.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
اسپوتنیک با اشاره به سفر وزیر دفاع ایران به مسکو، نوشت روسیه می‌تواند به نوسازی ارتش ایران کمک کند.

به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، 15 – 16 فوریه (26 و 27 بهمن) در یک دیدار رسمی وارد مسکو می شود.
 
اسپوتنیک از سفارت ایران در مسکو اطلاع گرفت که انتظار می‌رود که وی با «دمیتری راگوزین،» معاون نخست وزیر، و «ولادیمیر کوژین،» دستیار رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی — فنی ملاقات، خواهد کرد
 
در ادامه این گزارش آمده است: همین الان می‌توان گفت که وزیر دفاع ایران یک تعداد پیشنهاد های مشخص معطوف به توسعه همکاری‌های نظامی با روسیه را به همراه خواهد آورد. نه تنها مساله اجرای کامل قرارداد تحویل سامانه های پدافند هوایی در دستور کار قرار دارد بلکه ایران آماده است شکاری های سوخو — 30 روسیه را تهیه کند. 
 
وزیر دفاع ایران در آوریل 2015 نیز در مسکو با یک دیدار رسمی بسر برد و در کنفرانس بین‌المللی در باره امنیت شرکت کرد. در چارچوب این بازدید طرفین موضع دقیقی جهت اجرای کامل قرارداد تحویل مجتمع های پدافند هوایی اس — 300  به ایران را تعیین کردند.


:: برچسب‌ها: ایران، روسیه، ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 27 بهمن 1394
.
روزنامه روسی کامرسانت با اشاره به سفر وزیر دفاع ایران به روسیه، نوشت تهران قصد دارد 8 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از مسکو خریداری کند.
کامرسانت: ایران از روسیه 8 میلیارد دلار تجهیزات نظامی می‌خرد/ بالگرد‌های سری و موشک‌های دفاعی باستیون در فهرست خرید تهران روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت ایران قصد دارد هشت میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه بخرد و وزیر دفاع ایران امروز شانزده فوریه (۲۷ بهمن) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند. 
 
روزنامه کامرسانت به نقل از منابعی در بخش همکاری فنی-نظامی روسیه،نوشت ارتش ایران قصد دارد تجهیزات نظامی روسی به ارزش دست‌کم هشت میلیارد دلار خریداری کند. 
 
دوشنبه ۱۵ فوریه (دیروز)، حسین دهقان وزیر دفاع ایران برای سفری دو روزه با هدف آغاز مذاکرات با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، و دمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر این کشور، وارد مسکو شد. 
 
به گفته منابع مورد استناد روزنامه کامرسانت، که روزنامه‌ای نزدیک به کرملین است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه قرار است میزبان وزیر دفاع ایران باشد. 
 
تهران از پیش‌ فهرستی از تجهیزات و تسلیحاتی را که ارتش می‌خواهد بخرد، به مسکو تحویل داده است. 
 
طرف ایرانی برای خرید هواپیماهای جنگی سوخو-۳۰ اس‌ام، هواپیماهای آموزشی یاک-۱۳۰، بالگرد سری می‌-هشت و می‌-هفده، مجموعه‌های موشک‌های دفاعی «باستیون» مجهز به موشک‌های ضد کشتی‌های مافوق صوت «یاخونت»، ناوچه، زیردریایی دیزلی-برقی همچنین دیگر انواع تجهیزات نظامی علاقمندی نشان داده است. 
 
کامرسانت خاطر نشان کرد: تحقق این طرح‌ها با توجه به کمبود بودجه تهران و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که محدودیت‌هایی بر تحویل تسلیحات به ایران اعمال می‌کند، ممکن است به مانع برخورد کند.


:: برچسب‌ها: کامرسانت ، تجهیزات نظامی ، نظامی ، پوتین ، حسین دهقان ، مسکوسوخو ، باگرد سری ، ارتش ایران ، وزیر دفاع ، رئیس جمهور ، زیر دریایی ، موشک ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 27 بهمن 1394
.

 

جروزالم پست در گزارشی به افشای برنامه خرابکاری تل آویو علیه ایران پرداخت.
 جروزالم پست در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است هدف رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی ایران، وارد کردن آمریکا به جنگ با این کشور بود. 
 
هایدن در فیلم مستند "روزهای صفر" که این هفته در جشنواره بین المللی فیلم برلین اکران شد این سخنان را بیان کرد. در این مستند همچنین چند عضو سازمان اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند تل آویو می‌کوشید با خرابکاری در سامانه رایانه‌ای برنامه هسته‌ای ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را نابود کنند. با این وجود، طرح صهیونیست‌ها شکست خورد و میلیون‌ها دلاری که برای این خرابکاری هزینه شده بود بر باد رفت.
 
این فیلم شامل شواهد فراوانی از همکاری مشترک سیا و سازمان‌ امنیت ملی آمریکا با موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای ساختن ویروس مرگبار جهت نفوذ به رایانه تاسیسات غنی‌سازی ایران در نطنز بود. شواهد این فیلم به صورت بی‌نام بود که به وسیله یک بازیگر که چهره خود را پوشانده بود ارائه شد. 
 
یکی از منابع این مستند اعلام کرد: ما میلیون‌ها دلار برای این عملیات و خرابکاری در تمامی رایانه‌های زیرساخت‌های ایران هزینه کردیم. ما به مراکز دولتی، خطوط برق، نیروگاه‌های برق و بسیاری از زیرساخت‌های ایران نفوذ کردیم. علیرغم اینکه کارشناسان فناوری،"استاکس نت" را ویروس رایانه‌ای آلوده‌کننده نطنز عنوان کرده بودند، در این مستند نام این ویروس ذکر نشد.
 
جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا نیز در این مستند اعلام کرد: اسرائیلی‌ها کد‌های این ویروس مرگبار را تغییر دادند. در نتیجه اقدام صهیونیست‌ها و برخلاف برنامه، این ویروس از برنامه هسته‌ای ایران به تمامی رایانه‌های این کشور و از آنجا در سراسر دنیا منتشر شد. این عمل نابخردانه، حتی رایانه‌های آمریکا را نیز مورد آسیب قرار داد. این انتشار غلط به ایران اجازه داد که از متخصصان بلاروسی و روسی برای واکسینه کردن رایانه‌های خود و ارتقای بخش‌های دفاعی برنامه هسته‌ای بهره بگیرد.
 
در این مستند آمده است: اشتباه مرگبار این است که فرمول سرّی برای نوشتن کدهای این ویروس همینک در دستان ایران و روسیه است. کشورهایی که هدف اصلی این ویروس مرگبار بودند خود صاحب آن شدند.
 
هایدن که به مدت ده سال رییس سیا و سازمان امنیت ملی آمریکا بود در این مستند گفت: طرح خرابکاری این ویروس مرگبار در سال 2006 برنامه‌ریزی شده بود. جرج بوش، رییس جمهور آن برهه آمریکا خواستار خنثی کردن برنامه هسته‌ای ایران بود. بوش نمی‌خواست که میان دو گزینه "بمباران کن یا بمباران شو" قرار بگیرد.
 
بر طبق این مستند، کارشناسان صهیونیستی و آمریکایی با هدف خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران گرد هم جمع شدند. همزمان با بازدید محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسبق ایران از سایت نطنز این ویروس وارد تاسیسات هسته‌ای این کشور شد. 
 
بعد از روی کار آمدن باراک اوباما، وی نگران بود که تل آویو اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد. اوباما از حمله اسرائیل به ایران می‌ترسید. هایدن معتقد است ترس آمریکا از این بود که در صورت حمله اسرائیل به ایران، واشینگتن نیز وارد جنگ شود. 
 
یکی از مقامات امنیتی آمریکا در این مستند می‌گوید این ویروس به وسیله موساد در برنامه‌های رایانه‌ای دو شرکت تایوانی که با ایران همکاری داشتند، قرار داده شد. این ویروس‌ها برای آسیب‌رسانی به تاسیسات دیجیتالی و الکترونیکی شرکت آلمانی زیمنس در تاسیسات هسته‌ای نطنز که با سانترفیوژها در ارتباط بود طراحی شد. قرار بود هزار سانترفیوژ از 5 هزار سانترفیوژ نطنز در این حمله آسیب ببیند بدون اینکه ایرانی‌ها از منبع آسیب‌ها آگاهی یابند. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: این عملیات خرابکاری اهداف روانی نیز داشت. ایجاد حس درماندگی در دانشمندان هسته‌ای ایران و متحیر کردن آنان از دلیل خرابکاری می‌توانست از جنبه روانی دستاورد خوبی برای تل آویو باشد. بالاتر از آن این خرابکاری می‌توانست باعث ایجاد شکاف میان دانشمندان هسته‌ای، رهبران نظامی و سیاسیون ایران شود. ایرانی‌ها پس از این خرابکاری دانشمندان خود را توبیخ و اخراج می‌کردند که برای به عقب انداختن برنامه‌های هسته‌ای ایران بسیار کارساز بود.


:: برچسب‌ها: بین الملل ، ایران ، حمله به تاسیسات هسته ای ایران ، نطنز ، ویروس استاکس نت ، اسرائیل ، تل آویو ، جو بایدن ، روسیه ، هایدن ، شرکت تایوانی ، دانشمندان هسته ای ، آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 27 بهمن 1394
.

آخرین رژه ارتش فدراسیون روسیه در سال 2015  علاوه بر شکوه و جذابیت های خاص خود برای کارشناسان نظامی وعلاقه مندان به بخش تسلیحات یک پدیده شگفت انگیز و شگرف را به نمایش گذاشت تا بار دیگر قدرت‌نمایی صنایع نظامی روسیه را به رخ رقیب دیرینه‌اش یعنی ایالات متحده بکشد. روسیه که در زمینه تجهیزات پدافندی و نیروی زمینی برتری خود را بارها به رخ رقیب غربی خود کشیده است این بار از جدیدترین دست‌آورد زرهی خود پرده برداشت.

 
تانک T14
 
 آرماتا نام پلتفرم رزمی جدید ساخت روسیه است که بر مبنای اصول ساخت ماژولار و با هدف ایجاد بستر یکپارچه جهت تولید نسل جدید تانک‌ها و زره‌پوش‌های ارتش این کشور توسعه یافته است. دو زیرشاخه معرفی شده این پلتفرم، تانک T-14 که توسط رسانه‌ها اولین تانک روسی با طراحی کاملا جدید و مستقل از زمان توسعه تانک معروف T-72  لقب گرفته است. طراحی و فناوری‌های بکار رفته در این جنگ افزار تغییرات اساسی نسبت به جنگ‌افزارهای زرهی شوروی و روسیه تاکنون داشته است. 
 
امروزه تانک‌ها با دشمنان بسیار بیشتر و متنوع تری نسبت به جنگ جهانی دوم مواجه هستند. توسعه پرتابه‌های مدرن، موشک‌های ضدتانک هواپرتاب، توپخانه‌های هوشمند و مهمات ضدزره متنوع در کنار تجربه خارق‌العاده غلبه تانک‌های کوچک اما چابک T 34 به تانک های قدرتمند اما تنبلی چون تانک‌های Tiger آلمانی، همه و همه روس‌ها را متقاعد کرد تا طراحی تانک‌های بزرگ و سنگینی چون KV-2 ملقب به بی‌باک مسلح به توپ‌های کالیبر بالا را به بایگانی تاریخ سپرده و تانک‌های کوچک، سبک و به اصطلاح Low profile را برای نیم قرن بعد به عنوان ستون فقرات لشگرهای زرهی روسیه برگزینند.
 
تانک T14
 
در جریان رژه 2015 نیروهای مسلح روسیه، هفت دستگاه از اولین تانک‌های T 14 تولید شده در مقابل چشمان جهان رژه رفتند که بنابر گزارشات، مجهز به توپ‌های 125 میلیمتری جدید 2A82-1M بودند. این توپ بدون خان که در سال 2006 توسعه یافت نسبت به توپ 2A64M تانک T 90 دارای 20 درصد بهبود در دقت آتش و 1.7 برابر بهبود در پخشش زاویه‌ای شلیک  (Fire Angular Dispersion)درصد بهبود می‌باشد. اما به جرات می‌توان گفت مهمترین مشخصه اعلام شده از این توپ ، دارا بودن سرعت دهانه (و به تبع آن انرژی دهانه بالاتر) گلوله 1.17 برابری نسبت از توپ 120 میلیمتری L55 شرکت رین متال که در تانک لئوپارد 2A6 استفاده شده، می‌باشد که با در نظر گرفتن سرعت دهانه توپ L55 ، توپ 2A82-1M دارای سرعت دهانه تخمینی 2047.5 متر بر ثانیه می‌باشد.
 
 آرماتا همانند نسل‌های پیشین خود از بارگذار خودکار استفاده می‌کنند که نرخ آتش 10 تا 12 گلوله در دقیقه را فراهم می‌کند، برد موثر نفوذ این توپ توسط منابع 8 کیلومتر تخمین زده شده است.
 
مطابق با  اطلاعات رسانه ها ، تا سال 2020 میلادی  کارخانه  «اورال واگن» 2300 تانک « T 14» را خواهد ساخت. به عقیده  تحلیلگران آمریکایی روسیه با ساخت این تانک می‌تواند تا حد زیادی فاصله خود با  آمریکا و تانک «آبرامرز» را  افزایش بدهد. با شتاب سرسام آور فناوری‌های مدرن همچون الکترونیک و متالورژی در دهه‌های اخیر، توسعه و ارتقا سیستم‌های جدید و نامتعارف در زمینه حفاظت، تحرک و قدرت آتش همزمان با چنان سرعتی طی شد که زمینه ساز و عامل اصلی دومین تحول اساسی در صنعت زرهی روسیه گردیده است یعنی بازگشت از طراحی تانک‌های کوچک و چالاک به تانک‌های سنگین و بزرگ که  تانک T 14 آرماتا نیز امروز همین تحول اساسی در دکترین زرهی روسیه را نمایندگی می‌کند.
 
تانک T14
 
روسیه با ساخت تانک «T 14»  بی‌شک  رهبری جهان در تانک سازی  را عهده‌دار شده است. سرهنگ  بارانِتس تحلیلگر نظامی گفت: مهندسان، طراحان و متخصصان در ساخت این تانک از بهترین ترکیبات که  مجتمع دفاعی امروزه در اختیار دارد استفاده کرده‌اند.  در این تانک برای نخستین بار در جهان   از  طرح ساخت  جدیدی استفاده شده است.  اولا اکیپ تانک نه  در نزدیکی مهمات جنگی که در صورت  حمله دشمن و صدمه به تانک ممکن است جان آنها را به خطر بیاندازد،  بلکه در  کپسول زرهی ویژه‌ای قرار می‌گیرند که آنها را از مهمات جنگی جدا می‌کند.
 
از دیگر ویژگی‌های این تانک، فلسفه طراحی برجک بدون سرنشین می‌باشد، به طوری که یک نفر از 3 نفر خدمه این تانک می‌تواند کنترل کل بخش‌های برجک را به عهده بگیرد.

تانک T14
 
 
دوما، تسلیحات تانک  بطور حداکثر  از راه دور قابل هدایت هستند.  یعنی اعضای اکیپ آن را با استفاده از کامپیوتر و سیستم‌های دیگر  هدایت می‌کنند.  تانک دارای  سیستم  خودویژه  دفاع  فعال  در مقابل  توپ‌های  دشمن است. هدف‌گیر لیزری نیز دارد.  قدرت موتور آن نیز قابل توجه است.  یکی دیگر از  خصوصیات مهم این تانک  آن است که از  پلتفرم واحدی ساخته شده است.  یک ویژگی غیرمتعارف آرماتا حذف تخلیه‌کننده دود شلیک (Fume Extractor) از لوله توپ می‌باشد، در اکثر تانک‌های امروزی از تخلیه کننده‌های دود شلیک توپ برای جلوگیری از ورود توپ به داخل محفظه خدمه تانک استفاده می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد با انتقال بخش خدمه تانک از برجک به Hull و بدون سرنشین بودن برجک تانک آرماتا، نیازی به تخلیه کننده دود نیز از بین رفته است.
 
تانک T14
 
سورپرایز اصلی T 14 در زمینه قدرت آتش آن زمانی اتفاق افتاد که معاون نخست وزیری روسیه، دیمیتری راگزین پس از برگزاری رژه، گمانه‌زنی محافل نظامی درباره نمونه 152 میلیمتری توپ تانک آرماتا را تایید و اعلام کرد روسیه تانک‌های آرماتا را به این توپ‌ها مجهز خواهد کرد، پیش از این نیز کارشناسان نظامی علت طراحی نسبتا بزرگ برجک این تانک را فضای کافی برای نصب توپ 152 میلیمتری دانسته بودند. بنابر اظهارات راگزین، توپ جدید 152 میلیمتری قابلیت نفوذ در "یک متر زره فولادی" را دارد. هرچند مشخصات رسمی بیشتری از این توپ منتشر نشده است، اما از حالا نگاه اکثر کارشناسان به توپ مخوف 152 میلیمتری موسوم به 2A83 که در نمونه‌های تانک آزمایشی Object 195 یا همان T 95 مورد استفاده و تست قرار گرفت، دوخته شده‌است.
 
درباره تجهیزات هدفیابی و هدفگیری T 14 بدلیل عدم وجود تصویر از داخل تانک اطلاعات محدودی وجود دارد، اما با بررسی نمای بیرونی تانک، مشخص است که سایت هدف‌یابی توپچی سمت چپ توپ اصلی قرار گرفته و سنسور رفرنس لوله تانک در ابتدای لوله قرار گرفته است.


:: برچسب‌ها: تانک ، روسیه ، آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : دو شنبه 26 بهمن 1394
.

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه برگزار شدانصاری پیرامون سفر وزیر دفاع به مسکو گفت: روابط ایران و روسیه روابط گسترده ای بوده و در زمینه سیاسی در عالی ترین سطح قرار دارد ، تلاش هایی برای گسترش روابط اقتصادی صورت گرفته و در پسابرجام زمینه این مهم محقق شده است به همین منظور سفر وزیر دفاع  در چارچوب گسترش همکاری هاست همچنین موضوع اس 300 مسیر اجرای خود را طی کرده و نهایی شده و در حال انتقال به ایران هست.

سخنگوی وزارتخارجه درباره شناسایی گروه های تروریستی در مونیخ اظهار داشت: یکی از مسایل اساسی در مسیر نشست وین مسئله گروهای تروریستی است. تعیین گروه ها محوری ترین موضوع نشست های وین است. از ابتدا بر سر برخی گروه های تروریستی اجماع وجود داشته اما در ارتباط با گروهای تروریستی اختلاف نظر وجود داشته که رایزنی ها ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: اس 300، ارتش، روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : دو شنبه 26 بهمن 1394
.
این هشدار پس از اعزام جنگنده های سعودی مطرح شد و همچنین پس از آنکه روسیه خطر آغاز جنگ جهانی سوم را به جبهه مقابل گوشزد کرد.

هشدار سردار جزایری به عربستان در مصاحبه با شبکه العالم، انعکاس گسترده ای در رسانه هایی چون خبرگزاری فرانسه (AFP)، سی ان ان (CNN)، تایمز اسرائیل (Timesofisrael)، آروتز شوا (Israelnationalnews)، دیلی استار (Dailystar)، گلوبال پست (Gobalpost) و ... داشته است.
 
این گزارش ها که عمدتا زیر عنوان "ایران درباره مداخله عربستان سعودی در سوریه هشدار داد" تنظیم و منتشر شده، اظهارات سردار "مسعود جزایری" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم را منعکس کرده است.

رسانه‌های انگلیسی‌زبان نوشتند: ریاض با هواپیماهای جنگی خود، جبهه ترکیه را تقویت کرده و ایران هم حمایت های بیشتری را برای حکومت اسد ارسال کرده است.
 
در ادامه گزارش این رسانه‌ها آمده است: یک فرمانده ارشد ایرانی روز یکشنبه به عربستان سعودی هشدار داد. این هشدار درمورد اعزام سرباز توسط عربستان به سوریه مطرح شده و پس از آن می باشد که پادشاهی حاشیه خلیج [فارس]، هواپیماهای جنگی خود را به ترکیه اعزام کرده است.
 
سردار جزایری تاکیده کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.
 
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.
 وی می افزاید: عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.
 
سردار جزایری به برخی گزارش های ادعایی غربی ها درمورد اختلاف ایران و روسیه درمورد سوریه نیز اینگونه واکنش نشان داده است: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.
 
هشدار ایران به عربستان پس از آن مطرح شده که روسیه به آمریکا و متحدانش درباره احتمال آغاز جنگ جهانی سوم درصورت اعزام نیروی زمینی به سوریه هشدار داد.
 
"دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه نسبت به عواقب اینگونه عملیات خارجی وتهاجم نظامی به سوریه هشدار داده و از آن به عنوان زمینه بروز جنگ جهانی سوم یاد کره است.



:: برچسب‌ها: ایران ، عربستان ، هشدار نظامی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : دو شنبه 26 بهمن 1394
.


خواستند او رابفروشند که برده شود،پادشاه شد...

خواستند محبتش از دل پدرخارج شود، محبتش بیشتر شد...

از نقشه های بشر نباید دلهره داشت...

چرا که اراده ی خداوند بالاتراز هر اراده ای است...

یوسف میدانست، تمام درها بسته هستند،

اما به خاطر خدا ؛حتی به سوی درهای بسته هم دوید...

و تمام درهای بسته برایش باز شد...

اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شد،

به دنبال درهاي بسته برو

چون خدای "تو"و "یوسف" یکیست.......



:: برچسب‌ها: خدای یوسف، ابر سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 21 بهمن 1394
.

افسران - بدون شرح



:: برچسب‌ها: مردم، مجلس، نماینده ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 21 بهمن 1394
.



:: برچسب‌ها: دهه فجر، انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : چهار شنبه 21 بهمن 1394
.
اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصرهواپایه به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.

اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصرهواپایه به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصرهواپایه که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.
 
سردار دهقان در مراسم تحویل دهی این موشک‌ها طی سخنانی با تبریک 19 بهمن روز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به همه فرماندهان، افسران و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه های دفاعی را از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دانشمندان و متخصصان توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با روحیه جهادی و انقلابی، نیازمندی های راهبردی نیروهای مسلح را در حوزه های مختلف تامین می کنند.
 
وی روزآمدسازی تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در عرصه رزم هوایی از طریق طراحی، بهینه سازی و ارتقای سامانه ها و تجهیزات را از اولویت های وزارت دفاع ذکر کرد و از سی و هفتمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اوج خودباوری و خوداتکایی فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع یاد کرد.
 
وزیر دفاع گفت: در اجرای فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در تلاشی بی وقفه و موثر، تقویت همه جانبه نیروهای مسلح را وجهه همت خود قرار داده و در این مسیر هیچ مانعی نمی تواند حرکت رو به پیش ما را کند یا متوقف کند.
 
سردار دهقان در تشریح موشک نصر هواپایه گفت: این موشک از قابلیت های بالایی برای انهدام اهداف مورد نظر برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه موشک کروز نصر هواپایه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بالا می برد تصریح کرد :سیستم سلاح نصر هواپایه قابلیت نصب و بهره برداری بر روی انواع جنگنده ها را دارا می باشد .
 
وزیر دفاع در پایان با قدردانی از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، از این صنعت پویا، پربار و بازدارنده به عنوان رکن رکین صنعت دفاعی کشور یاد کرد  و از همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر نشستن این دستاورد مهم تقدیر کرد.



:: برچسب‌ها: سردار دهقان ، وزیر دفاع ، موشک کروز ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 20 بهمن 1394
.
کتاب «نیروی هوایی ارتش در بیانات فرماندهی معظم کل قوا» و مستند «پرواز بی پایان، روایاتی از نقش رهبر معظم انقلاب در نیروی هوای ارتش» روز سه شنبه در هتل نهاجا رونمایی شد.

کتاب «بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نهاجا» رونمایی شد روابط عمومی نهاجا، در مراسم رونمایی از این کتاب و مستند، حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده این نیرو، سردار سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروی های مسلح، سرهنگ کامیابی جانشین اداره حفاظت اطلاعات و دیگر فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نهاجا حضور داشتند.


کتاب «نیروی هوایی ارتش در بیانات فرماندهی معظم کل قوا» شامل فرمایشات معظم‌له از سال 58 تا 94 است تالیف حسین بهنام گوهر است و کارگردانی مستند «پرواز بی پایان، روایاتی از نقش فرماندهی معظم کل قوا در نیروی هوایی ارتش» را سیدمازیار هاشمی برعهده دارد.


مستند «پرواز بی پایان، روایاتی از نقش فرماندهی معظم کل قوا در نیروی هوایی ارتش» در پنج قسمت با محور نقش نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس، جهادخودکفایی و رشادت این نیرو در انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است.



:: برچسب‌ها: ارتش ، سپاه ، نهاجا ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 20 بهمن 1394
.
سی ان ان در گزارشی به دلایل حمایت مسکو از دولت سوریه پرداخت.

به نقل از سی ان ان، حلب بزرگترین شهر سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی در این کشور بود و مدت‌ها مقر اصلی شورشیان محسوب می‌شد. 
 
نیروهای سوریه و متحدانش از راه زمینی و به کمک حملات هوایی روسیه حلقه محاصره نیمه شرقی شهر را که در دست شورشیان است، تنگتر می‌کنند. حلب هدف اصلی دولت اسد است و در صورت بازپسگیری به دست ارتش سوریه پیروزی غیرقابل تصوری پس از دخالت روسیه در جنگ این کشور محسوب می‌شود. 
 
پس از دخالت روسیه در جنگ داخلی سوریه در حمایت از اسد، کارزار جنگ این کشور به سرعت تغییر کرد. اما واقعا چه چیزی رییس جمهور روسیه را ترغیب به دخالت در سوریه کرد؟ روسیه در سوریه به دنبال چیست؟ پنج علت زیر نشان دهنده دلایل روسیه برای ترک نکردن سوریه در آینده نزدیک است.
 
1- حفاظت از منافع روسیه در سوریه
 
روس‌ها منافع قابل توجه اقتصادی و نظامی در سوریه دارند. برای مثال، پایگاه دریایی روسیه در شهر بندری طرطوس در سواحل مدیترانه قرار دارد و مسکو علاقه‌مند به حفظ آن است. تاسیسات دریایی روسیه از زمان اتحاد جماهیر شوروی در شهر بندری طرطوس مستقر است و حیاط خلوت کشتی‌های جنگی روسی برای تعمیر است. همچنین، پایگاه دریایی روسیه در طرطوس، تنها پایگاه نظامی روسیه در دریای مدیترانه است. 
 
2- حفظ منافع استراتژیک
 
پوتین پس از دخالت در سوریه این پیام را به جهان فرستاد که روسیه هنوز یک قدرت به حساب می‌آید. رهبری آمریکا در جنگ با عراق که سبب از میان رفتن صدام، دیکتاتور عراق شد و نیز از میان بردن حکومت معمر قذافی در سال 2011 با کمک ائتلاف بین المللی، مسکو را از متحدان کلیدی محروم کرد. سوریه برای مسکو کلید اصلی نفوذ استراتژیک در خاورمیانه است و کرملین علاقمند به رها کردن این کشور نیست.
 
3- جنگیدن با داعش
 
کرملین معتقد است که داعش درحال گسترش افراط‌گرایی است. روسیه، خود بارها هدف حملات تروریستی افراط‌گرایان قرار گرفته است. شورشیان افراط گرا در جنوب روسیه و جمهوری چچن از سال 1990 برای استقلال می‌جنگند. کرملین از آن می‌ترسد که پیروزی داعش در سوریه سبب بازتاب آن در داخل روسیه شود. سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت، تایید کننده نگرانی مسکو است.
 
4- افزایش حمایت از پوتین در روسیه
 
بهای پایین نفت و تحریم روسیه به وسیله غرب به خاطر بحران اوکراین، باعث سقوط اقتصاد روسیه به بحران شد. اقتصاد روسیه در سال 2015 شاهد کاهش 3.7 درصدی بود و روسیه را به یکی از ده اقتصاد نوظهور جهان با عملکرد بد تبدیل کرد. همچنین روبل، ارز رایج روسیه به کمترین ارزش خود در مقابل دلار رسید. جنگ سوریه، باعث تقویت حمایت از پوتین و افزایش غرور ملی روس‌ها شد.
 
5- فروش سلاح

از جنگنده‌های سوخو 35 تا موشک‌های کروز برای کشتی، سوریه از پشتیبانی تسلیحاتی روسیه برخوردار است. روسیه از گذشته جزو بزرگترین تولید کنندگان تسلیحات جهان بوده است. چین و هند به عنوان بزرگترین خریداران تسلیحات روسیه، به دقت اقدامات مسکو در جنگ سوریه را رصد می‌کنند.


:: برچسب‌ها: بین الملل ، داعش ، روسیه ، مسکو ، اسد ، پوتین ، دولت اسلامی عراق و شام ، حملات هوایی روسیه ، محاصره حلب ، حلب ، شورشیان سوری ، منافع روسیه در سوریه ، بندر طرطوس ، اتحاد جماهیر شوروی ، کشتی جنگی روسیه ، کرملین ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : سه شنبه 20 بهمن 1394
.
معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه ملت‌های مظلوم است.

جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه ملت‌های مظلوم است امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی (ره) که در مدرسه علوی میدان بهارستان تهران برگزار شد، گفت: ایام الله دهه فجر یادآور پیروزی شیرین انقلاب است.

وی ادامه داد: در این ایام به یاد خاطره‌سازی‌های همافران ارتش می افتیم که در آن روز رهبری امام خمینی را به رهبری شاهنشاهی ترجیح  داده و در پیشبرد انقلاب اسلامی ایران کمک‌های شایانی کردند.

معاون هماهنگ کننده نهاجا اظهار داشت: سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی جشن می گیریم که جهان اسلام تحت نفوذ افراط گرایان به ظاهر مسلمان قرار گرفته که با پول ها و تسلیحات عربی غربی به دنبال پیاده‌سازی افکار شوم خود هستند.

وی تصریح کرد: آنها مردم مطلوم یمن، عراق، سوریه و بحرین را به بدترین شکل ممکن به خاک و خون می کشند اما در این میان جمهوری اسلامی ایران به تیکه‌گاهی امن و مطمئن برای ملت‌های مظلوم منطقه تبدیل شده است. ایران اسلامی رهبری مقتدر و با صلابت همچون سید علی خامنه‌ای دارد.

امیرنصیرزاده با اشاره به اینکه 37 سال پیش نیروی هوایی ارتش در خط امام به عنوان اولین واحد تشخیص راه حق از باطل نظام بود، گفت: بیعت مردم با امام باعث شکل‌گیری اندیشه اصلاح طلبی گردید و با پیروزی انقلاب اسلامی مستشاران نظامی ایران را ترک کرده و جنگی تمام عیار علیه کشور آغاز کردند.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با بیان اینکه گذر از گردنه تحریم ما را به قله‌های بلند خودکفایی رساند در دوران سازندگی در مراکز دانشگاهی غبار وابستگی زدوده شد و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری پله‌های ترقی به سرعت طی شد و امروز نیروی هوایی به عنوان یک نیروی روزآمد و مدرن شناخته می‌شود.

امیر نصیرزاده در پایان با اشاره به آمادگی نیروی هوایی ارتش برای پاسخ به هرگونه تجاوز خاطرنشان کرد: این نیرو آماده است تا در صورت لزوم با دشمنان اهل بیت در هر نقطه از جهان به مبارزه برخیزد.



:: برچسب‌ها: دفاعی ، ملت ، نهاجا ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 18 بهمن 1394
.
چه شخصیت‌هایی در مراسم گرامیداشت امیر سرلشکر سلیمی شرکت کردند

مراسم گرامیداشت درگذشت «امیر سرلشگر سلیمی» با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری در مسجد نور برگزار شد.

براساس این خبر امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، نجار معاون وزیر کشور، تقی‌پور عضو شورای شهر تهران در مراسم حضور داشتند.



:: برچسب‌ها: سرلشکر سلیمی، ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 18 بهمن 1394
.

http://uupload.ir/files/2r0g_%D8%B9.jpg



:: برچسب‌ها: نیروی هوایی , امام ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 18 بهمن 1394
.

  صالحی فرمانده کل ارتش : 

درباره حضور داعش در استان دیالی و تهدید مرزهای ایران گفت:

داعش در حدی نیست که بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند. 

داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست



:: برچسب‌ها: صالحی , فرمانده کل , ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 18 بهمن 1394
.

افسران - چرا امام خمینی گفت: با دلی آرام و قلبی مطمئن از خدمت شما مرخص میشوم؟ چون اقتدار انقلاب و امام خامنه ای را میدید.



:: برچسب‌ها: امام , خمینی , ابرسفید ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : یک شنبه 18 بهمن 1394
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی