.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید.

 
زنبور عسل را به این سبب که پاکیزه می‌خورد و پاکیزه پس می‌دهد، حیوانی است که خدای ارجمند به او وحی کرد و حیوانی است نه از جن و نه در شمار انسان.
 
مورچه به این دلیل که مردم در روزگار حضرت سلیمان‌ بن‌ داوود(ع) به قحطی گرفتار شدند، پس هنگامی که به سوی نماز باران خواهی می‌رفتند، مورچه‌ای را دیدند که روی دو پای خود ایستاده دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرده و می‌گوید: "خدایا، ما آفریده‌ای از آفریدگان تو هستیم و از فضل تو بی‌نیاز نیستیم، ما را از نزد خود روزی ده و ما را به گناهان کم‌خردان آدمی زادگان بازخواست منما."
پس سلیمان به مردم گفت: به خانه‌هایتان برگردید که همانا خدای فرازمند بر اثر دعای دیگران به شما آب داد.
 
قورباغه بدین رو بود که چون بر ابراهیم(ع) آتش برافروختند، همه جانداران زمین به خدای بزرگ و ارجمند شکایت کردند و از او خواهش کردند که بر آتش آب بریزند، خدا به هیچ یک از آنان اجازه نداد مگر قورباغه که دو سوم پیکر قورباغه در انجام این کار سوخت و تنها یک سوم از پیکرش سالم ماند.
 
شانه به سر (هدهد) به این دلیل بود که او راهنمای سلیمان(ع) به کشور بلقیس بود.
 
گنجشک به این دلیل که یک ماه راهنمای حضرت آدم(ع) از سرزمین سراندیب به سرزمین جده بود.
 
و اما پرستو به این سبب که گردش او در آسمان به دلیل اندوه خوردن بر ستم‌هایی است که روا داشتند و عبادت او خواندن «سوره حمد» است و آیا نمی‌بینید که او می‌گوید: «ولااضالین».
 
 
منبع: الخصال المحمودة والمذمومة(صفات پسندیده و نکوهیده)، جلد 1، ص 448-451 نوشته شیخ صدوق(ره)


:: برچسب‌ها: پیامبر ، حیوان ، مورچه ، قورباغه ، امام صادق ، زنبور عسل ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 12 اسفند 1394
.
دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی با تاکید بر نقش مخرب رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه، اعلام کرد که حملات سیاسی و رسانه‌ای، این کشور را وارد بحران شدید کرده است.

به نقل از المیادین، "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود اعلام کرد که افزایش حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد فضای بحران شدید در سطح سیاسی و ملی کرده است.

وی اضافه کرد: پس از آنکه سعودی‌ها توقف کمک‌های مالی که قرار بود به ارتش انجام دهد را اعلام کرد، در لبنان و منطقه حملات سیاسی و رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای را چه از جانب سعودی‌ها و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و چه از سوی برخی گروه‌های سیاسی در لبنان را شاهد بودیم.این تشدید حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد بحران شدید در بعد سیاسی و رسانه‌ای و کلی کرد به گونه‌ای که باعث هراس لبنانی‌ها و کسانی که در این کشور اقامت دارند گردید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: شایعه‌های گسترده‌ای منتشر گردید و برخی از شبکه‌های سعودی اقدام به انتشار برنامه‌های بسیار اهانت آمیزی کردند. از 19 فوریه که قطع کمک‌های عربستان اعلام گردید وارد مرحله جدیدی از درگیری‌های سیاسی و رسانه‌ای از سوی عربستان شدیم.

وی در ادامه این سخنرانی به اوضاع سیاسی و امنیتی در لبنان پرداخت و گفت: پس از شرایط تشدید حملات از سوی سعودی‌ها، دیگر گروه‌های سیاسی  به تشدید اوضاع پرداخته و در این شرایط چندین موضوع حاصل شد. 1- بیانیه‌های مجهول المصدری منتشر شد که طی آن ادعا شده بود حزب‌الله به دنبال وارد شدن در برخی مناطق بوده و از این بیانیه‌ها صدای فتنه میان شیعه و سنی شنیده می‌شود. 2- عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از سفر شهروندان خود به لبنان ممانعت کردند و از شهروندان خود نیز خواستند تا این کشور را ترک کنند و درباره برخی چالش‌های امنیتی در لبنان صحبت کردند این در حالی است که هیچ اشاره‌ای به این چالش‌ها نکردند. 3- مقاله‌ و تحلیل و برنامه ریزی برای 7 می جدید 4- برخی خبرها در پایگاه‌های الکترونیکی و انتشار دروغ درباره بروز درگیری.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی از اعتراض‌های خیابانی که طی چند روز اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاده بود گفت: حزب الله هیچ گونه ارتباطی با آنچه که درخیابان رخ داده است ندارد.این حوادث یک عکس العمل ناخودآگاه به مسائلی است که آن را اهانت تلقی کرده اند و ممکن است که برخی افراد به این اعتراض ها نفوذ کرده باشند. بستن راه ها مناسب نیست و عکس العمل باید مناسب و بررسی شده باشد.

وی افزود: نیازی به ریختن به خیابان‌ها وجود ندارد و باید پاسخ‌هایی متمدنانه بدهیم که در خدمت اهداف ما باشد. مسئولان حزب الله باید با کسانی که به خیابان ها ریختند جلسه بگیرند و آنها را از آمدن به خیابان منع کنند چرا که در مرحله بسیار حساسی قرار داریم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اهداف مشترک عربستان و اسرائیل گفت: طرح عربستان در منطقه فتنه انگیزی است و این طرح اسرائیل نیز هست. ما هرگونه اهانت به نماد‌های اسلامی را رد می کنیم این تنها یک اشتباه نیست بلکه گناه نیز است.

اهانت به نمادهای اسلامی خطرناکترین باب برای فتنه است و که برخی از گروه ها با حمایت آمریکا، عربستان و اسرائیل بر روی آن کار می‌کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو کمک 3 میلیاردی عربستان به ارتش لبنان گفت:  کمک عربستان به ارتش لبنان از زمان وفات ملک عبدالله متوقف شد و دلیل توقف آن موضع ما در برابر عربستان نیست. برخی از گروه های لبنانی هستند که امید وارند عملیات طوفان قاطعیت مانند یمن در لبنان هم تکرار شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به برخی از سخنان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رسانه های وابسته به آنها درباره عرب بودن و نسب عربیت که لبنان را خارج از این دایره اعلام کرده بودند، گفت: چگونه برخی از افراد در مورد  نسب عربیت حرف می‌زنند در حالیکه اصل عرب بودن را فراموش کرده‌اند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد که حزب الله توانایی، شایستگی و آمادگی مقابله و مقاومت به تنهایی را دارد و از هیچ یک از همپیمانان خود نمی‌خواهیم که خود را در تنگنا قرار دهند. هرچه در مورد تمامی اقداماتی که در کشورهای عربی حوزه خلیج علیه لبنان و لبنانی ها انجام می شود تنها حزب الله را هدف قرار  داده است. ما مسئولیت را می پذیریم و بر مواضع خود پایدار هستیم، و حتی اگر تنها بمانیم بر حق خود پافشاری می‌کنیم.

نصرالله همچنین در مورد فشارهای برخی از گروه‌های سیاسی لبنان به حزب الله گفت: از دولت و گروه‌های سیاسی لبنان می‌خواهند که به حزب الله فشار بیاورند تا از مواضع خود در برابر عربستان عقب نشینی کند. جنگ عربستان علیه ما جدید نیست، این کشور از سال 2005 به ما حمله می کند. این عبارت که «باید حزب الله در جنگ تموز 2006 نابود شود» تعیبر یک امیر سعودی است. جون بایدن پیشتر گفته بود که عربستان میلیاردها دلار و هزاران تن از اسلحه برای ضربه به نظام سوریه به کار گرفته است. خودروی‌های بمب‌گذاری شده که از قلمون به سوی لبنان می آمد با مدیریت عربستان بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی علیه ملت های مسلمان در منطقه گفت: عربستان روزانه در یمن مرتکب کشتار می‌شود و دنیا ساکت است و ما نمی‌توانیم در برابر این جنایت‌ها سکوت کنیم. بزرگترین و شرافتمندانه ترین کاری که در زندگی انجام دادم، آن سخنرانی بود که در دومین روز از حمله عربستان یه یمن ایراد کردم. هیج مظلومیتی بر روی کره زمین به اندازه مظلومیت مردم یمن نیست که در نتیجه حمله عربستان سعودی به وجود آمده است. هنگامی که جهان عرب در برابر حمله عربستان به یمن سکوت می‌کند به معنی است که به عربستان برای حمله به یک کشور دیگر مشروعیت داده است. به نفع هیچ کشوری نیست که به عربستان اجازه حمله به یک کشور دیگر را بدهد.


دبیر کل حزب الله لبنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره اقدامات عربستان علیه لبنان گفت: بر اساس کدام معیار عربستان حق دارد با ملت لبنان اینگونه برخورد کند. عربستانی که اینگونه با یمن، سوریه، عراق، و بحرین برخورد کرده است، با لبنان هم همین برخورد را می کند. اگر عربستان با حزب الله مشکلی دارد پس باید به تنهایی با حزب الله مقابله کند و دیگران گناهی ندارند.هرآنچه که می توانید در مورد حزب الله انجام دهید ولی این مسئله ربطی به کشور لبنان و مردم ندارد.



:: برچسب‌ها: سید حسن نصرالله ، تاکید ، نقش مخرب ، رژیم صهیونیستی ، عربستان ، منطقه ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 12 اسفند 1394
.

به نقل از میرور، "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه به دیدار مردان و زنان سرباز در مسکو رفته بود که یکی از این سربازان با جسارت از پوتین خواست با او سلفی بگیرد. جالب است که ولادیمیر پوتین با خوشرویی درخواست این سرباز را پذیرفت و با لبخند آماده سلفی گرفتن شد.

 
سربازان برای سلفی گرفتن با رئیس جمهور، دور او جمع شدند. پس از آن، پوتین به سمت لیموزین خود رفت و از جمعیت سربازان با خوشرویی خداحافظی کرد. فیلم سلفی ولادیمیر پوتین و سربازان به سرعت در رسانه های اجتماعی منتشر شد.
 
سلفی جالب و سخاوتمندانه ولادیمیر پوتین با سربازان+ تصاویر و فیلمسلفی جالب و سخاوتمندانه ولادیمیر پوتین با سربازان+ تصاویر و فیلم
سلفی جالب و سخاوتمندانه ولادیمیر پوتین با سربازان+ تصاویر و فیلمسلفی جالب و سخاوتمندانه ولادیمیر پوتین با سربازان+ تصاویر و فیلم
سلفی جالب و سخاوتمندانه ولادیمیر پوتین با سربازان+ تصاویر و فیلم


:: برچسب‌ها: ولادیمیر پوتین ، سربازان ، مسکو ، روسیه ، فیلم سلفی ، عکس سلفی ، سرباز جسور ، لبخند پوتین ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 12 اسفند 1394
.
افسران - (هفت اسفند94) روز پیروزی ما روز شکست شمن
 خدا رو شکر امسال هم استقبال خوب بود و واقعا امروز برای همه ی عاشقان امام خامنه ای عیدی بزرگ بود.
و مطمئنا روز عصبانیت و ناراحتی دشمنان داخلی و خارجی بود...


:: برچسب‌ها: انتخابات، ابر سفید، تحریم ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 8 اسفند 1394
.
عربستان سعودی مدتی است که قصد دارد نیروی نظامی زمینی به سوریه اعزام کند و ادعاهای مختلفی را در این زمینه مطرح کرده است.

آیا ایران از عربستان سعودی مدتی است که قصد دارد نیروی نظامی زمینی به سوریه اعزام کند و ادعاهای مختلفی را در این زمینه مطرح کرده است.


مقامات رژیم سعودی با ادعای مبارزه با تروریست های داعش قصد دارند وارد آوردگاه نبرد سوریه شوند که در این پروسه برخی کشورهای فرامنطقه ای همچون ایالات متحده آمریکا از این موضوع استقبال کرده اند و این موضوع در سخنان هفته های اخیر "جان کری" وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا کاملا مشخص بود.


عربستان سعودی در جنگ یمن متحمل شکست های سنگینی شده و سوال اینجاست که چگونه می تواند در تحولات میدانی سوریه که بسیار سهمگین تر و دشوارتر از نبرد یمن است ایفای نقش موثر کند؟


سعودی ها به دنبال آن هستند تا نظام سوریه را به هر نحو ممکن  ابتدا تضعیف و بعد سرنگون کنند و در این پروسه اقدامات متعددی را در 5 سال گذشته انجام داده اند که نمونه آن  تجهیز تروریست های تکفیری به انواع سلاح های خودکار پیشرفته و تجهیزات رزم زمینی و زرهی است.


البته رسانه های خارجی و وابسته به ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند تا ایران را نگران از  "حضور نظامی عربستان در یمن"  جلوه دهند و اخیرا هم نشریه "نیوزویک" ادعایی در این زمینه داشته است.



**بازخوانی ادعای "نیوزویک"

"نیوزویک" در گزارشی به قلم "جی متیو مکینز" مدعی شد: زمانیکه عربستان برای دخالت نظامی در میدان جنگ داخلی سوریه اعلام آمادگی کرد، این احتمال وجود داشت که امارات متحده و بحرین نیز به تبعیت از آن، برای حضور نظامی در سوریه اعلام آمادگی کنند. در این شرایط قطر نیز، دست‌کم به شکل نمادین، به پیروی از عربستان می‌پردازد. این نشریه  مدعی شد: اعزام نیروهای نظامی چند کشور کوچک عرب در حوزه خلیج فارس به سوریه، بعید است تغییر چندانی در معادلات جنگی این کشور بوجود آورد؛ اما می‌تواند یک جنگ نیابتی میان ایران و عربستان، آنهم در زمین سوریه ایجاد کند.


این نشریه تاکید کرد: حضور احتمالی نیروهای نظامی ائتلاف عرب در جنگ سوریه، در پی حضور پررنگ ایران در این کشور، ناکارآمد بودن کمک‌های مالی عربستان به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،افزایش احتمال نفوذ ائتلاف ایرانی- روسی به شهر "حلب"  و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح ژنو، مطرح شد.  آمریکا بارها کشورهای حوزه خلیجه فارس را برای ایفای نقشی جدی‌تر در بحران داخلی سوریه تحت فشار قرار داده است. در این میان ترکیه هم وارد میدان شد و از حمایت و همکاری با عربستان در سوریه استقبال می‌کند. سوال مهم اینجاست که ایران، ارتش سوریه و حامیان آن در مقابل تصمیم دخالت نظامی عربستان چگونه موضع‌گیری می‌کنند.


تاکنون نه تهران و نه دمشق وقت خود را برای مقابله با ریاض و تهدیدات آن هدر نداده‌اند. "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به تهدید نظامی عربستان به یک جمله بسنده کرد و گفت: نیروهای متجاوز خارجی را با تابوت به خانه برمی‌گردانیم.


نیوزویک در ادامه ادعایش نوشت: مقامات ایران تاکید می‌کنند هدف عربستان مقابله با داعش نیست زیرا این گروه تروریستی دست پرورده همین کشور است. درصورتیکه عربستان وارد جنگ سوریه شود، آمریکا از آن حمایت خواهد کرد و به این ترتیب مقابله با عربستان برای ایران دشوار خواهد شد. این موضوع ایران را نگران کرده است. ممکن است کار به تقابل ایران و آمریکا در سوریه کشیده شود، درحالیکه دو کشور به تازگی در مسیر بهبود روابط دیپلماتیک قدم برداشته‌اند. این نشریه در ادامه مدعی شد: ایران و روسیه دو اهرم مهم و تاثیرگذار در مذاکرات صلح سوریه هستند زیرا هر دو در بحران داخلی سوریه دخالت نظامی دارند. ایران هرگز اجازه نمی‌دهد این برتری در سوریه به سود کشور دیگری تغییر کند.



مقامات کشورمان بارها به مسئولین سعودی درباره حضور نظامی در سوریه هشدار داده اند وگفته شده که این یک باتلاق عمیق برای نیروهای رژیم سعودی خواهد بود و ارتش کلاسیک و کم تجربه عربستان شکست تاسف باری را متحمل خواهد شد.



**سوریه یک باتلاق برای رژیم سعودی خواهد بود

سردار سرتیپ احمد وحیدی وزیر سابق دفاع  درباره تحولات سوریه اظهار داشت: عربستان یک الگوی فاسد را در منطقه دنبال و به کشتار خود در "غرب آسیا" ادامه می دهد.



وی ادامه داد: وضعیتی که در منطقه داریم یک باتلاق مهم برای سعودی است؛ کما اینکه در یمن هم آن ها گرفتار یک باتلاق شدند. وزیر سابق دفاع با اشاره به اینکه ورود سعودی به جنگ سوریه آسیب های جدی برای پادشاهی عربستان خواهد داشت، تصریح کرد: ورود عربستان به سوریه داخل شدن در یک جنگ بی پایان خواهد بود.


سردار وحیدی تصریح کرد: عقلانیت موجود در عربستان تضعیف شده و این موضوع می‌تواند سعودی را در یک جنگ بی پایان قرار دهد و ورود در سوریه نمایش دیگری از شکست برای عربستان خواهد بود .


 پس از آغاز عملیات آزاد سازی استان "حلب" با نام "نصر" که چند ماهی است در حال انجام بوده، همپیمانان تروریست های تکفیری به شدت نگران تضعیف متحدان خود از جمله داعش، جبهه النصره و احرار الشام شدند.


عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس بخشی از ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا هستند ؛  ولی در این چهار ماه هیچ اقدامی صورت نداده اند و به جایش حمله هوایی به انصارالله را در یمن در دستور کار قرار داشتند؛ نیروهایی که (انصارالله) ثابت شده بیش از آنچه انتظار می رفت سرسخت هستند.


ایران نه تنها از حضور نظامی سعودی در سوریه نمی ترسد بلکه به خوبی می داند این اقدام عربستان سرآغاز مشکلات رژیم سعودی در منطقه غرب آسیا خواهد بود و به مشکلات آن ها در یمن (با توجه به وسعت منطقه درگیری) خواهد افزود.



:: برچسب‌ها: حضور نظامی سعودی ، سوریه ، یمن ، جنگ یمن ، جنگنده ، رژیم سعودی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 8 اسفند 1394
.

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس در همایش سالیانه مسئولان دفاتر ارتباط مردمی نیروهای مسلح با بیان این که مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی با حضور پر شکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ روشن و محکمی به دشمنان اسلام و انقلاب دادند گفت: این حماسه موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان قسم خورده نظام شد و یقیناً مردم بصیر ایران اسلامی با حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بار دیگر ولایت مداری، بصیرت و اقتدار خود را به رخ استکبار خواهند کشید.

وی در ادامه با اشاره به تکالیف ملی که از طرف فرماندهی معظم کل قوا به مسئولان ابلاغ گردیده، بصیرت را موثرترین عنصر هدایت خواند و تصریح کرد: بصیرت ریشه عمیقی دارد و به معنای درک، آگاهی و معرفت می باشد و قرآن کریم انسان های بی بصیرت را کور می خواند و هدف از نزول قرآن ایجاد بصیرت می باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تکلیف ملی دوم را پیشگیری از نفوذ دشمن خواند و با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: اگر دشمن صلحی را پیشنهاد کرد آن را رد نکنید تا خداوند راضی شود، اما بعد از صلح نهایت احتیاط از دشمن را داشته باشید و خوش گمانی را کنار بگذارید.

وی حوزه نیروی انسانی را مهم ترین رکن هر سازمان توصیف و خاطر نشان کرد: امروز فضای مجازی در ایران رابطه یک طرفه با جامعه دارد و صاحبان تکنولوژی و ابزار در ارتباطشان طراز را به سمت خودشان مثبت نگه می دارند، پس در برابر این هجمه فرهنگی با بصیرت در مسائل اقتصادی، سیاسی، معیشتی و... تدبیر کنیم و به دنبال راه حل مشکلات باشیم تا دشمن نتواند از این راه نفوذ کند و ارزشهای فرهنگی انقلاب را تخریب کند.

دادرس با اشاره اهمیت وجود روحیه مردمی در فرماندهان و دیدارهای چهره به چهره آنان با کارکنان و مردم گفت: محبوب ترین انسان ها کسانی هستند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: در ارتش به موضوع آموزش به شکل قاعده مندی توجه شده و با برگزاری دوره های بصیرت به صورت منظم در سال های اخیر توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گام های مثبتی دراین زمینه برداشته شده است.

بر اساس این گزارش، همه ساله در راستای فرهنگسازی و با تاکید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی و ارائه الگوهای موفق و برتر به جامعه، فعالان دفاتر ارتباطات مردمی سازمانهای نیروهای مسلح نشستی را برگزار می‌کنند.



:: برچسب‌ها: امیر دادرس ، ارتش ، راهپیمایی ، فرماندهی معظم کل قوا ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 1 اسفند 1394
.

ابتدای سال جاری بود که رهبر انقلاب در بیانات خود در حرم رضوی به موضوع برهم‌زدن «امنیت» کشور توسط دشمنان اشاره کرده و فرمودند: «می‌خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت.» از طرفی دیگر، یکی از موضوعاتی که موجب افزایش و تقویت امنیت ملی می‌شود، حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود در این‌باره فرمودند: «همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.»



:: برچسب‌ها: انتخابات، مشارکت، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 1 اسفند 1394
.

تجربه‌ی تاریخی نشان می‌دهد که نظام سلطه در آستانه‌ی برگزاری انتخابات، پروژه‌های ضدامنیتی را علیه جمهوری اسلامی ایران کلید می‌زند. مه به برخی از آنها اشاره می شود. طرح‌های دشمن به‌ اقتضای ماهیت شرایط، متفاوت است و حسب شرایط یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را به کار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چند مورد زیر که در ایام انتخابات‌های گذشته نیز انجام شده اشاره کرد: ۱. نفی ماهیت اجتماعی انتخابات: با توجه به اینکه اهمیت انتخابات به کاربست قدرت اجتماعی در حوزه‌ی مدیریت سیاسی برمی‌گردد، دشمن تلاش می‌‌کند تا انتخابات را در کشور مقوله‌ای صوری نشان دهد که نمی‌تواند سرنوشت سیاسی را تحت‌تأثیر قرار دهد. در این فضا، مباحثی از این قبیل شایع می‌شود که همه‌چیز از قبل شکل گرفته و انتخابات بی‌تأثیر است. در مقابل این سیاست، بایستی تاریخ تحول جمهوری اسلامی و نقش سازنده‌ی دوره‌های مختلف انتخابات در آن تبیین شود تا اینکه مشخص گردد که در جمهوری اسلامی، اداره‌ی جامعه به انتخاب مردم متکی بوده و هست. به عبارت دیگر، انتخابات منصه‌ی ظهور اراده و قدرت مردم است و این رویکرد اجتماعی لازم است برجسته شود. ۲. نفی ضرورت: در این رویکرد، تلاش می‌شود که رأی افراد غیرضروری نشان داده و چنین شایع شود که به‌قدر کفایت دیگران حضور دارند و لذا نیازی به مشارکت ما نیست. بعضاً نیز این عدم ضرورت به‌دلیل نبود فرد یا کاندیدای خاصی توجیه می‌شود. درهر‌حال باید دانست که مشارکت حدومرز ندارد و لذا حضور بیشتر به واقعی‌تر شدن نتایج کمک می‌کند. لذا راهکار مقابله با این سیاست، نشان دادن نقش افراد در کلان انتخابات است. این موضوع باید تبیین شود که هر فرد در انتخابات ارزش خاص خود را دارد. ۳. نفی سلامت: در این رویکرد سعی می‌شود تا فرایند انتخابات نفی شود و در مجموع، اقدامی ناقص یا یک‌سویه ترسیم شود که نمی‌تواند اراده‌ی عموم را نشان دهد. در مقابل این رویکرد، لازم است شفافیت حقوقی و قاطعیت مدیریتی در اجرای قانون ملاک باشد تا هیچ‌کس نتواند حریم حق‌الناس را نقض کند. در مجموع، اتخاذ سیاستی مبتنی بر قانون‌گرایی، عدالت، انصاف و شفافیت، می‌تواند ابزارهای دشمنان را در فضای مجازی و عینی، ناکارآمد سازد.



:: برچسب‌ها: انتخابات، دشمنان، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : شنبه 1 اسفند 1394
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی