نظامی» دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در مقابل این دشمنی‌ها باید بر قدرت خود بیفزاید و علت تأکید مکرر بر افزایش قدرت داخلی و استحکام ساخت داخل نیز همین مسئله است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم مجهز شدن به انواع قدرت از جمله «قدرت فکری، اقتصادی، اجتماعی و بسیج مردمی» افزودند: به خیابان آمدنِ میلیونها نفر در ۲۲ بهمن با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نشانه قدرت نظام اسلامی در بسیج مردمی است که این موضوع در دنیا بی‌نظیر است.

رهبر انقلاب اسلامی، حادثه ۹ دی را نمونه دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.

ایشان با اشاره به ترفند و خدعه دشمنان در سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، گفتند: دشمن همچون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد اما این‌طور وانمود می‌کند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام می‌شود، بنابراین تلاش می‌کند با حیله‌گری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین سعادت و شقاوت را در گروی چگونگی استفاده از قدرت دانستند و در خصوص قدرت ناشی از سلاح هسته‌ای، افزودند: منع سلاح هسته‌ای مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد اما امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت در اختیار دولت و ملت قرار دارد.



:: برچسب‌ها: اخبار سیاسی ، رهبر انقلاب ، ابتدای درس خارج فقه ، سالروز حماسه 9 دی ، قدرت فکری مردم ، قدرت جمهوری اسلامی ، نه دی ، منع سلاح هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 7 دی 1395
.
در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ ، سامانه های موشکی با موفقیت توانستند پرنده‌های متخاصم را نابود کند.
شلیک موفق سامانه های موشکی ارتفاع متوسط پدافند هوایی ارتش به نقل از قرارگاه رسانه ای رزمایش مدافعان آسمان ولایت، امیر سرتیپ دوم عباس فرج پور علمداری، سخنگوی رزمایش با اعلام مطلب فوق افزود: در این بخش از رزمایش، سامانه های موشکی بومی مرصاد و یازهرا ۳ (س) ضمن انجام عملیات کشف و رهگیری، هواپیماهای مهاجم دشمن را مورد اصابت موشک های خود قرار دادند.
 
امیر فرج پور در ادامه گفت: افزایش برد کشف، درگیری و دقت بالا در انهدام هدف با ایجاد تغییرات سیستمی و الکترونیکی جدید در سامانه های موشکی مرصاد و یازهرا ۳ (س) در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت مورد ارزیابی کارشناسان نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.
 
وی همچنین تصریح کرد: سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان که به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از یکصد و پنجاه کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش مورد بهره برداری قرار گرفت، از دیگر نکات قابل توجه در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت بود.


:: برچسب‌ها: پدافند هوایی ، رزمایش مشترک ، مدافعان آسمان ولایت ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 7 دی 1395
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی