.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

رزمایش دو روزه نهاجا در منطقه عمومی اصفهان در حالی به پایان رسید که نهاجا به گفته امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور" به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، صبح شنبه  با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز و در ظهر روز یکشنبه خاتمه یافت.



بمب‌های 500 پوندی



در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده  "سوخو24 " با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، "اف 4"، "اف 5 "، "میگ 29"، "اف 14"، هواپیماهای سوخت رسان "بوئینگ 707 و 747"، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای "سی 130" حضور داشتند.




بمب‌های 500 پوندی



**عملیات انجام شده در رزمایش نهاجا

در رزمایش فداییان حریم ولایت عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز "فکن"، "ای اس آر"، "پی آی آر"، "کورس"، "گلاید" و انواع سامانه های تاکتیکی "سیار" و "اپروچ"، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک، انجام عملیات تاکتیکی در حوزه پست فرماندهی، واکنش سریع در بحران، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش، تمرین عملیات بُرد بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده با موفقیت انجام شد.




بمب‌های 500 پوندی

 

انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری،  تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر اهداف محقق شده در این رزمایش بود.




**امیر روز خوش: اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم خواهند شد

البته قبل از شروع روز دوم رزمایش امیر سرتیپ "مسعود روزخوش" سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت در در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های رزمایش نهاجا و امکان انجام سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" اظهار داشت: سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم رزمایش همچنین انهدام اهداف زمینی با "هواپیماهای بمب‌افکن بردبلند" انجام خواهد شد و اهداف مشخص واقعی را از بین خواهیم برد.

سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت تصریح کرد: در روز دوم رزمایش همچنین در حوزه جنگ الکترونیک و سیستم‌های اخلالگر تمریناتی در نظر گرفته شده و سطح وسیعی از تجهیزات الکترونیکی در روز دوم رزمایش استفاده خواهد شد.

بمب‌های 500 پوندی


وی افزود: در این رزمایش کوبندگی، حجم آتش و محیط رزمایش مهم بوده و اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم  خواهند شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش گفت: کلیه عملیات انجام شده از سوی نهاجا در این رزمایش و به خصوص در روز دوم اعم از کشف اهداف، رهگیری و انهدام آن‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بررسی همتاسازی و آموزش کادر جوان در روز دوم رزمایش خاطرنشان کرد: تجهیزات استفاده شده در روز دوم رزمایش از سوی متخصصین نهاجا بهینه‌سازی شده است.



**انهدام پایگاه‌های از پیش تعیین شده از سوی بمب افکن‌های نهاجا

در روز دوم رزمایش  اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله  "صاعقه"، "اف 4 "، "اف 5 "، "سوخو 24 "، "اف 14 " و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند. خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت پایگاه‌ها و زیر ساخت‌های شبیه سازی شده را منهدم کردند.


بمب‌های 500 پوندی


بمب‌های 500 پوندی


عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی، عملیات مقابله با تک شیمیایی و میکروبی، عملیات امداد و نجات در منطقه عمومی رزمایش، بار ریزی تاکتیکی و چتر ریزی به کمک هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین، پرتاب موفقیت آمیز بمب‌های 500 پوندی ، انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه عمومی رزمایش، رزم هوایی "میگ 29 " و "f14" در قالب کشور دوست و دشمن، مورد اصابت قرار گرفتن باندهای هوایی فرضی توسط هواپیماهای "صاعقه" و انهدام نهایی پست‌های فرماندهی با جنگنده "F7" ، فرود موفقیت آمیز چتربازان "تیپ 65 نوهد" در منطقه رزمایش، پرواز عملیاتی اسکادران جنگنده راهبردی "سوخو 24"، انجام ماموریت‌های رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های "F5"، "میگ 29" و "صاعقه" علیه مواضع از پیش تعیین شده و انجام عملیات‌های انهدام اهداف زمینی با بمب‌افکن‌های راهبردی "سوخو 24" و "F4" با حمل انواع موشک‌های بهینه شده ساخت متخصصین و دانشمندان نهاجا از اقدامات موفقیت آمیز نیروی هوایی ارتش در رزمایش فداییان حریم ولایت بود.



بمب‌های 500 پوندی

بمب‌های 500 پوندی





در دومین روز از پنجمین رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت"، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب‌ها و راکت‌های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



****مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره رزمایش چه گفتند؟

**ابراز رضایت فرمانده نهاجا از رزمایش

امیرسرتیپ خلبان  "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ازعملکرد یگان‌های شرکت کننده در زمایش ابراز رضایت کرد.



**نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:  امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با حضور در جمع فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش های نیروهای مسلح علاوه بر نمایش قدرت بازدارندگی نیز ایجاد می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به رصد دشمنان و عملیات روانی آنها برای مقابله با اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبردهای مقابله با دشمن و به رخ کشیدن اقتدار نیروهای مسلح، برگزاری رزمایش است و انشاءالله نیروی هوایی با انجام موفق این رزمایش بزرگ و دشمن شکن بار دیگر توانمندی و آمادگی بالای خود را به جهانیان ثابت می کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رزمایش ها یکی از پایه های امنیت کشور هستند افزود: امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است که حاصل تجربیات گرانبهای 8 سال دفاع مقدس، خلاقیت و ابتکار نیروهای جوان و متعهد این نیرو در ساخت، تولید و تأمین تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز این نیروی الهی است.



**امیر برخور: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش دست یافتیم/تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل رزمایش

امیر سرتیپ  "علیرضا برخور" جانشین فرمانده  نهاجا  با تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل خبری رزمایش نیروی هوایی ارتش و ضمن تشکر از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به خاطر پوشش به هنگام رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پوشش خبری رزمایش نهاجا داشتند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 دست یافتیم.



بمب‌های 500 پوندی



بمب‌های 500 پوندی





**رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در منطقه رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی حضور یافته بود، گفت: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با دفع شر دشمنان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان فرمودند، تنها راه دفع شر استکبار و سلطه گران، ایستادگی و مقاومت است و یکی از راه های این ایستادگی، توان رزمی نیروهای مسلح ما می باشد و الحمدلله امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار هستند.
     
 

**جانشین فرمانده کل ارتش: تمام اهداف طراحی شده با موفقیت انجام شد

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش درباره رزمایش اظهار داشت: تمام برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش همانگونه که طراحی شده بود به خوبی و با دقت بسیار بالا توسط تیزپروازان نیروی هوایی در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت به مورد اجرا گذاشته شد.  

وی ادامه داد: اینگونه رزمایشها و برنامه های تمرینی با توجه به تغییراتی که در مقابله با تهدیدات ایجاد می شود با برنامه ریزی گسترده و هدفمند انجام می شود تا آموزشها، تاکتیکها و تجهیزات در یک میدان عمل نزدیک به میدان عمل واقعی مورد آزمایش عملیاتی قرار گیرد و متناسب با تهدیدها ارتقا یابد و فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیروی الهی، دانش و علم روز را برای اداره این نیرو در اختیار دارند.



بمب‌های 500 پوندی




**حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت: این رزمایش یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را تداعی می کند

حجت الاسلام والمسلمین "احمد جلیلی صفت"، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا گفت: این رزمایش یاد و خاطره حماسه های بی نظیر تیزپروازان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را تداعی می کند.

وی افزود: امروز بحمدلله با ابتکار و خلاقیت هایی که عزیزانمان در نهاجا دارند، این رزمایش با برخورداری از سطح کیفی مطلوب به انجام رسید.

جلیلی صفت همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی ارتش، امروز از آمادگی بسیار بالایی در دفاع از حریم مقدس کشور برخوردارند و الحمدلله این اقتدار و توانمندی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت می باشد.
 

**نهاجا در دفاع از کیان کشور جدی است

رزمایش نهاجا که با ویژگی‌های خاصی همچون سایر رزمایش‌های فداییان حریم ولایت همراه بود با موفقیت انجام شد و  نشان داد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ حریم هوایی، دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و  پشتیبانی از نیروهای دیگر آجا همچون نزاجا، نداجا و پدافند هوایی جدی است.



:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، نهاجا ، رزمایش ، ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.

"ایلان کردی" اسم کودک 3 ساله سوری است که با والدین و برادرش از جنگ در کوبانی فرار کرده بودند و قصد داشتند از طریق دریا به جزیره "کوس" یونان بروند که قایق آنها در سواحل ترکیه غرق شد و جسدش بر روی شن‌های سواحل ترکیه آرام گرفت.

o'hopi;'/

 
این خبر به شدت در سطحی وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و باعث شد تا جور دیگر به دردهای سوریه نگاه کرد، پیکر بی‌جان این کودک که تی‌شرتی قرمز رنگ بر تن داشت به ساحل بودروم در ترکیه رسید. چهره‌ او در شن فرو رفته بود و موج‌‌های آب بر تن‌اش فرومی‌ریخت تا همه چیز برای یک لالایی همیشگی مهیا باشد.

گفته می‌شود که برادر پنج ساله این کودک نیز جان خود را جریان این واقعه دلخراش از دست داده است.

از سوی دیگر نشریه ایندیپندنت نیز پرسش جالبی را مطرح ساخت تحت این عنوان که اگر نه این عکس، پس دیگر چه عکسی می‌تواند موضع اروپاییان در قبال پناهجویان را تغییر دهد؟

o'hopi;'/


کشورهایی بانی جنایت در منطقه که اتاق فرمان داعش را در دست دارند امروز تسلیم فریاد حنجره کوچکی شدند که فریاد مظلومیت مردم آواره و بی پناه سوریه را به گوش جهان رساند.

ابوغالب پدر این دو کودک که همسر خود را نیز در این فاجعه از دست داده است می‌گوید؟ می خواهم به تمام جهان بگویم به حال من و تمام مردم سوریه نگاه کنید و با ما مهربان باشید و باری از دوش آنها بردارید. امیدوارم پسر دوساله ام "آلان" نماد مصیبت ها و رنج های مردم سوریه بشود.

چگونه حنجره کوچک خاموش در ساحل فریاد مظلومیت  را به گوش جهانیان رساند؟


روزانه در اخبار می‌شنویم که پناهجویان سوری برای فرار از ناامنی در کشورشان از طرق مختلف و بعضا بسیار خطرناکی اقدام به پناه بردن به دیگر کشورها می‌کنند و سوالی که این روزها مطرح می‌شود این است که چرا آنان به کشورهای ثروتمند عرب حوزه خلیج فارس که به سوریه نزدیک تر است، پناه نمی برند؟ چراکه اگر کشورهایی چون عربستان با نظام سوریه مخالف باشد سر ستیز داشتنش با مردم بی گناه این کشور خود محلی از اعراب است.

 اتباع سوریه برای ورود به تقریبا تمام کشورهای عربی به اخذ ویزا نیازمندند اما به ندرت موفق به دریافت آن می شوند.

برخورداری کشورهای عربی از ثروت نسبی و نز سوریه سبب شده که بسیاری- هم در رسانه های اجتماعی و هم رسانه های سنتی- سوال کنند که آیا این کشورها در مقایسه با کشورهای اروپا وظیفه بیشتری نسبت به آوارگان رنجدیده سوری که بیش از چهار سال است کشورشان درگیر مناقشه و قد علم کردن گروه های جهادی است، ندارند؟

در طی یک هفته گذشته، از هشتگ عربی استقبال از پناهندگان سوری وظیفه کشورهای حوزه خلیج فارس است، ۳۳ هزار بار در توییتر استفاده شده است.

در حال حاضر در مشاغلی که مستلزم مهارت است مثل آموزش و بهداشت، از عرب هایی که از خارج از منطقه خلیج فارس می آیند، استفاده می شود. ولی از آنجا که بعضی دولت ها به خصوص کویت و عربستان سعودی، نمی خواهند به دارنده این گونه مشاغل تابعیت اعطا کنند، به استفاده از کارگران محلی اولویت می دهند.

با توجه به این که اخذ تابعیت این کشورها تقریبا امکان ناپذیر می شود، اشخاص غیر بومی مقیم نیز ممکن است برای ادامه یک زندگی ثابت و امن، دچار مشکل شوند.

دولت های عربستان، قطر و امارات بخوبی می دانند که کشورهای اسلامی میزبان سوری ها بخاطر جمعیت بسیار آنها خسته و ناتوان شده اند.

ترکیه به تنهایی میزبان یک میلیون و 600 هزار پناهجوی سوری است. همین امر در مورد لبنان با یک میلیون و 100 هزار پناهجو، اردن با 620 هزار، عراق با 225 هزار و مصر با 140 هزار پناهجو صدق می کند.

چگونه حنجره کوچک خاموش در ساحل فریاد مظلومیت  را به گوش جهانیان رساند؟/ فریاد حنجره کوچک خاموش در ساحل اروپا را لرزاند اما عربستان را نه!


کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس می گویند که به کشورهای میزبان پناهجویان سوریه کمک مالی ارائه می دهند اما این اقدام کافی نیست. کمک‌های مالی نمی‌تواند بر تنش های سیاسی و اجتماعی کشورهای یاد شده سرپوش بگذارد. به عنوان مثال شمار پناهجویان سوری در لبنان به یک چهارم جمعیت آن کشور رسیده است.

کمک‌های مالی نمی‌تواند فرسایش منابع طبیعی در این کشورها را جبران کند. به عنوان مثال اردن در حالت عادی همواره با کمبود آب آشامیدنی روبرو بوده است و به همین دلیل نمی تواند پاسخگوی این همه انسان تشنه باشد.

از سوی دیگر بی تردید این کشورهای ثروتمند عرب جرأت نمی کنند که از کشورهای اروپایی درخواست کنند که روی خوش به پناهندگان سوری نشان دهند زیرا جواب از قبل آماده است و آن اینکه چرا خودتان الگوی این کار نمی شوید آیا اینان عرب و مسلمان نیستند؟

انسانیتی که به ساحل آمد تا حقایق جانایات منطقه جور دیگر بر مردم جهان سرازیر شود و میبینیم در پی این امر اکنون برخی کشورها ظرفیت پذیرفتن پناهجویان را افزایش داده اند اما گویی کشورهای حاشیه خلیج فارس این فریاد حنجره کوچک خاموش در ساحل که اروپا را لرزاند را باز هم نشنیدند.



:: برچسب‌ها: سوریه ، کودک غرق شده ، پناهنده ، جنایت ، مرتجع ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در جریان سفر به هرمزگان از بخش‌های مختلف در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان توانمندی‌های دفاعی این یگان راهبردی قرار گرفت.

 
سردار دهقان در این بازدید در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش گفت: روز آمدی و استفاده از فناوری‌های جدید با بهره گیری از مهندسین ایرانی از ویژگی‌های محصولات کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و امروز این نیرو یکی از مهمترین تامین کنندگان تجهیزات، تسلیحات و ادوات نظامی برای دفاع از مرزهای آبی کشورمان است.
 
وزیر دفاع  افزود: روحیه خود اتکایی، ولایت مداری و علم اندوزی از ویژگی‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.   
 
وی در این بازدید که به اتفاق دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش صورت گرفت، از بخش‌هایی همانند کارخانجات نداجا و بخش‌های مرتبط با پروژه ناوهای در دست ساخت سهند و شیراز بازدید کرد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از بازدید خود همچنین از پروژه‌های تعمیر و ساخت یگان‌های زیرسطحی این منطقه نیز بازدید به عمل آورد.
 
منطقه یکم نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس، بزرگترین و اصلی‌ترین پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر پشتیبانی و پوشش ناوگان خود در آب‌های خلیج فارس و منطقه، در سال‌های اخیر ده‌ها ناوگان و ناوگروه را نیز به آبهای محدوده خلیج عدن اعزام کرده است.
 
گفتنی است، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز به منظور بازدید از یگان‌های عملیاتی منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش عازم این منطقه شده است.
 


:: برچسب‌ها: وزیر دفاع ، ولایتمداری ، ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.
به دنبال ادعاهای مبنی بر سفر سردار قاسم سلیمانی به مسکو در ژوئیه، موجی از نگرانی ها محافل نظامی و سیاسی اسراییل را در بر گرفته است.

 سایت العربی الجدید گزارش داد: «در راستای مطرح شدن مسئله سفر ژنرال سلیمانی به مسکو و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، منابع امنیتی آگاه در اسراییل  از اطمینان خاطر دادن ارتش اسراییل از سوی مقامات نظامی پرده برداشتند.»
 
 
این سایت خبری که از لندن بروز رسانی می شود، در ادامه گزارش داد: «به گفته منابع امنیتی اسراییل، تل آویو با مقامات مسکو در حال رابطه و رایزنی درباره برخی مسائل منطقه است و اسراییل  با روسیه در حال جنگ سرد نیست.»
 
 
این منابع امنیتی ضمن ادعای خود مبنی بر سفر سردار سلیمانی به مسکو گزارش دادند: «مقامات نظامی اسراییل برای اطمینان خاطر دادن به یگان های ارتش تاکید کردند رایزنی هایی که ژنرال سلیمانی با ولادیمیر پوتین داشت، خطری برای اسراییل در پی نخواهد داشت.»
 
 
لازم به ذکر است به دنبال ادعاهای مبنی بر سفر سردار قاسم سلیمانی به مسکو در ژوئیه، موجی از نگرانی ها محافل نظامی و سیاسی اسراییل را در بر گرفته است.


:: برچسب‌ها: حاج قاسم ، قاسم سلیمانی ، سفرسردار ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.

یمانی باید اهل یمن باشد، در حالی که سید احمد الحسن اهل بصره است و هیچ تناسبی بین یمانی مورد ادعا و یمانی مورد اشاره در احادیث نیست و . . .

جریانی تحت عنوان احمدالحسن الیمانی که خود را وصی و فرستاده امام زمان(ع) معرفی می کند، در اواخر سال های حاکمیت صدام ملعون بروز کرد. پس از سقوط او با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه و بصره به راه انداخته و مؤسس جریان شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر در حدود سال ۱۹۷۳میلادی در منطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شد.
وی در سال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شده و مدتی در حوزه شهید سید محمد صدر شاگردی نمود. ضمنا بنا بر نقل موثق برادر وی از نیروهای بعثی بود.
فرقه منحرفه ای که خودشان را شیعه معرفی کرده؛ در حال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم برای یمانی از طریق اینترنت و انواع مسنجرها در تمام نقاط جهان هستند.
از این رو شبهات و پرسش های بی پایه و اساسی که این فرقه ملعون در فضای مجازی مطرح می کند را پاسخ می دهیم.
بخش اول: بررسی شخصیت یمانی و جایگاه یمن در احادیث
 
یمانی می بایست اهل یمن باشد، در حالی که سید احمد الحسن اهل بصره است و هیچ تناسبی بین یمانی مورد ادعای شما و یمانی مورد اشاره در احادیث نیست. لذا یمانی بودن سید احمد الحسن را چگونه توجیه می کنید؟ 
 
پاسخ جریان مدعی یمانی:
طبق حدیث نبوی مکه در تهامه است و تهامه در یمن پس محمد و آل محمد همگی یمانی هستند 
در ابتدا لازم است بدانیم که مکّه در تهامه است و تهامه در یمن . پس محمّد و آل محمّد(ص) همگی یمانی هستند . یعنی محمّد(ص) یمانی است و علی(ع) یمانی است و امام مهدی(ع) یمانی و دوازده مهدی(ع) یمانی و مهدی اوّل(ع) نیز یمانی است.
رسول خدا(ص) فرمود: همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند . بحار الأنوار ج22 ص 137
رسول الله(ص) فرمود: همانا بهترین مردان اهل یمن هستند و ایمان یمان و من نیز یمانی هستم . بحار الأنوار ج57 ص 232
 
بسم الله الرحمن الرحیم
شیعه پاسخ می گوید:
 رسول خدا(ص) فرمودند (من کذب علیَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار)
و شما در اولین بخش از گفتار خود دروغی را به پیامبر اکرم نسبت دادید، شما حدیث (همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند . بحار الأنوار ج22 ص137) را به پیامبر نسبت داده اید در حالی که  این گفتار را علامه مجلسی از ابن اثیر صاحب کتاب النهایة فی غریب الأثر که سنی می باشد نقل کرده است
لطفا بجای شنیدن، کمی هم اوراق را ورق زده و این آدرس را ببینید تا کذب آنها که این چنین با دین شما بازی نموده اند بر شما آشکار شود.
النهایة فی غریب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارك بن محمد الجزری مشهور به ابن الاثیر ـ جلد5 صفحه722 الناشر : المكتبة العلمیة - بیروت ، 1399هـ - 1979م
حال چگونه این جمله را به رسول خدا نسبت می دهید و چنین دروغ محضی را نشر می دهید. در حالی که پیامبر(ص) فرمودند: من کذب علیَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار (امیدوارم نیاز نباشد این حدیث را حضورتان ترجمه نمایم) و روایت الایمان یمانی نیز به نقل از اهل سنت هست و در احادیث شیعة نیامده است
همان گونه که گذشت مکه جزء یمن نمی باشد اما فراموش نکنیم که به یکی از دو رکنی که در مکه است یمانی می گویند و دلیل آن هم این است که جهت آن به سمت یمن می باشد لذا به رکنی که به طرف یمن می باشد گفته می شود یمانی وبه رکنی که به سمت شام (سوریة) هست ، رکن شامی گویند.
و گویا شما اطلاعاتتان جز همین چند موردی که در حافظه شما سپرده اند بیش نیست چرا که ما مکه یمانی هم داریم البته به گفته احادیث اهل سنت .
کعبة یمانی طبق روایات اهل سنت در یمن بوده وپیامبر برای نابودی آن سپاه فرستاد  کافی است به حدیث زیر توجه نمایید :
قیل ذُو الخَلَصة : الكعْبة الیمانِیَّة التی كانت بالیَمین فأنْفذَ إلیها رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم جَرِیرَ بن عبد اللّه فخرّبها،کعبه یمانیه در یمن بود و پیامبر یکی را با نام جریر ین عبدالله رهسپار کرد تا ان را واژگون کند
سند: النهایة فی غریب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارك بن محمد الجزری مشهور به ابن الاثیر ـ جلد2صفحه 141
 
منبع: پایگاه اینترنتی المهدیون


:: برچسب‌ها: بررسی ادعا ، وصی امام زمان ، احمد الحسن ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.
فضانورد مشهور روسی تصاویر شگفت انگیزی از کعبه مشرفه و مسجدالنبی(ص) را از ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کرد.
به گزارش سایت «علم مفید» به زبان انگلیسی برای نخستین بار تصاویر فضایی شگفت انگیزی را از مکه مکرمه و مدینه منوره منتشر کرد.
آنتون اشکاپلروف، فضانورد روسی از ایستگاه فضایی بین المللی این تصاویر را گرفته و در «تویتر» خود قرار داده است. در زیر این تصاویر نوشته شده است: چشم انداز شگفت انگیز شب مکه مکرمه و مدینه منوره که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.
 
 تصاویرمکه و مسجدالنبی(ص) از فضا
 
 
 
تصاویرمکه و مسجدالنبی(ص) از فضا
 
 
در این تصاویر نوری درخشان را از کعبه مشرفه و  مسجدالنبی(صل الله و علیه و آله و سلم) مدینه منوره می توان ملاحظه کرد.
 
آنتون اشکاپلروف، خلبان سابق نیروی هوایی روسیه بوده است و بیش از یک بار تاکنون به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شده است و تصاویر زیبا و شگفت انگیزی نیز از وی در شبکه تویتر منتشر شده است.


:: برچسب‌ها: تصاویر مکه ، فضانورد مشهور ، مسجد النبی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
.

 

مدیر سوخو از برنامه این شرکت برای فروش 100 فروند از این هواپیما به ایران خبر داد.
با توجه به اینکه در عرض چهار روز قراردادهای زیادی برای فروش 60 فروند از این هواپیما امضا شده است، انتظار می رود تا روز یکشنبه و پایان کار نمایشگاه، شرکت های دیگر نیز برای در اختیار گرفتن این هواپیمای 100 نفره با شرکت سوخو قرار داد امضا کنند.
 
شرکت هواپیماسازی سوخو سازنده هواپیمای سوپرجت - 100 با شرکت هواپیمایی روسی رد وینگس قراردادی برای فروش 15 فروند از این هواپیما امضا کرد.
 
شرکت هواپیمایی اسکات قزاقستان هم روز چهارشنبه موافقتنامه خرید 15 فروند از این نواع هواپیما را امضا کرد.
 
شرکت دولتی حمل و نقل لیزینگ روسیه (گی.تی.ال.کا) هم با شرکت سوخو قرارداد دریافت 30 فروند سوپرجت-100 را امضا کرد که این هواپیماها به صورت لیزینگ به شرکت های هوایی روسی واگذار خواهد شد.
 
به گزارش رسانه ها، ایران و روسیه هم در مذاکرات مربوط به سوخو سوپرجت-100 به موافقت اصولی دست یافته اند و گفت وگوها در این زمینه ادامه دارد.
 
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران که برای بازدید از نمایشگاه هوای فضای ماکس 2015 و مذاکره با مقامات روسیه در مسکو حضور دارد به توجه ویژه شرکت های هواپیمایی ایران به سوپر جت 100 سوخو به عنوان یکی از مدرن ترین هواپیماهای جهان اشاره کرده است.
 
معاون رییس جمهوری در این زمینه گفت: شرکت های هواپیمایی ایران به در اختیار گرفتن هواپیمای سوپرجت 100 ساخته شده در روسیه علاقه زیادی داند.
 
وی افزود: با توجه به اندازه مناسب سوپرجت 100 برای استفاده در خطوط هوایی ایران و همچنین ویژگی های فنی و ایمنی آن، شرکت هوایی ایرانی علاقه دارند پس از تجربه های لازم پروازی و بهره برداری، این هواپیما را در ناوگان خود به خدمت بگیرند.
 
سوخوی سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.
 
این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، قسمت های های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.
 
براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمام فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.
 
روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند ساخته و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.
 
مدیر عامل شرکت سوخو سازنده هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت -100 نیز اعلام کرد: می توانیم پس از لغو تحریم ها 100 فروند هواپیمای سوخو سوپر جت-100 به ایران تحویل دهیم.
 
ایلیا تاراسنکو مدیر عامل شرکت سوخو امروز (جمعه) گفت: صادرات هواپیما به تهران ممکن است. با شرکت های ایرانی همکاری می کنیم و در شرایط کنونی حداکثر تعداد هواپیمایی که می توانیم به ایران صادر کنیم یکصد فروند است.
 
همچنین الکساندر روبتسف رییس شرکت لیزینگی ایلیوشین فینانس در گفت و گو با ایزوستیا گفت که با سفارش دهنده های ایرانی در حال مذاکره است تا با رفع تحریم ها، ممکن است تا پنج فروند هواپیمای سوپرجت-100 به ایران تحویل شود.
 
کریل تساریف رییس شرکت اسبربانک لیزینگ روسیه نیز اعلام کرده است که برای تحویل هواپیما به ایران تمایل دارد.
 
ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه ماه جولای گذشته اعلام کرد که ایران و روسیه در حال مذاکره در مورد تحویل سوخو سوپرجت-100 هستند.


:: برچسب‌ها: سوخو , نیروی هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 6 شهريور 1394
.

یمن این روزها مدام آماج حملات پادشاهی عربستان قرار گرفته و از هیچ اقدامی برای نابودی زیرساخت‌های یمن دریغ نمی‌کند. جالب است که در این پروسه از انواع سلاح ها هم استفاده می‌کند و پس از قریب به 150 روز هیچ نتیجه ای از اقداماتش نگرفته است.

البته در این مدت ارتش و نیروهای مردمی یمن نظاره گر نبودند و با صدها موشک از جمله موشک های "گراد(BM-21 Grad)"، " اورگان (Uragan)" و  "اسکاد" و انواع حملات خمپاره ای استان‌های جنوبی عربستان را آماج حملات خود قرار دادند.

در هر حال به گفته مقامات انصار الله یمن هنوز نبرد واقعی عربستان با یمن آغاز نشده است و هنوز ارتش و نیروهای مردمی یمن از گزینه‌های راهبردی خود استفاده نکرده‌اند.


**شلیک موشک بالستیک به بزرگترین پایگاه نظامی پادشاهی عربستان

اخیرا هم یک موشک بالستیک به یک پایگاه نظامی عربستانی در شهر "جیزان"  در جنوب این کشور شلیک شده  است. گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که یک موشک بالستیک " توشکا"  به سوی بزرگترین پایگاه نیروهای دریایی عربستان در "جیزان" پرتاب شده است.

رسانه‌های یمنی نزدیک به انصار الله اعلام کرد که کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز عربستان به خاک این کشور تا کنون صدها موشک به سوی پایگاه‌های نظامی عربستانی در مرز مشترک با این کشور شلیک کرده‌اند. پیش از این نیز جنبش انصار الله طی ماه‌های گذشته سه موشک بالستیک به خاک عربستان شلیک کرده بود.



شلیک موشک

 

شلیک موشک



البته نکته جالب این است که موشک های بالستیک شلیک شده قبلی از نوع "اسکاد" بوده و به نظر می رسد اگر در آینده حملات هوایی ارتش پادشاهی عربستان متوقف نشود گزینه های دیگری  از سوی انصارالله رونمایی و عربستان را غافلگیر خواهد کرد.

برخی رسانه‌های منطقه با حمایت از عربستان سعودی تلاش می کنند تا اوضاع میدانی را به نفع عربستان نشان دهند که البته گفت و گوی باشگاه خبرنگاران جوان با مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان خلاف این موضوع را ثابت می کند.


**صادق الشرفی: در مجموع 4000 موشک به مواضع ارتش عربستان سعودی از جمله در برد 100 کیلومتر به استانهای "نجران"، "جیزان" و "عسیر" شلیک شده است

"صادق الشرفی" مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان و از رهبران انصارالله در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  ارتش و نیروهای مردمی یمن از ابتدای جنگ دو موشک "اسکاد" شلیک کرده است.‌ علاوه بر این؛ موشک‌هایی از جمله موشک کلاس "نجم الثاقب"، "صاروخ" و "سام" استفاده شده است که در انواع زمین به زمین و زمین به هوا کاربری دارد و در مجموع 4000 موشک به مواضع ارتش عربستان سعودی از جمله در برد 100 کیلومتر به استانهای "نجران"، "جیزان" و "عسیر" شلیک شده است.





شلیک موشک




شلیک موشک


وی ادامه داد: یگانه گزینه ما مقاومت بوده و   گام‌هایی لازم است در راستای این تجاوز سعودی اتخاذ شود و ملت یمن این‌ها را برای پاسخ به تجاوز سعودی به کار گرفته اما از همه گزینه‌های راهبردی خود استفاده نکردیم. گزینه‌هایی که در اختیار داریم باعث می‌شود که تمام رژیم‌‌های طاغوتی منطقه ادب شوند   و سلاح‌هایی داریم که به منابع و بنادر سعودی دسترسی دارند و نیروهایی داریم که حکومت ظالم آل سعود را سرجایش بنشاند و اگر نیروهای یمنی مخصوص وارد غافله شوند ، جغرافیای سعودی تغییر خواهد کرد.

البته پایگاه های نظامی نزدیک عربستان همواره با موشک های مختلف هدف قرار می گیرد که این بار موشک "توشکا"  آل سعود را غافلگیر کرد.  




**مشخصات موشک "توشکا"

"توشکا (ORT-21 Tochka)" با نام ناتو "اسکاراب اس اس 21 (SS-21 Scarab) " یک موشک بالستیک تاکتیکی ساخت  "اتحاد جماهیر شوروی سابق" بوده که دارای بیش از 6 متر طول ، بیش از 65 سانتی متر قطر، موتور سوخت جامد، با وزن کلی 1800 تا 2000 کیلوگرم وزن و برد 70 تا 180 کیلومتر است.



**فس: برد موشک "توشکا"  معادل 70 تا 180 کیلومتر است

سایت فس (Fas) درباره موشک "توشکا (ORT-21 Tochka)" می نویسد: "توشکا (ORT-21 Tochka)" یک موشک سطح به سطح، برد کوتاه بوده که دارای برد معادل 70 تا 180 کیلومتر بوده و وزن سرجنگی آن بیش از 100 کیلوگرم (بسته به نوع ) است.  

 

شلیک موشک


این سایت همچنین با ارائه جدولی با اشاره به جایگزینی موشک "فراگ 7 (Frog -7)" یادآور شد: این موشک با نام آمریکایی "اس اس 21" و با نام ناتو " اسکاراب" شناخته می‌شود.



**میلیتاری تودی: مدت روانه سازی موشک "توشکا" 20 دقیقه است

سایت میلیتاری تودی (Military-Today) درباره موشک "توشکا (ORT-21 Tochka)" نوشت: این موشک کوتاه برد بوده که با نام SS-21 Scarab شناخته می‌شود.

این موشک مدل بهینه سازی شده موشک "فراگ 7 (Frog -7)" که انواع سرجنگی ها را می‌تواند حمل کند و برد آن بین 70 تا 160 کیلومتر  و وزن کلی 2 هزار کیلوگرم است. این موشک دارای هدایت اینرسی  (Inertial Guidance) و مدت روانه سازی این موشک 20 دقیقه  و مدت ترک محل شلیک از سوی موشک کمتر از 2 دقیقه است. موشک "توشکا (ORT-21 Tochka)" به کمک لانچر BAZ-5921  حمل و شلیک می‌شود.






شلیک موشک


شلیک موشک

شلیک موشک

شلیک موشک


تاکنون یمن سه مدل از موشک‌های خود را رونمایی و از آن در میدان رزم استفاده کرده که نتایج آن در مورد اصابت قرار دادن پایگاه‌های "ارتش پادشاهی عربستان"  در جنوب این کشور رضایت بخش بوده است.

نکته جالب و قابل تامل این که شاید در ادامه اصرار سعودی در ویرانی زیرساخت های یمن، ارتش و نیروهای مردمی این کشور از سلاح‌های دیگری نیز استفاده کنند که صرفا موشک زمین به زمین نبوده و شاید  موشک‌های ضد کشتی هم در لیست  این شلیک‌ها قرار بگیرد و این موشک‌ها می‌توانند اقتصاد پادشاهی عربستان را هدف قرار دهد.
 


:: برچسب‌ها: موشک ، یمن ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 6 شهريور 1394
.

توفان نام موشکی ضدتانک و هدایت شونده است که به روش مهندسی معکوس به روی موشک BGM-71 TOW ساخت ایالات متحده آمریکا است. کلاهک انفجاری این موشک 3.6 کیلوگرم جرم دارد و از نوع کلاهک‌های ضدتانک شدیدا انفجاری می‌باشد و قادر است حدود 550 میلی متر به درون زره فولادی نفوذ کند. نهایت برد این موشک 3850 متر و نهایت سرعت آن 310 متر بر ثانیه است.

اعجوبه‌ای به نام توفان

**جرقه‌ توفان چه زمانی زده شد؟
 
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهای واردکننده موشک TOW بوده و خرید این موشک را در سال 1971 انجام داد. و آن را در رژیم شاهنشاهی تحویل گرفت و امکانات گسترده‌ای برای تعمیر و نگهداری آن در صنایع الکترونیک شیراز گردهم آورد. تعداد موشک‌های خریداری شده توسط ایران حدود 4800 عدد بود. در همان سالهای نخست، خطوط تعمیر و مونتاژ این موشک در شرکت صنایع الکترونیکی ایران (IEI) آغاز به کار کرد.
 
اعجوبه‌ای به نام توفان

اعجوبه‌ای به نام توفان

در ماه می سال 1975 مذاکرات میان ایران و شرکت هیوز برای تولید مشترک موشک‌های TOW و موشک هوا به زمین "ماوریک" به جایی نرسید، زیرا دوطرف برسر قیمت‌های اعلام شده به توافق نرسیدند و پس از آن انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 باعث لغو تمام قول و قرارها میان دو کشور شد.

اعجوبه‌ای به نام توفان

**توفان، یار دیرین ایران و حزب الله لبنان

موشک TOW که احتمال و دقت اصابت آن به هدف 95درصد اعلام شده است، در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق نیز امتحان خود را پس داده است، رزمندگان اسلام بسیاری از اهداف خود را با این موشک مورد اصابت قرار دادند. جمهوری اسلامی ایران موشک توفان را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داد و این موشک ضد تانک در جنگ 33 روزه لبنان غوغایی بپا کرد و موشک توفان این جنگ را به کابوسی برای تانک‌های مرکاوای اسرائیل تبدیل کرده بود.

 

اعجوبه‌ای به نام توفان

 
اعجوبه‌ای به نام توفان

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع چندی پیش اعلام کرد؛ ما TOW یا همان موشک‎های توفان را با همان فرم و شکل در 7 مرحله تولید کرده‌ایم و این روند تا موشک‌های توفان ورژن 11 نیز تعریف شده است و ان‌شاءالله به مرحله تولید خواهند رسید.

اعجوبه‌ای به نام توفان

این موشک که براساس نظر کارشناسان جهت انهدام تانک‌های مرکاوا اسرائیل طراحی شده است، توفان یک، نسخه تولید شده TOW با برد 3500 متر و توان نفوذ در 550 میلی‌متر زره، توفان 2 دارای کلاهک 2 مرحله‌ای با توان نفوذ در 760 میلی‌متر زره، توفان 3 ارتقاء یافته مدل قبل با نفوذ در 900 میلی متر زره و توفان 5 نسخه هدایت لیزری توفان است که این نسخه دارای یک نمونه هواپرتاب با نام "قائم" نیز هست. روش هدایت، پرتابگر و شکل‌های ظاهری توفان صرفنظر از تفاوت‌های اندک در ابعاد مشابه موشک TOW است.
 
اعجوبه‌ای به نام توفان

با توجه به اینکه تانک‌های جدید از زره‌های واکنشی (ERA) برخوردار است، نسل دوم توفان نیز با سر جنگی دومرحله‌ای ساخته شد. در توفان 2 به دلیل بهره‌گیری از یک لوله نفوذگر، 145 سانتی متری که جرم آن 19.1 کیلوگرم و جرم سر جنگی 4.1 کیلوگرم است، میزان نفوذ آن 760 میلی متر شده که 38 درصد رشد را نشان می‌دهد. سایر مشخصات این نمونه مانند نسل اول است. این موشک قابلیت بکارگیری درشب با برد کم را دارد.

اعجوبه‌ای به نام توفان

اما توفان 3 را می‎توان از قدرتمندترین موشک‌های نوع خودش نام برد که دارای دو ویژگی متفاوت با نسل‌های قبل از خود دارد. این موشک قابلیت حمله از بالا (TOP ATTACK) را داشته و سرجنگی آن از نوع شکل گیرنده انفجاری (EEP) است. البته پس از ساخت نسل‌های 3 و 4 توفان، موشک توفان 5 به عنوان توسعه یافته‌ترین نمونه این خانواده طراحی و ساخته شد که تصاویر آن نشان‌دهنده تفاوت‌های محسوسی حتی نسبت به آخرین نمونه TOW است.

این موشک برخلاف نسل‌های قبلی از روش هدایت پیشرفته با استفاده از پرتاب لیزر برخوردار است که ضمن حفظ آن از آسیب پذیری در برابر جنگ الکترونیکی از دقت بسیار بالایی در هدفگیری برخوردار است. موشک نامبرده دارای سرجنگی دو مرحله‌ای و یک میله نفوذگرِ جمع‌شونده جدید نیز هست که میزان نفوذ این موشک را در زره بیش از نسل‎های دیگر کرده است.

**کودکی که زود بزرگ شد

امروزه جمهوری اسلامی ایران با حضور 3 قدرت نظامی دفاعی در خود به نام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج به یکی از قدرت‌های اصلی نظامی جهان تبدیل شده است. ایران اسلامی که با شروع جنگ تحمیلی گمان می‌رفت که از بین خواهد رفت،کودکی بود که یک‌تنه و به مدت 8 سال با تمام دنیا جنگید و پس از پیروزی در جنگ، قدعلم کرد.

جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها علیه خود نهایت استفاده را برد و به تولید انواع محصولات در زمینه‌های دفاعی، صنعتی و دارویی روی آورد و در همه زمینه‌ها نیز به موفقیت رسید. شاید بتوان از تحریم‌ها به نام توفیق اجباری یاد کرد که باعث رشد  تفکر و استعداد ایرانی شد. دانشمندان دفاعی ایران در دو زمان بهترین استفاده از استعداد خود را کردند، یکی 8 سال جنگ تحمیلی و دیگری سالهای متمادی تحریم‌ها. قطعا تحریم‌ها نتیجه عکس داد و آمریکا و متحدانش ناخواسته باعث قدرتمندتر شدن ایران شدند. میکروب تحریم‌ها نه تنها ایران را از بین نبرد، بلکه آن را واکسینه کرد. مثلی رایج میان هموطنان عزیز کشورمان هست که می‌گوید؛ آن چیز که تو را نکشد، قطعا تو را قوی‌تر می‌کند.

اعجوبه‌ای به نام توفان

امروزه جهان باید ایران را به عنوان قوی‌ترین قدرت منطقه و یکی از قدرت‌های جهان به حساب آورد. با وجود دستاوردهای عظیم در صنعت دفاعی مانند موشک‌های "توفان"، "یاخوت"، "کورنت"، "دهلاویه"، "شهاب"، "قدر"، "سجیل" و "خلیج فارس" و همچنین سری تانک‌ها و نفربرهای "آینده" و ناوهای بزرگ "خلیج فارس" و "جماران" و "سهند" که همگی قابلیت موشک‌اندازی دارند، جمهوری اسلامی دیگر آن کشور بی دست و پای قبل از انقلاب نیست. ایران اسلامی حتی پس از شهادت پدر موشکی خود، شهید حسن تهرانی‌مقدم نیز مردانه به راه خود ادامه داد و اکنون ایران اسلامی دارای هزاران تهرانی مقدم است.

 

اعجوبه‌ای به نام توفان

ما همواره امیدواریم که هیچ‌گاه کشوری مجبور به استفاده از ادوات نظامی خود نباشد و جهان هستی به دور از جنگ و خونریزی به بقا ادامه دهد.



:: برچسب‌ها: موشک ، توفان ، مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 6 شهريور 1394
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی