.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ما توانمندی ساخت زیر دریایی در کشورمان را داریم و دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش مدیریت جهادی که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد عنوان داشت: اجازه نمی‌دهیم احدی نسبت به آب‌های سرزمین ما نزدیک و یا مرتکب خلافی در آبهای ما شود.

وی افزود: برای تکلیفی که به عهده ما واگذار شده است دو موضوع را در دستور کار داشتیم و توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی مدنظرمان بود .
دریادار سیاری گفت:  علت اهمیت امنیت دریای و توسعه سواحل مکران این است که شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، مدیترانه و هند جنوبی اینها مناطق خطوط مواصلاتی کشور ما برای صادرات و واردات است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با عنوان اینکه نیروی دریای با همکاری وزارت دفاع و دانشگاههای کشور به سمت ساخت تجهیزات جدید پیش می‌رود گفت: ما در خزر امکانات نداشتیم و الان یک ناوتیو مقتدر و ناوشکن و ناو موشک انداز در خزر داریم؛بدانید که دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم و ما با کمترین امکانات استقلال پیدا کردیم؛ ما تعمیرات سنگین و اساسی انجام دادیم و به شناورهایمان 7 تا 8 هزار کیلومتر مصونیت دادیم که از سواحل ما دور می‌شوند. ناوگروه 44 ما امیدی نیک را دور زد و وارد اقیانوس اطلس شد و دنیا باور نمی‌کند ما به اینجا رسیده باشیم.

سیاری با بیان اینکه ما توانمندی ساخت زیر دریایی را در کشورمان داریم ادامه اد: دنیا باور نمی‌کرد و امروز ما زیر دریایی می‌سازیم و زیر دریایی ما بالاترین سطح فناوری را در جهان به خودش اختصاص می‌دهد.علی رغم همه محدودیت‌ها که بوده ما استقلال پیدا کرده‌ایم.

وی گفت: آنقدر تبلیغات منفی علیه ما در دنیا کرده‌اند و فکر می‌کنند ما جور دیگری هستیم و شما می‌بینید ما با برخی کشورها رزمایش مشترک انجام می‌دهیم و  کشورها رزمایش مشترک با کسی انجام می‌دهند که توانمندیش را قبول داشته و بتوانند زبان همدیگر را بفهمند. امروز دنیا ما را باور دارد و به عنوان یکی از عناصر موثر در برقراری امنیت و مقابله باتروریسم جهانی در منطقه می‌داند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما تا به امروز 3850 کشتی نفت‌کش در خلیج عدن و در مقابل دزدان دریایی اسکورت کردیم تا چرخ اقتصادی جهان بچرخد و کسی باور نمی‌کرد. ما توانستیم خطوط مواصلاتی خود را حفظ کنیم و به 25 کشتی کشورهای دنیا کمک کنیم و یک کشتی چین را که دزدیده بودند را نجات دادیم.



:: برچسب‌ها: سیاری ، امیردریادارسیاری ، نیروی دریایی ، نیروی دریایی ارتش ، ارتش ، زیر دریایی ، ناو شکن ، مدیریت جهادی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 19 بهمن 1395
.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه فرمودند: مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابانها جواب این حرفها و تهدیدات را خواهند داد.

مردم روز ۲۲بهمن در خیابان‌ها جواب تهدیدهای آمریکا را خواهند داد/ از این آقای تازه آمده در امریکا متشکریم که فساد همه جانبه امریکا را نشان می دهد + فیلمحضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به تداوم حرکت مؤمنانه، مقتدرانه، منطقی و سرشار از اعتماد به نفس ملت عزیز ایران تأکید کردند: اگر عقلانیت در ذیل امید و توکل به خدا به‌کار گرفته شود، یاری پروردگار را به همراه می آورد اما عقلانیت در سایه اعتماد به شیطان اکبر و قدرتهای مادی، فقط به سراب می رسد.

ایشان افزودند: این آقای تازه‌آمده در امریکا با حرفها و اقدامات خود، حرفهای ۳۸ ساله نظام اسلامی را درباره فساد همه‌جانبه دستگاه حاکم امریکا، علنی و عریان در مقابل افکار عمومی قرار داده است و ملت ایران در روز ۲۲ بهمن پاسخ اقدامات و تهدیدات او را خواهند داد.

در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ انجام شد رهبر انقلاب اسلامی این حادثه را حادثه ای تعیین کننده در تاریخ انقلاب اسلامی خواندند و افزودند: نیروی هوایی در دوران رژیم طاغوت یکی از نزدیکترین بخش‌ها به نظام سیاسی وابسته به امریکا بود اما رژیم طاغوت، در حالی‌که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد، از همین بخش سهمگین‌ترین ضربه را خورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اصحاب انقلاب، مردم و حتی امام بزرگوار نیز این واقعه عجیب را پیش‌بینی نمی‌کردند و این حادثه در واقع مصداق «رزق لایُحتَسَب» یا روزی غیرقابل انتظار و غیرقابل محاسبه است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: درس و پیام حادثه نوزدهم بهمن سال ۵۷ این است که باید همواره در کنار محاسبات ضروریِ عقلانی و مادی، محاسبات فراتر از مسائل مادی نیز در نظر گرفته شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: در طول ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما در مسائل مختلف از جمله دفاع مقدس همواره شاهد یاری خداوند و اتفاقات خارج از محاسبات مادی بوده ایم.

رهبر انقلاب اسلامی لازمه سازندگی و بن‌بست‌شکنی را امید و توکل به خدا و به‌کار بستن عقلانیت در ذیل آن، دانستند و تأکید کردند: اگر به جای این کار، به شیطانها بخصوص شیطان اکبر اعتماد کنیم و عقلانیت را در سایه امید به شیطانها به‌کار ببندیم، نتیجه‌ی آن، سراب است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای عقلانیت و تدبیر را در دیپلماسی، اداره کشور و دیگر امور، ضروری خواندند اما خاطرنشان کردند: اعتماد به شیاطین و امید بستن به کسانی که با اصل وجود نظام و حاکمیت اسلام مخالفند خطای بزرگی است چراکه از این کار خیری به کشور نمی‌رسد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور جدید امریکا مبنی بر ضرورت تشکر ایران از دولت اوباما گفتند: به هیچ وجه از آن دولت متشکر نیستیم زیرا با نیت فلج کردن ملت ایران و نظام اسلامی تحریم‌های سنگین را وضع کرد و البته به این هدف نرسید همچنان‌که هیچ دشمن دیگری نیز نخواهد توانست این ملت بزرگ را فلج کند.

ایشان افزودند: چرا باید از دولت قبلی امریکا تشکر کنیم، به‌خاطر تحریم‌های ضد ایرانی؟ به علت ایجاد داعش؟ به دلیل به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق؟ و یا به علت نفاق و دورویی یعنی «ابراز ارادت و همکاری در نامه خصوصی اما حمایت صریح و آشکار از فتنه پس از انتخابات ۸۸»؟

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اینها مصادیق همان دستکش مخملین است که دولت قبلی امریکا روی پنجه آهنین خود کشیده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخن رئیس جمهور جدید امریکا مبنی بر اینکه ایرانیان باید از من بترسند تأکید کردند: ایرانی از تهدید نمی ترسد.

ایشان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه افزودند: مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابانها جواب این حرفها و تهدیدات را خواهند داد.

ایشان با لحنی کنایه‌آمیز افزودند: البته ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی امریکا، حرفهای ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر امریکا ثابت کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: رئیس جمهور جدید با حرفها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی امریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می دهد حقیقت امریکا چیست.

ایشان دستگیری و بازداشت یک کودک پنج ساله ایرانی را مصداقی از حقوق بشر امریکایی برشمردند و افزودند: رحمت پروردگار بر امام بزرگوار که حقیقت امریکا را بارها و بارها در بیانات و نوشته‌هایشان گوشزد می‌کردند و اصرار داشتند که ملت و مسئولان با شناخت ماهیت دشمن، از اعتماد به شیطان بزرگ پرهیز کنند که امروز حقانیت حرفهای آن عزیز به عرش سفر کرده به روشنی در جلوی چشمان همگان است.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی هوایی ارتش در دورانهای مختلف بعد از انقلاب از جمله در خنثی سازی کودتای ۱۳۵۹، دوران دفاع مقدس و عملیات مهمی همچون والفجر ۸ و کربلای ۵ و همچنین تجلیل از تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید سرلشکر ستاری گفتند: جهاد قطعه‌سازی و ابتکار و نوآوری، اولین بار در نیروی هوایی ارتش آغاز شد و نیروی هوایی در طول دفاع مقدس همواره روحیه بخش ملت ایران بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش بخصوص جوانان این نیرو را به ادامه مسیر پرافتخار گذشته و کار و تلاش و ابتکار روزافزون توصیه کردند و افزودند: باید با تقوا و توکل به خدا و با همت بلند، خلأها را پُر کرد.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان با تأکید بر ادامه راه پر عزت و افتخارآفرین ملت ایران خاطرنشان کردند: نسل جوان گذشته کارهای مهمی انجام داد و نسل جوان کنونی نیز این امانت را پاسداری می‌کند و مسیر تحقق آرمانهای انقلاب را ادامه خواهد داد.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی، و بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف، گفت: آماده‌ایم با عزم راسخ و توکل به پروردگار و حضور تعیین‌کننده در هر میدان ضروری، از منافع ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان مستکبر دفاع کنیم.



:: برچسب‌ها: سالروز بیعت تاریخی همافران ، رهبر معظم انقلاب ، امام خمینی ، نیرو هوایی ارتش ، دیدار نهاجا با رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 19 بهمن 1395
.

افسران - نظر امام خمینی درباره قطع رابطه با آمریکا



:: برچسب‌ها: آمریکا , قطع رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 16 بهمن 1395
.
افسران - با بال سوخته هم میتوان پر کشید!


به امید روزی که پاساژی به نام شهدای پلاسکو ساخته شود و پوشاکی خدا پسندانه به خاطر این جوانمردان مرد به دست مردم داده شود



:: برچسب‌ها: پلاسکو , آتش ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 16 بهمن 1395
.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما بایستی با استمداد از شهدا مسیرمان را ادامه بدهیم.
نباید لحظه‌ای از افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیمسرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صبح امروز در مراسمی که با حضور فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود حضور پیدا کرد و ضمن تقدیر از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی می‌بایست ضمن آمادگی کامل روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود افزوده و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشند.
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت انتصاب فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انتظارات ستاد کل نیروهای مسلح از نیروهای مسلح این است که با حفظ روحیه ایثارگری و آموزش‌های دینی روز به روز بر تقویت روحیه و آمادگی یگانهای رزم افزوده تا متجاوزان به کشور اسلامی حتی لحظه‌ای به فکر تجاوز به کشور ما نباشند و ما نباید لحظه‌ای از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیم.
 
وی افزود: شما عزیزان با دیگر همرزمان‌تان در سایر نیروهای ارتش و سپاه و دیگر مجموعه‌های امنیتی و دفاعی کشور مظهر این نسل با بصیرت هستید و قدرت واقعی نیروهای مسلح ما «ایمان حقیقی و انقلابی‌گری» است، تلاش برای بازآفرینی پیروزی‌های گذشته می‌تواند «فتح خرمشهر مکرر» را تضمین کند این همان درسی است که ما از 8 سال دفاع مقدس آموخته‌ایم.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما بایستی با استمداد از شهدا مسیرمان را ادامه بدهیم و در این مسیر باید با ولایت‌‌مداری بدون تفسیر و تعبیر و با تبعیت کامل عمل کنیم، ما باید به قدرت الهی اتکا کنیم و مطمئن باشیم که خداوند در این راه به همه ما عنایت می‌فرمایند.


:: برچسب‌ها: سرلشکر باقری ، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، افزایش قدرت دفاعی ، نزاجا ، نیروی زمینی ارتش ، ولایت فقیه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 6 بهمن 1395
.
سازمان شفافیت بین‌الملل در گزارش سالانه خود از میزان فساد در دولت‌های کشورهای مختلف پرده برداشت.

فاسدترین کشور جهان کدام کشور است؟به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، سازمان شفافیت بین‌الملل روز چهارشنبه در گزارشی هشدار داد روی آوردن مردم به سیاستمداران پوپولیستی (عوام‌گرا) که وعده تغییر وضع موجود و پایان دادن به فساد را می دهند، ممکن است تنها به بدتر شدن شرایط و افزایش فساد منجر شود. 

 
این سازمان در گزارش سالانه «شاخص درک فساد»  سال 2016 نوشت در کشورهایی که رهبران پوپولیست در راس قدرت هستند، «این رهبران معمولا به جای مقابله با تجمع سرمایه در دست افراد نزدیک به حکومت، اشکال و فرم‌های بدتری از سیستم‌های واجد را ایجاد می کنند.»
 
خوزه اوگاز، رئیس هیئت مدیره این سازمان به مجارستان و ترکیه به عنوان دو نمونه اشاره کرد. رتبه این دو کشور دارای رهبران با گرایش‌های تمامیت‌خواهانه در سال‌های اخیر بدتر شده است، ولی آرژانتین که دولت پوپولیست آن کنار گذاشته شد شاهد بهبود وضع و رتبه خود بوده است. 
 
این گزارش سالانه بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصان بحث فساد دولتی، دانمارک و نیوزلند را به عنوان کشورهای دارای کمترین میزان فساد در رده‌بندی قرار داد که کشورهای فنلاند، سوئد، سوئیس و نروژ در رده‌های بعدی قرار دارند. در این رتبه‌بندی سومالی فاسدترین کشور جهان معرفی شد که کشورهای سودان جنوبی، کره شمالی نیز قبل از آن قرار می گیرند. 
 
کشورهای سنگاپور، هلند و کانادا در رده های هفتم تا نهم کشورهای دارای کمترین میزان فساد قرار گرفتند و سه کشور آلمان، لوکزامبورگ و انگلیس نیز به صورت مشترک در رده دهم جای گرفتند. آمریکا نیز که در سال 2015 در رده شانزدهم قرار گرفت با تنزل موقعیت خود به رتبه 18 رسید. 
 
فین هاینریش، مدیر تحقیقات این سازمان، گفت این موسسه در قبال دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، سیاست صبر و تحمل را در پیش گرفته است ولی به قدرت رسیدن وی «نگرانی‌هایی جدی» ایجاد کرده است. وی افزود دونالد ترامپ نیز همانند رهبران مجارستان و ترکیه با وعده مقابله با فساد به قدرت رسید ولی «اگر به اقدامات وی تا کنون دقت کنیم، وجود فامیل‌بازی را متوجه می شویم. افرادی که در کابینه وی حضور دارند تضاد منافع زیادی دارند. آنها افرادی نیستند که نماد شفافیت باشند.»
 
این شاخص بر اساس عوامل مختلفی تعریف می‌شود از قبیل اینکه آیا مقامات دولتی به سبب فساد محاکمه می شوند یا خیر، درک عمومی درباره شیوع رشوه چیست و اینکه آیا نهادهای دولتی به نیازهای شهروندان پاسخ می دهند یا خیر. تقریبا هفتاد درصد 176 کشوری که مورد بررسی قرار گرفتند در یک بازه امتیازی بین صفر تا صد، نمره‌ای زیر پنجاه به دست آوردند. 
 
این  گزارش با اشاره به اینکه در سال 2015 بسیاری از کشورها به جای بهبود وضعیت، شاهد وخیم تر شدن اوضاع بودند، بر لزوم مقابله و اقدام جدی تاکید شد. 
 
کشوری که بیشتری میزان سقوط را در رتبه‌بندی جدید این سازمان شاهد بود کشور قطر است. این کشور که میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال سال 2022 انتخاب شده است با انتقادهای زیادی در زمینه نقض حقوق کارگران خارجی شاغل در بخش ساختمانی خود روبرو شده است. 
 
از سوی دیگر کشور، افغانستان که همواره در رتبه‌های پایین قرار داشت، در سال 2016 بیشترین میزان بهبود را شاهد بود. این کشور در شاخص شفافیت بین الملل چهار امتیاز بالاتر آمد ولی بازهم نتوانست رتبه‌ای بهتر از 169 را به خود اختصاص دهد.



:: برچسب‌ها: بین الملل ، فساد ، سازمان شفافیت بین الملل ، ترکیه ، آمریکا ، سومالی ، سودان ، سوئد ، دانمارک ، نیوزیلند ، کره شمالی ، فساد در دولت ، گزارش سالانه ، قطر ، افغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 6 بهمن 1395
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی